Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til julepynt som er av det mer varige slaget. Har lyst på pynt spm barna kan kjenne igjen fra år til år, og skape tradisjoner.

Vi har en flott adventenskrans, og litt arvet pynt til juletreet, men ellers er det vi har ikke mye å skryte av.

Kan også nevne at vi har stort hus med flere stuer, så jeg vil gjerne ha annen dekorasjon enn bare til juletreet.

Alle tips mottas med takk, men alt som kan kjøpes på nett er supert.

Anonymous poster hash: 7421b...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den mest tradisjonsrike og søte julepynten vi har her i huset, er etter et at jeg forsynte barna med julestoff, gullhår, bomull, metalltråd, kongler, glitter, limpistol, påmalte vattkulehoder, blonder mm og fikk dem til å lage engler og nisser.

• Liker 1
Skrevet

Mamma har et stort hus, og det pyntes med juleduker, røde lys med mansjetter, ei julekrybbe og en masse engler og nisser. Nissene er stort sett laget av oss barna, mens englene er en blanding av kjøpt og hjemmelaget. Mye av juletrepynten er også hjemmelaget.

Siden du har barn vil du sikkert få mye julepynt etterhvert, men hvis du synes du har litt lite kan du ha juleverksted sammen med dem. Hvis du ikke er så veldig kreativ kan du prøve noen av settene til panduro, de har både barnevennlige sett og veldig fine sett som passer bedre for voksne.

Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men de første årene er det ikke nødvendig med så mye julepynt, fordi den meteren barna når tak i ikke kan ha så mye pynt. Små duker uten noe på går fint, for de blir ikke ødelagt.

Du kan også kjøpe julegardiner hvis du orker å bytte gardiner før jul. Det er en veldig effektiv måte å gi et rom julestemning.

Skrevet

Jeg kjøper litt pynt hvert år fra Jette Frölich. Det koster, men er verdt det.

Anonymous poster hash: ec592...1e7
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har noen av juletrepynt-tingene i Karen Blixens jul-serien fra Rosendahl, i sølv. De er heller ikke billige, men jeg kjøper meg en eller to nye hvert år, og har også fått noen i gave.

Ellers har jeg adventsstaken fra Georg Jensen (season), som er en klassiker.

Jeg har også kjøpt noe julepynt på Hadeland glassverk, og synes glassnissene med farget lue er veldig fine.

Hadeland har også en del annen julepynt til å henge på juletreet eller i vinduene.

Nå står det lysestaker fra Kähler på ønskelisten min. Jeg synes avvento-serien passer perfekt til julepynt, uavhengig av hvilke(n) farge(_r) man velger

Gjest Vinglasset
Skrevet

Danske Holmegaard har mye fin julepynt og som sagt over her så er det mye fint av Karen Blixen fra Rosendahl.

For øvrig synes jeg det er fint å lage store juledekorasjoner på gamle røtter man finner i naturen - på stranden kan man finne mange fine slike. Jeg pynter med grener fra gran eller furu, friske blomster, rødt kubbelys og gjerne en fin rød sløyfe. Det er utrolig dekorativt på et stort spisebord. Bruker grønn dekoratørkitt og ståltråd til å feste tingene med.

For øvrig er det kjempekoselig med pynt barna har laget. Jeg har fremdeles masse pynt som mine nå voksne barn laget i barnehagen og på barneskolen.

Røde, friske blomster og masse røde lys gir også den rette julestemningen, synes jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...