Gå til innhold

Hvor mye skal jeg spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg sliter litt med mat og er veldig usikker på hvor mye jeg egentlig trenger å spise i løpet av en dag. Jeg har tidligere vært kraftig overvektig, men har klart å komme meg ned til normal vekt. I prosessen har jeg fått et relativt anstregt forhold til mat, og klarer ikke helt å vurdere hvor mye mat jeg egentlig trenger. Jeg mistenker at jeg ikke får i meg nok, men er livredd for å spise for mye. Jeg kan ikke stole på sulten, da sultfølelsen er blitt nokså ødelagt etter lang tid som overvektig. Håper dere kan gi meg litt råd :)

Jeg er ca 160 høy og veier nå mellom 56 og 60 kg (avhengig av ukedag og tid). Har holdt denne vekten i ca 1,5 år. Har en del muskler, men også noe fett igjen på mage og lår, ser typsik litt gravid ut.

Jeg trener som regel 5 ganger i uken. Har 3 styrkeøkter på 45 min (to ben og en overkropp+mage). Overkroppøkten har også en runde med geriljaintervaller (8 stykk på fire minutter). I tillegg trener jeg fotball en time i uka, da kun spilling og ingen teknikk. Jeg har også en kombinasjonstime i uka, der jeg inkluderer fullkropps styrke med kondisjon (høy intensitet). Den tar ca 75 min.

Jeg spiser på mellom 1500 og 2000 kalorier per dag, pluss litt ekstra til alkohol i helga. Bør jeg skille mellom dager jeg trener og dager jeg ikke trener? Hva ca bør jeg ligge på?

Målet er å stramme opp (fjerne "graviditetsmagen"), men ikke gå mer ned i vekt.

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 2bfb0...322
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo helt normalvektig, og de færreste har helt flate mager, antagelig ser du helt flott ut og "gravidmage" bare noe du innbiller deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...