Gå til innhold

sorterer du søppelet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorterer du søppelet?

Jeg har ikke pleid å gjort det, men vurderer å gjøre det. Er det vanlig?

Skrevet

Hvis du tenker på kommunale retningslinjer for dette, så er det forskjell på dette. Her jeg bor nå, har jeg en egen beholder for papir og en for all slags husholdningsavfall, dessuten plastsekker til å samle alt av plast i. Der jeg bodde før, var det mye mer detaljert.

Skrevet

Jeg sorterer glass, panteflasker, plastikk, matavfall og papir. Godt for miljøet! :)

Anonymous poster hash: 34423...d21
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sorterer glass, panteflasker, plastikk, matavfall og papir. Godt for miljøet! :)

Anonymous poster hash: 34423...d21

Jeg tenkte bare på det jeg har egne beholdere til. Jeg leverer glass og bokser av diverse slag i en egen container, samme med lysstoffrør og lignende. Elektriske artikler leverer jeg i butikker som tar imot det. Panteflasker leverer jeg i dagligvarebutikker.

Endret av Arabella
Skrevet

Her har vi ikke noe valg (bor utenlands).

Papir, matavfall/organisk, plast/metall, glass, restavfall. Alt hentes hver sin dag. Matavfall 2 ganger pr. uke, de andre 1 gang pr. uke.

Spesialavfall kan vi enten levere selv, eller at de henter det etter avtale.

Anonymous poster hash: 668ee...21e
Skrevet (endret)

Her jeg bor må vi sortere matavfall, plast, restavfall, glass/metall og papp/papir :)

Endret av Blue Sapphire
Skrevet

Her jeg bor er det bare "restavfall" og matavfall...
Så papir og plast går også i restavfall dunken også har vi glass og metall container stående ca 2km bortenfor oss på "nærbutikken" :fnise:

Skrevet

Her et det egne dunker til glass/metall, mat, restavfall og papp/papir. Sorterer også plast men det er ikke påkrevd. De er raske med å gi bot så må bare følge det tungvinte systemet

Anonymous poster hash: 40d09...7bc

Skrevet

Bare papp heldigvis. Alt annet går i vanlig søppel.

Skrevet

Jeg sorterer matavfall og plast som restavfall, og papp/papir for seg, rett og slett fordi jeg ikke har plass til mer. Da må jeg sette søppelbøttene på stua liksom:P

Anonymous poster hash: f30f1...97b
Skrevet

Niks.

Anonymous poster hash: 15ecb...211
Skrevet

Jeg sorterer matavfall og plast som restavfall, og papp/papir for seg, rett og slett fordi jeg ikke har plass til mer. Da må jeg sette søppelbøttene på stua liksom:P

Anonymous poster hash: f30f1...97b

Bare lurer.. Må du ikke ha flere/større restavfallsdunk da? Hadde ikke klart meg med en om jeg ikke sorterte

Skrevet

Her jeg bor har det vært et stort detaljsorteringsapparat i mange år og ja jeg sorterer alt. Det har blitt en vane og samvittigheten får det bedre. :) Anonymous poster hash: 9d04e...052

• Liker 1
Skrevet

Vi sorterer mat, plast, papir, glass/metal og selvfølgelig spesialavfall (maling etc.). Null stress. Har sorteringsløsning i et kjøkkenskap.

Skrevet

Vi sorterer papir/papp, matavfall, restavfall og plast. Plast er ikke obligatorisk slik de andre tre er, men for oss som for ikke lenge siden hadde to bleiebarn var vi rett og slett nødt til å sortere mer, ellers hadde vi ikke hatt plass.

De henter rest- og matavfall annenhver uke og papir/papp og plast hver fjerde uke!

Skrevet

Plast, papir, organisk og restavfall hentes, glass og metall sorterer vi og frakter selv. Batterier, lyspærer, småelektrisk, lysstoffrør og annen drit går i beholderen på matbutikken.

Anonymous poster hash: 3d4a1...ffb
Skrevet

Forøvrig samler vi opp klær, leker og ting som er brukende men som vi selv ikke trenger lenger, og sender dem til loppemarked i nærområdet eller barnehjem.

Anonymous poster hash: 3d4a1...ffb
Skrevet

Nei. Kun papp. Det gikk an å sprtere glass/metall og plast før, men så bestemte kommunen seg for å fjerne hele dritten, så man må reise ca 15 km for å sortere, det gidder jeg ikke gitt.

Da vi bodde i vestfold, hadde i 3-4 søppelkasser :P de er helt fanatiske på den sorteringen! Husker det var deilig å slippe det tullet da vi flytter.

Anonymous poster hash: 50ee5...34e

Skrevet

Sorterer matavfall, plast, papir/papp og restavfall i kjøkkenbenken. Glass og metall samles for seg, pantegods for seg og batterier/lyspærer osv. Klær/sko gis bort til loppemarkeder eller Fretex.

Skrevet (endret)

Selvfølgelig.

Restavfall og papir hjemme.

Plast, glass og metall på returstasjonen.

Flasker på butikken, samme med batterier, lyspærer og småelektrisk.

Edit: vi har ikke sortering av matavfall her og ikke mulighet for kompost.

Endret av Timber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...