AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Bor i 4mannsbolig, jeg bor i første, hun i andre. Hørte plutselig et stort smell å løpte ut. Så det var vasen min som stod foran døren min i trappeoppgangen lå knust utover hele, og naboen min slite seg oppover trappene med altfor mye å bære. Vil bare tilføye at det var fortsatt mye plass å gå på, og ingen har klaget på at den står der. Jeg gikk ut for å hjelpe plukke opp, tross alt min vase (ca 1 meter høy), hun kom sakte men sikkert etterpå å hjalp til å plukke opp. Da vi hadde plukket opp alt, så lot jeg søplebøtta mi med alt glasset i stå i gangen, da jeg har hund som går løs her inne. Hu spurte om vi skulle dra å kaste glasset i en glasskonteiner eller om vi bare skulle legge det i søpla utenfor; jeg sa "jeg vet ikke", og da sa hun at vi bare kunne ta det i søpla utenfor ... mens jeg var inne for å hente støvsuger og mopp, brukte 2 min ca, da jeg kom ut med både mopp og støvsuger, så hadde hun rukket å legge det glasset hun hadde plukket i sin bøtte opp i min som stod ute på trappa. Jeg stod litt fortumlet å ventet på at hun skulle komme ned igjen, men det har hun ikke gjort. Ikke engang fått unnskyld =O Jeg er 25 og hun er godt over 40 + Men jeg trenger noen synspunkter, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Skal jeg si noe til henne? Eller burde jeg bare la være siden det er min feil som har satt den der, og burde stå for konsekvensene? Anonymous poster hash: 165d1...798
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 You break you buy. Anonymous poster hash: 4a975...44d 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Vel, det er noe underlig å ikke unskylde seg. Men naboer er som de er, og som folk flest er mange av dem snåle mennesker. Det sagt så bør du ikke ha ting i felles oppgang. Er dette innendørs? Utendørs? Om den er innendørs så står den i fluktveien til naboen over og der kan du ikke sette noe. I så fall var hun sikkert litt sur, men har ikke sagt noe til deg. Anonymous poster hash: 5a860...2c5 5
Silfen Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Hun bør selvsagt erstatte den. Godt naboskap og alt det der. Men gjør hun ikke det frivillig, og ikke etter du ber om det, så er det ikke stort du kan gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Hvorfor hadde du en en meter høy vase foran døra di. Var ikke det litt upraktisk? Dårlig gjort av naboen din at hun ikke kan si unnskyld, men det er jo sånne ting som skjer. Anonymous poster hash: ae8db...70c 9
Kontormus Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Har gjort det samme, men jeg kjøpte ny. For å være grei. Setter man personlige gjenstander i fellesområdene får en bære risikoen selv mener jeg, og hvertfall hvis det blir trangere å passere. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Når du setter en vase rett der alle skal gå, må du bære noe risikoen for at den vil knuse selv. Kanskje dere kan dele 50/50 på å kjøpe ny? Anonymous poster hash: 97175...03b 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 Vel, det er noe underlig å ikke unskylde seg. Men naboer er som de er, og som folk flest er mange av dem snåle mennesker. Det sagt så bør du ikke ha ting i felles oppgang. Er dette innendørs? Utendørs? Om den er innendørs så står den i fluktveien til naboen over og der kan du ikke sette noe. I så fall var hun sikkert litt sur, men har ikke sagt noe til deg. Anonymous poster hash: 5a860...2c5 Den stod innendørs ja, men var mest foran min dør, så kan godt komme til trappen uten å gå forbi den. Hun skyldte på store poser ettersom hun plutselig ble bedt om å kjøpe inn mer enn hun egentlig skulle. Hun har leilighetnr. 3 i bygget her og har selv skohyller + annet foran døren hennes, så hun minsker jo fluktveien til den andre naboen som bor i 2.etasje. Men ja, hun var kanskje sur =/ Anonymous poster hash: 165d1...798
Gjest crem Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 uhell skjer jo, men jeg hadde i det minste forventet en unnskyldning.. gjerne en erstattning også..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har bodd i tilsvarende blokk der jeg må passere en annens inngansdør. Det er i grunn tåpelig å plassere noe knusbart foran inngangsdøren om andre skal passere der (og rart at det i det heletatt er lov). Jeg mener du må ta denne på din egen regning. Men hun burde beklaget, det er normal høflighet. Anonymous poster hash: d18d9...3dd 12
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #11 Skrevet 1. oktober 2014 Har gjort det samme, men jeg kjøpte ny. For å være grei. Setter man personlige gjenstander i fellesområdene får en bære risikoen selv mener jeg, og hvertfall hvis det blir trangere å passere. Det er ganske stor oppgang, så den stod ikke slik at folk måtte lirke seg gjennom oppgangen for å kommer seg fram, den har stått der i flere år uten at noen har sagt noe. Selvfølgelig er det jo en risiko en må ta, og jeg må si at jeg er ikke ute etter penger, men ble så fortumlet av oppførselen hennes hvor hun faktisk lot meg stå der å vaske å holde på helt alene. Hun hjalp bare å koste opp litt av glasset, og hadde bare lagt glasset hun sopet opp i min bøtte for å la meg gå ut med den. Det pøøøøsregner, og er et stykke til søplekassene! + jeg klarer ikke løfte posen oppi bøtten min med alt glasset, (for spisse kanter) så risikerer jo å søle ut alt sammen igjen. Så bøtten står fortsatt ute i gangen. Burde jeg la den stå der som et statement/påminnelse/rop om hjelp? Eller skal jeg få ei venninne bort å hjelpe meg løfte den posen med glasset oppi men jeg lirker andre poser utenfor der slik at vi unngår å grise det utover igjen? Anonymous poster hash: 165d1...798
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #12 Skrevet 1. oktober 2014 Det må du nesten regne med om du setter noe utenfor egen leilighet. Du tenkte ikke på att noen kunne skadet seg på den. F.eks. barn som kunne vært uheldige å bli borti den og veltet en høy glassvase over seg. Hun har sikkert irritert seg over den. Men for naboskapets skyld burde hun kommet med en unnskyldning. Noe mer enn det kan du ikke forventeAnonymous poster hash: 1073a...936 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #13 Skrevet 1. oktober 2014 Det var ikke særlig høflig nei, men å ha en meter høy glassvase i fellesområdet er en risikosport. La det ligge, og ikke kjøp noe nytt, plasskrevende ræl. Anonymous poster hash: 46bf7...e71 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #14 Skrevet 1. oktober 2014 Hvor mye antar du en ny vase vil koste i dag? For å sitere ennjeg kjenner, En må jo være høflig, for f... Det går an å si unnskyld!Anonymous poster hash: 7a9ba...109
Antoinette Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Glassvase utenfor døra? Nei! Kjøp heller en tung urne som fylles med Lecakuler og jord og den planten/lyngen som passer. Noe som står skikkelig støtt. 4
onyx Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Vel, hvis naboen ikke kom seg forbi selv om hun hadde mye å bære på, så sto den i veien. Typisk sånn unødvendig pynt alle de andre irriterer seg over, men ingen orker klage på for naboskapets skyld.... 5
Luckiness Skrevet 4. oktober 2014 #17 Skrevet 4. oktober 2014 Den må jo ha vært litt dumt plassert når den faktisk klarte å knuse fordi en nabo gikk med litt for mange poser... Synes det er du selv som må ersatte den. Men det er likevel normal høflighet av naboen din å beklage. 1
Rosalie Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Plasserer man ting i fellesområdene, må man ta ansvar for dem selv.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #19 Skrevet 4. oktober 2014 Den sto jo i veien, det har du fått bekreftet nå. Synes hun burde sagt unnskyld, ryddet opp og tilbudt deg kompensasjon. Men jeg tror ikke jeg hadde brukt mye krefter på å få det fra henne.Anonymous poster hash: c7b66...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå