AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Når jeg lærte meg å ta markløft her for en lite stund siden, så satte min PT to stepkasser under vektskivene, så stanga kom litt høyere opp fra gulvet (greit også siden veksskivene var såpass små slik av stanga kom veldig lavt over gulvnivå). Nå bruker jeg 15 kg vektskiver på hver side, så jeg føler ikke jeg trenger stepkassene mer. Men når jeg varmer opp, så har jeg jo mindre vektskiver på. Bruker dere kasse under, eller går dere hele veien ned med stanga selv om det blir langt ned? Anonymous poster hash: d50c6...5c9
punkyB Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Tar man vanlige markløft så skal man vel helst ha litt diameter på skivene - tilsvarende Eleikoskiver. Har du mindre skiver enn dette bør du bygge opp under . Det er jo ikke noe feil med mindre skiver og gå helt ned - men da blir det mer belastning på ryggen og man kan/bør ikke løfte like mye som man gjør med Eleiko e.l. Jeg fikser ikke mindre skiver - oppbygging eller ei - føler ikke at jeg får spent opp ryggen hvis ikke jeg får lagt ned stanga skikkelig. Er det oppbygd blir det fort ustabilt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå