Gjest anobano Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Sorterer du søppelet? Jeg har ikke pleid å gjort det, men vurderer å gjøre det. Er det vanlig?
Gjest Eurodice Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Hvis du tenker på kommunale retningslinjer for dette, så er det forskjell på dette. Her jeg bor nå, har jeg en egen beholder for papir og en for all slags husholdningsavfall, dessuten plastsekker til å samle alt av plast i. Der jeg bodde før, var det mye mer detaljert.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Jeg sorterer glass, panteflasker, plastikk, matavfall og papir. Godt for miljøet! Anonymous poster hash: 34423...d21 1
Gjest Eurodice Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 (endret) Jeg sorterer glass, panteflasker, plastikk, matavfall og papir. Godt for miljøet! Anonymous poster hash: 34423...d21 Jeg tenkte bare på det jeg har egne beholdere til. Jeg leverer glass og bokser av diverse slag i en egen container, samme med lysstoffrør og lignende. Elektriske artikler leverer jeg i butikker som tar imot det. Panteflasker leverer jeg i dagligvarebutikker. Endret 30. september 2014 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Her har vi ikke noe valg (bor utenlands). Papir, matavfall/organisk, plast/metall, glass, restavfall. Alt hentes hver sin dag. Matavfall 2 ganger pr. uke, de andre 1 gang pr. uke. Spesialavfall kan vi enten levere selv, eller at de henter det etter avtale. Anonymous poster hash: 668ee...21e
Blue Sapphire Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 (endret) Her jeg bor må vi sortere matavfall, plast, restavfall, glass/metall og papp/papir Endret 30. september 2014 av Blue Sapphire
Chizue Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 Her jeg bor er det bare "restavfall" og matavfall... Så papir og plast går også i restavfall dunken også har vi glass og metall container stående ca 2km bortenfor oss på "nærbutikken"
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Her et det egne dunker til glass/metall, mat, restavfall og papp/papir. Sorterer også plast men det er ikke påkrevd. De er raske med å gi bot så må bare følge det tungvinte systemetAnonymous poster hash: 40d09...7bc
Djungelvrål Skrevet 30. september 2014 #9 Skrevet 30. september 2014 Bare papp heldigvis. Alt annet går i vanlig søppel.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #10 Skrevet 30. september 2014 Jeg sorterer matavfall og plast som restavfall, og papp/papir for seg, rett og slett fordi jeg ikke har plass til mer. Da må jeg sette søppelbøttene på stua liksom:P Anonymous poster hash: f30f1...97b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #11 Skrevet 30. september 2014 Niks. Anonymous poster hash: 15ecb...211
emilia12 Skrevet 1. oktober 2014 #12 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg sorterer matavfall og plast som restavfall, og papp/papir for seg, rett og slett fordi jeg ikke har plass til mer. Da må jeg sette søppelbøttene på stua liksom:PAnonymous poster hash: f30f1...97b Bare lurer.. Må du ikke ha flere/større restavfallsdunk da? Hadde ikke klart meg med en om jeg ikke sorterte
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #13 Skrevet 1. oktober 2014 Her jeg bor har det vært et stort detaljsorteringsapparat i mange år og ja jeg sorterer alt. Det har blitt en vane og samvittigheten får det bedre. Anonymous poster hash: 9d04e...052 1
Emelisse Skrevet 1. oktober 2014 #14 Skrevet 1. oktober 2014 Vi sorterer mat, plast, papir, glass/metal og selvfølgelig spesialavfall (maling etc.). Null stress. Har sorteringsløsning i et kjøkkenskap.
^^Belle^^ Skrevet 1. oktober 2014 #15 Skrevet 1. oktober 2014 Vi sorterer papir/papp, matavfall, restavfall og plast. Plast er ikke obligatorisk slik de andre tre er, men for oss som for ikke lenge siden hadde to bleiebarn var vi rett og slett nødt til å sortere mer, ellers hadde vi ikke hatt plass. De henter rest- og matavfall annenhver uke og papir/papp og plast hver fjerde uke!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #16 Skrevet 1. oktober 2014 Plast, papir, organisk og restavfall hentes, glass og metall sorterer vi og frakter selv. Batterier, lyspærer, småelektrisk, lysstoffrør og annen drit går i beholderen på matbutikken. Anonymous poster hash: 3d4a1...ffb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #17 Skrevet 1. oktober 2014 Forøvrig samler vi opp klær, leker og ting som er brukende men som vi selv ikke trenger lenger, og sender dem til loppemarked i nærområdet eller barnehjem. Anonymous poster hash: 3d4a1...ffb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #18 Skrevet 1. oktober 2014 Nei. Kun papp. Det gikk an å sprtere glass/metall og plast før, men så bestemte kommunen seg for å fjerne hele dritten, så man må reise ca 15 km for å sortere, det gidder jeg ikke gitt. Da vi bodde i vestfold, hadde i 3-4 søppelkasser de er helt fanatiske på den sorteringen! Husker det var deilig å slippe det tullet da vi flytter.Anonymous poster hash: 50ee5...34e
Anneline80 Skrevet 2. oktober 2014 #19 Skrevet 2. oktober 2014 Sorterer matavfall, plast, papir/papp og restavfall i kjøkkenbenken. Glass og metall samles for seg, pantegods for seg og batterier/lyspærer osv. Klær/sko gis bort til loppemarkeder eller Fretex.
Gjest Timber Skrevet 2. oktober 2014 #20 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Selvfølgelig. Restavfall og papir hjemme. Plast, glass og metall på returstasjonen. Flasker på butikken, samme med batterier, lyspærer og småelektrisk. Edit: vi har ikke sortering av matavfall her og ikke mulighet for kompost. Endret 2. oktober 2014 av Timber
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå