AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Håper noen kan gi meg tips til hvordan jeg kan løse dette på en fin måte? Jeg har ei venninne, vi er begge godt voksne og har vært venner i mange år. Hun og mannen hun var gift med helt siden ungdomsstida skilte lag for tre år siden. Helt siden den gang har hun brukt meg som klagemur, og det mest over sms. Hun har nylig møtt en ny mann og de er allerede forlovet og har kjøpt hus sammen, men di krangler så fillene fyker om alle mulige små og store ting nesten hver eneste dag. Og igjen blir jeg brukt som klagemur, med en gang det blir en liten konflikt så hagler det inn sms til meg for å få råd og støtte. I starten synes jeg at det va ok, jeg vil selvfølgelig være en god venn i både gode og dårlige perioder. Men nå begynner det å slite meg ut! Jeg burde hatt fokus på min egen mann og studier (voksen student),men det er vanskelig når det kommer mellom 10-100 sms om dagen med klaging og spørsmål om råd. Prøver så godt jeg kan å hjelpe og støtte,men føler meg helt utbrent. Har flere ganger foreslått at vi kan møtes i stedenfor å skrive sms,men det får hun aldri tid til. Senest igår kveld skulle hun komme,men ringte rett før jeg skulle legge meg og fortalte at det hadd blitt en kjempekrangel hjemme og hun hadde glemt helt at hun skulle komme innom. Ønsker å fortsette vennskapet, for det har vart i mange år og var veldig verdigfullt for meg, men i det siste har jeg som sagt bare følt meg utbrent.. Noen tips til hvordan jeg kan sette grenser uten å ødelegge vennskapet? Anonymous poster hash: 67e01...3d8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Foreslå på en pen måte at hun kanskje heller burde oppsøke en psykolog som kan dekke hennes behov?Anonymous poster hash: 79d48...8e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå