AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Jeg og min eks gikk fra hverandre i fjor høst. Vi Eide et hus sammen, som vi fikk takstert og jeg betalte han den summen han skulle ha. Men; navnet hans står fortsatt på huset som han da offisielt "eier" selv om jeg har kjøpt han ut. Vi valgte å gjøre det slik pga banken ikke ville la meg ta over hans lån pga for lav inntekt, og for at barnet vårt skulle slippe å flytte. Jeg har betalt alle utgifter ift huset siden han flyttet ut. Problemet nå er at min eks har havnet i økonomiske problemer. Dette gjør at jeg nå blir redd for at de kan kreve "hans del" av huset, selv om han uoffisielt er kjøpt ut. Noen som vet noe om dette, kan de gjøre det eller kan jeg bare ta det med ro angående dette?Anonymous poster hash: 2addb...d32 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Du har vel tinglyst at han er kjøpt ut? Ellers kommer panterne og tar pant i hans andel i huset! Gå og få hjelp hos advokat asap!Anonymous poster hash: 6cbb4...c24 3
Nattblomst Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Vi har ikke gjort noen ting, det har vært en privat avtale mellom oss to. Hvordan går jeg frem for å tinglyse det?
Nattblomst Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Det forsvant anonymiteten ja. Hva skjer hvis de velger å ta pant i huset? Jeg eier jo fortsatt halvparten offisielt, og han er jo faktisk kjøpt ut og betalt.. Skal kontakte advokaten i morgen, takk for svar 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå