Gå til innhold

Tolke tolke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært avstandsbetatt av en person. Jeg opplevde at det var en gjensidig begeistring i form av at han likte meg og engasjementet mitt. Ved et par anledninger holdt han blikket mitt litt lenger enn normalt.

Jeg dagdrømte mye om han etter dette. Og så han vilkårlig og ganske sjelden.

Det var korte møter i gangen. Høflige "hei".

Så tok jeg mot til meg og tok mer kontakt, via melding. Han var høflig og vennlig men ikke noe mer.

For et par uker siden møtte jeg han helt tilfeldig på et sted. jeg tok mot til meg og spurte om han ville ta noe å drikke med meg, mens vi begge ventet på å reise videre. Vi ble sittende i en drøy time og prate sammen, for første gang.

Det var utrolig hyggelig. Jeg var kjemperedd, men klarte å holde samtale med han. Og han stilte mange spørsmål. Virket interessert i å holde en samtale med meg. Da han skulle dra videre, tok han meg høflig i hånden og ønsket meg god tur.

Omstendighetene her er kompliserte, og det ønsker jeg ikke å gå inn på her.

Da jeg kom hjem etter en reise, sendte jeg en ærlig melding og spurte om vi skulle ta en kaffe og at jeg ville være åpen og ærlig om følelsene min. Og fikk svar at han nettopp har truffet en jente og dessverre ikke kunne møte meg. Høflig og vennlig.

Jeg svarte høflig og hyggelig tilbake og ærlig. Hele veien.

Det var stille en uke. Så kom det plutselig en melding fra han. Høflig og hyggelig. Han skrev at han håpet jeg hadde hatt en fin tur osv. Ikke noe mer.

Jeg svarte tilbake at jeg var takknemlig for at han svarte meg og at jeg tross avslag, syns han var en fin person.

Ikke noe mer kommunikasjon etter dette.

Hm.

Hva tenker dere? Ikke så mye å tolke her kanskje? Jeg bør egentlig ikke fokusere så mye på dette mer. Har hatt han konstant i tankene i snart et halvt år. Og burde virkelig ikke.

Anonymous poster hash: ee2ea...c1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har jo allerede truffet en jente han tydeligvis dater/er sammen med (...?), sånn sett er han neppe åpen for andre jenter rent følelsesmessig. Hvis man er betatt/forelsket i noen, så mister man liksom interessen for andre - derav avslaget du fikk. Men han virker jo som en hyggelig/bra person ut fra det du skriver, og skjønner jo at det er kjipt for deg. Men ser ikke at det er så mye å tolke...?

• Liker 1
Skrevet

Han har jo allerede truffet en jente han tydeligvis dater/er sammen med (...?), sånn sett er han neppe åpen for andre jenter rent følelsesmessig. Hvis man er betatt/forelsket i noen, så mister man liksom interessen for andre - derav avslaget du fikk. Men han virker jo som en hyggelig/bra person ut fra det du skriver, og skjønner jo at det er kjipt for deg. Men ser ikke at det er så mye å tolke...?

Tror du har helt rett. men ble bare forvirret (eller ønsket i det minste å tolke det positivt) av at han var så hyggelig og interessert da vi traff hverandre tilfeldig. Jeg klarer liksom ikke tro at jeg har vært så betatt og fascinert uten at det var litt gjengjeldelse. Men det går kanskje an å bli forelsket uten respons fra den andre.

Han virker å være en veldig fin person, og jeg skulle gjerne hatt han som venn :)

Ikke ofte man møter så flotte mennesker...he he...ja ja.

Men som du sier; når man er opptatt av en person, så er det liksom ikke "plass" til flere. Er sånn selv. Så veldig godt poeng!

Skrevet

Jeg har vært avstandsbetatt av en person. Jeg opplevde at det var en gjensidig begeistring i form av at han likte meg og engasjementet mitt. Ved et par anledninger holdt han blikket mitt litt lenger enn normalt.

Jeg dagdrømte mye om han etter dette. Og så han vilkårlig og ganske sjelden.

Det var korte møter i gangen. Høflige "hei".

Så tok jeg mot til meg og tok mer kontakt, via melding. Han var høflig og vennlig men ikke noe mer.

For et par uker siden møtte jeg han helt tilfeldig på et sted. jeg tok mot til meg og spurte om han ville ta noe å drikke med meg, mens vi begge ventet på å reise videre. Vi ble sittende i en drøy time og prate sammen, for første gang.

Det var utrolig hyggelig. Jeg var kjemperedd, men klarte å holde samtale med han. Og han stilte mange spørsmål. Virket interessert i å holde en samtale med meg. Da han skulle dra videre, tok han meg høflig i hånden og ønsket meg god tur.

Omstendighetene her er kompliserte, og det ønsker jeg ikke å gå inn på her.

Da jeg kom hjem etter en reise, sendte jeg en ærlig melding og spurte om vi skulle ta en kaffe og at jeg ville være åpen og ærlig om følelsene min. Og fikk svar at han nettopp har truffet en jente og dessverre ikke kunne møte meg. Høflig og vennlig.

Jeg svarte høflig og hyggelig tilbake og ærlig. Hele veien.

Det var stille en uke. Så kom det plutselig en melding fra han. Høflig og hyggelig. Han skrev at han håpet jeg hadde hatt en fin tur osv. Ikke noe mer.

Jeg svarte tilbake at jeg var takknemlig for at han svarte meg og at jeg tross avslag, syns han var en fin person.

Ikke noe mer kommunikasjon etter dette.

Hm.

Hva tenker dere? Ikke så mye å tolke her kanskje? Jeg bør egentlig ikke fokusere så mye på dette mer. Har hatt han konstant i tankene i snart et halvt år. Og burde virkelig ikke.

Han synes du virker sympatisk, men han liker deg ikke på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Ja, sympatisk tror jeg han syns jeg er, hvertfall :)

Han skrev dessuten at han syns jeg var modig - mye modigere enn han. Og da jeg skrev hilsen dumdristig og modig i neste melding, skrev han at han ikke syns jeg var dumdristig - snarere tvert om.

Så det skal jeg hvertfall ha..at jeg turte å gjøre noe, istedenfor å sitte og drømme og gruble og gro i avstandsforelskelse.

Det er endel andre omstendigheter som dessverre gjør at jeg fortsatt gror litt på dette. Jeg tror ikke det hadde vært så enkelt for han å "slippe meg innpå". Og det er jeg igrunnen også letta for.

Komplisert dette her, men tusen takk for kloke innspill.

Skrevet

Hvor gamle er dere? Og hva slags setting kjenner dere hverandre fra? Samme arbeidsplass? (Du skrev at dere hilset i gangen)

Anonymous poster hash: c805d...dda

Skrevet

Ja, sympatisk tror jeg han syns jeg er, hvertfall :)

Han skrev dessuten at han syns jeg var modig - mye modigere enn han. Og da jeg skrev hilsen dumdristig og modig i neste melding, skrev han at han ikke syns jeg var dumdristig - snarere tvert om.

Så det skal jeg hvertfall ha..at jeg turte å gjøre noe, istedenfor å sitte og drømme og gruble og gro i avstandsforelskelse.

Det er endel andre omstendigheter som dessverre gjør at jeg fortsatt gror litt på dette. Jeg tror ikke det hadde vært så enkelt for han å "slippe meg innpå". Og det er jeg igrunnen også letta for.

Komplisert dette her, men tusen takk for kloke innspill.

Det er ikke komplisert, du gjør det komplisert. Du viste han hva du følte, han satt pris på det, men ser ikke på deg på den måten. Når han sendte en melding (som du tolker som at han kanskje er litt interessert) handler det bare om at han synes det er kjekt å ha noen som liker han. Han kan komme til å utnytte dette til egen fordel hvis livet er kjedelig og det bør du være obs på.

• Liker 2
Skrevet

TS, jeg er nysgjerrig på å høre mer :-)

Anonymous poster hash: c805d...dda

Skrevet

Han er ikke gira ffs

Skrevet

TS her. Det er ikke noe mer å tolke. Jeg begynner vel smått om sen å få den "gode" kjærlighetssorg-reaksjonen. Forelskelsen forsvinner ut av systemet med den, håper jeg. Men det kommer nok til å ta litt tid...jeg har vært betatt/forelska i over 6 mnd nå og brukt mye tankevirksomhet på han.

Er fortsatt ganske forvirra over meg selv. At jeg kunne bli så borti natta betatt av en jeg ikke kjenner. Det var en kjemi der fra starten, litt øyekontakt utenom det helt vanlige. En gjesidig nysgjerrighet. Men jeg tok antakelig veldig feil av kjemien. Han liker meg, det tror jeg. Bare ikke på den måten.

Dessverre kommer jeg til å dumpe borti han fra tid til annen....og det er flaut, selvom han sier han syns jeg er modig. Jeg angrer igrunnen ikke på at jeg var dønn ærlig på hva jeg følte. Bedre å få et ærlig avslag tilbake og forholde seg til det, enn å fortsette å dagdrømme....:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...