Gå til innhold

Ny oppvaskmaskin som lukter vondt, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt ny oppvaskmaskin og den lukter helt forferdelig når jeg åpner den etter vask. Har forsøkt å bruke sun maskinrens og det hjalp for den vasken, men det ble rimelig kjapt vondt lukt igjen. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre?

Anonymous poster hash: ef4d6...d8e

Anonymous poster hash: 9c9f3...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rense filteret?

Anonymous poster hash: 86e30...6f5

Skrevet

Kan det være avløpet? Hvis ikke så bør du få en til å komme å se på maskina, går på garantien. En ny maskin skal ikke lukte. Jeg hadde samme problem med vaskemaskin, men her var det avløpet som gjorde at det luktet. Lurt å sjekke det først.

Skrevet

Kontskt dem du kjøpte maskinen av. En ny maskin skal ikke lukte, hvis det er maskinen og ikke avløpsrøret?

Åpøse på med sterke kjemikalier m.m. (les her maskinrens), er lite heldig. Sun lukter jo i dagesvis etter at det er brukt i oppvawkmaskinen.

Anonymous poster hash: f0d38...63d

Skrevet

Kontskt dem du kjøpte maskinen av. En ny maskin skal ikke lukte, hvis det er maskinen og ikke avløpsrøret?

Åpøse på med sterke kjemikalier m.m. (les her maskinrens), er lite heldig. Sun lukter jo i dagesvis etter at det er brukt i oppvawkmaskinen.

Er det ikke vannlås i mellom A) avløpsrøret som utløpsrøret fra oppvaskmaskina er koblet til

og B ) utløpsrøret fra oppvaskmaskina (som hindrer lukt m.m.)?

(Skal det evt ikke være vannlås i mellom A) og B )?)

Anonymous poster hash: 2ae54...589

Skrevet

Er det ikke vannlås i mellom A) avløpsrøret som utløpsrøret fra oppvaskmaskina er koblet tilog B ) utløpsrøret fra oppvaskmaskina (som hindrer lukt m.m.)?(Skal det evt ikke være vannlås i mellom A) og B )?) Anonymous poster hash: 2ae54...589

Dette ser du enkelt svaret på ved å åpne skapdøra inn til avløpsrørene hvor en oppvaskmaskin normalt sett er koblet til.

Oppvaskmaskiner kobles normalt sett inn på avløpsrøret til en vask. Vannlåsen ligger lengre nede på rørsystemet.

Skrevet

Dette ser du enkelt svaret på ved å åpne skapdøra inn til avløpsrørene hvor en oppvaskmaskin normalt sett er koblet til.

Oppvaskmaskiner kobles normalt sett inn på avløpsrøret til en vask. Vannlåsen ligger lengre nede på rørsystemet.

Tusen takk for svar! Men hvordan kan det da komme lukt fra avløpsrøret? Er det evt pga griseri som ligger i avløspsrøret før vannlåsen?

Anonymous poster hash: 2ae54...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...