Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Samboern prater om sin eks-sambo som om det var slutt mellom de rett før oss. Men det var faktisk slutt over 5 år før vi møtes første gang. Jeg har også et langt forhold bak meg men syns ikke det er naturlig å nevne det så ofte - har lagt det bak meg og der får det ligge. Vi er ganske ferske samboere og jeg hadde skjønt det bedre om det var hans forrige kjæreste han pratet om. Vil heller høre om det for det forteller litt mere om hvordan han er som person nå enn noe som var for mange år sida. Man forandrer seg jo. Merker at jeg blir litt små irritert av det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

det er jo litt tåpelig at han gjør det, synes jeg- så lenge siden... du er vel den første samboeren etter den forrige, så både positive og negativer minner kan dukke opp...sammenlikner han dere? er det det han gjør? det er litt farlig i så fall- ingen liker å bli sammenliknet med ekser...men folk har ofte litt bagasje.

har du snakket med han om dette? du må jo tørre å ta det opp, synes jeg...

lykke til, det ordner seg for snille jenter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, han sammenligner ikke meg og eksen direkte men sammenligner forholdene. Vi (sambo + eksen) ditt, vi datt. Har sagt en gang at jeg syns det var totalt urelevant å høre hvordan de gjorde det for det var så lenge siden + at man var studenter da.

Joda, det er greit at man har bagasje men jeg vil heller høre hvordan han takla lignende situasjoner for 2 år sida enn 7-8!

Skrevet

Mannen min og jeg har hatt en regel gjennom hele forholdet vårt, og det er og ikke snakke om tidligere eks`er.

Selvfølgelig er det stunder hvor det er helt naturlig og snakke om det, men i det store og hele er det fortid.

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig med siste taler.....

Greit at han kanskje har det samme synet på ting som da..MEN du er jo en helt annen person enn henne. Ergo er det forkastelig å sammenlikne.

Han burde starte med blanke ark og det bør du si til han.

Skrevet

Det er veldig dårlig gjort synes jeg!

Konfronter ham med det!

Dere får ikke noe bedre forhold om du skal gå å irritere deg over det!

Lykke til :)

Skrevet

Det er naturlig å snakke om tidligere forhold, når det faller seg naturlig. De er en del av livet og har vært med å forme den man er i dag. Jeg ville synes det var merkelig om noen aldri nevnte tidligere forhold, spesielt forhold som har vart så lenge som 5 år. Men, det er ikke nødvendig å dra det fram i tide og utide og heller ikke å sammenligne tidligere kjærester. Det beste du kan gjøre er vel å snakke med ham og si hva du synes om det, det kan jo være han ikke selv er klar over hvor mye han snakker om det og at det er sårende for deg.

Skrevet

Har du på en rolig og naturlig måte fortalt han hva du synes om at han snakker om et tidligere forhold så ofte? Vet han at dette iriterer deg såpass mye som det virker som det gjør? Husk at han ikke er noen tankeleser, og at vi alle er forskjellige. For noen er det naturlig å snakke mye om tidligere forhold, for andre er det naturlig å ikke nevne det i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...