AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Jeg er 24 år og jeg bor for meg selv i en liten student hybel, men mamma fortsetter å mase om rydding og hva jeg MÅ gjøre. Hver gang jeg ser henne spør hun om jeg har vasket opp. Hun sier "Du bør vaske opp hver kveld og ta søppelet ut hver morgen." Hun spør meg om det er rotete, og hun kommenterer rot når hun er hos meg. Jeg er ikke blind, jeg er fult klar over om det er rotete hjemme hos meg selv! Er dette et normalt problem? Jeg trenger ikke alle disse kommentarene, jeg vil ha det rent og pent, men av og til så er jeg opptatt med andre ting. Kanskje jeg gjør ting feil og kanskje jeg burde følge hennes råd, men bør ikke jeg lære av mine egne feil? Anonymous poster hash: 51585...b97 3
Shinigami Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Var du veldig rotete av deg sa du bodde hjemme da? Eller har det vært rotete når hun har vært hos deg noen gang? Syns ellers kanskje at hun maser litt mye ja.
Gjest Nanna87 Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Jeg er 24 år og jeg bor for meg selv i en liten student hybel, men mamma fortsetter å mase om rydding og hva jeg MÅ gjøre. Hver gang jeg ser henne spør hun om jeg har vasket opp. Hun sier "Du bør vaske opp hver kveld og ta søppelet ut hver morgen." Hun spør meg om det er rotete, og hun kommenterer rot når hun er hos meg. Jeg er ikke blind, jeg er fult klar over om det er rotete hjemme hos meg selv! Er dette et normalt problem? Jeg trenger ikke alle disse kommentarene, jeg vil ha det rent og pent, men av og til så er jeg opptatt med andre ting. Kanskje jeg gjør ting feil og kanskje jeg burde følge hennes råd, men bør ikke jeg lære av mine egne feil? Anonymous poster hash: 51585...b97 Hei Ts. Dette høres veldig slitsomt ut, men også veldig vanlig ut. Jeg har hatt det motsatte problemet. Jeg har en mor og far som levde i en svinesti, og jeg har derfor blitt sykelig opptatt av renhold samt ryddighet. Uansett så vil jeg råde deg til å snakke med moren din om dette, da du kan fortelle henne at du ikke ønsker at hun kontrollerer på denne måten osv. Fortell henne at det finnes verre ting i verden enn et rotete rom osv. Jeg tror nok dette kommer til å ordne seg, med mindre moren din sliten med ett kontrollbehov. Lykke til!
mianova Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 "mamma, jeg vet at du mener dette godt men du får rett og slett stole på at du har gjort jobben din med å oppdra- og gitt meg gode rutiner før jeg flyttet hjemmefra" 3
Gjest Sala21 Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Du har flyttet for deg selv, så da må du lære å selv ta ansvar for din egen bopel... Dette kan du godt fortelle moren din, du er tross alt et voksent menneske, så kanskje hun bare trenger å bli minnet på at du klarer deg selv?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 Var du veldig rotete av deg sa du bodde hjemme da? Eller har det vært rotete når hun har vært hos deg noen gang? Syns ellers kanskje at hun maser litt mye ja. Ja, til begge... men jeg vil bli flinkere. Det er ikke sånn at jeg blir MER bevisst over det når hun sier noe. Hvis jeg ikke vil ha gjester hjemme hos meg, da er det rotete. Hun kom bare innom da hun hjalp meg bære inn en kommode. Jeg hadde ikke plass til alle klærne mine, noe som var en grunn til at det lå ting her og der. Anonymous poster hash: 51585...b97
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Legg på telefonen. Jeg kan da ikke legge på når jeg snakker med min mor! Anonymous poster hash: 51585...b97 4
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2014 #9 Skrevet 30. september 2014 Jeg kan da ikke legge på når jeg snakker med min mor! Anonymous poster hash: 51585...b97 Jo, det kan du ja når hun legger seg opp i ting hun ikke har noe med.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #10 Skrevet 30. september 2014 Du har flyttet for deg selv, så da må du lære å selv ta ansvar for din egen bopel... Dette kan du godt fortelle moren din, du er tross alt et voksent menneske, så kanskje hun bare trenger å bli minnet på at du klarer deg selv? Ja, akkurat. Jeg har en litt eldre venninne som mener at det kanskje kommer av at hun ikke føler at jeg trenger henne lenger. Jeg gjør jo det... bare ikke til å kritisere alt rotet mitt! Fordi jeg vet jo at det er rotete og det har jeg sagt til henne. Jeg sa "Tror du ikke at jeg er klar over at det er rotete hjemme hos meg selv?" Anonymous poster hash: 51585...b97
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #11 Skrevet 30. september 2014 Jo, det kan du ja når hun legger seg opp i ting hun ikke har noe med. Hun mener jo bare det godt. Hun sier det ikke for å være slem. Anonymous poster hash: 51585...b97 1
Gjest Blomsterert Skrevet 30. september 2014 #12 Skrevet 30. september 2014 Jeg er 24 år og jeg bor for meg selv i en liten student hybel, men mamma fortsetter å mase om rydding og hva jeg MÅ gjøre. Hver gang jeg ser henne spør hun om jeg har vasket opp. Hun sier "Du bør vaske opp hver kveld og ta søppelet ut hver morgen." Hun spør meg om det er rotete, og hun kommenterer rot når hun er hos meg. Jeg er ikke blind, jeg er fult klar over om det er rotete hjemme hos meg selv! Er dette et normalt problem? Jeg trenger ikke alle disse kommentarene, jeg vil ha det rent og pent, men av og til så er jeg opptatt med andre ting. Kanskje jeg gjør ting feil og kanskje jeg burde følge hennes råd, men bør ikke jeg lære av mine egne feil? Anonymous poster hash: 51585...b97 Hun gjør vel dette for å forsikre seg om at oppdragelsen hun ga deg blir praktisert :-) Altså,hun mener det bare godt,og vær overbærende ved å svare at du er ferdig oppdratt på en litt humoristisk måte. Som jeg skjønner det,så har du akkurat flyttet for deg selv? Gi det litt tid. Om hun ikke slutter med maset(som det jo er),så får du si fra på en mer bestemt måte. Får håpe hun gir seg,og innser at du må leve som du vil.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2014 #13 Skrevet 30. september 2014 Hun mener jo bare det godt. Hun sier det ikke for å være slem. Anonymous poster hash: 51585...b97 Nei, men hu prøver seg på å kontrollere livet ditt over telefonen. Og du lar henne gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #14 Skrevet 30. september 2014 Nei, men hu prøver seg på å kontrollere livet ditt over telefonen. Og du lar henne gjøre det. Vi snakker ikke så mye på telefonen. Hun bor ikke så langt unna så vi ses i alle fall en gang i uken. Anonymous poster hash: 51585...b97
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2014 #15 Skrevet 30. september 2014 Vi snakker ikke så mye på telefonen. Hun bor ikke så langt unna så vi ses i alle fall en gang i uken. Anonymous poster hash: 51585...b97 Ok.
Gjest Sala21 Skrevet 30. september 2014 #16 Skrevet 30. september 2014 Ja, akkurat. Jeg har en litt eldre venninne som mener at det kanskje kommer av at hun ikke føler at jeg trenger henne lenger. Jeg gjør jo det... bare ikke til å kritisere alt rotet mitt! Fordi jeg vet jo at det er rotete og det har jeg sagt til henne. Jeg sa "Tror du ikke at jeg er klar over at det er rotete hjemme hos meg selv?" Anonymous poster hash: 51585...b97 Ja det er jo mulig at det er det hun føler på, særlig hvis du ikke har noen søsken som bor hjemme lengre. Hva du sier at du kan spørre henne hvis du trenger hjelp til å vaske? også kan du be henne med på en rundvask en gang? (om dette er noe hun ønsker da) Jeg er en skikkelig rotekopp så da jeg flyttet ut var det ofte rotete hos meg, men heldigivs sa ikke mamma noe. Da er det verre nå med svigermor... hehe Du må jo få lov til å ha det slik du vil hjemme hos deg, du rydder jo når du trenger det, regner jeg med. Men jeg synes ikke det er vits å gjøre seg til uvenn med din egen mor så lenge du får til å si ifra på en pen måte slik at hun forstår at dette er noe du er nødt til å få ta deg av selv
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #17 Skrevet 30. september 2014 Ja det er jo mulig at det er det hun føler på, særlig hvis du ikke har noen søsken som bor hjemme lengre. Hva du sier at du kan spørre henne hvis du trenger hjelp til å vaske? også kan du be henne med på en rundvask en gang? (om dette er noe hun ønsker da) Jeg er en skikkelig rotekopp så da jeg flyttet ut var det ofte rotete hos meg, men heldigivs sa ikke mamma noe. Da er det verre nå med svigermor... hehe Du må jo få lov til å ha det slik du vil hjemme hos deg, du rydder jo når du trenger det, regner jeg med. Men jeg synes ikke det er vits å gjøre seg til uvenn med din egen mor så lenge du får til å si ifra på en pen måte slik at hun forstår at dette er noe du er nødt til å få ta deg av selv De gangene hun har besøkt meg så har hun gjort litt oppvask. Hun sier at hun liker det. Men jeg ville aldri bedt henne om å vaske hjemme hos meg! Jeg vil jo ikke bli uvenn meg henne så jeg blir jo ikke sur... jeg bare syns det er litt slitsomt fordi når jeg kommer hjem til henne så vil jeg jo at hun skal være interessert i MEG og ikke hvor rotete det er i hybelen min. Anonymous poster hash: 51585...b97
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #18 Skrevet 30. september 2014 Hvorfor ikke bare rydde opp til hun kommer? Det er uansett en god vane å rydde til man får gjester, om man ikke vil bli sett skjevt på av venner osvAnonymous poster hash: 3146a...39a 1
sweety pie Skrevet 30. september 2014 #19 Skrevet 30. september 2014 Jo, det kan du ja når hun legger seg opp i ting hun ikke har noe med. Det er moren hennes!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #20 Skrevet 30. september 2014 Hvorfor ikke bare rydde opp til hun kommer? Det er uansett en god vane å rydde til man får gjester, om man ikke vil bli sett skjevt på av venner osvAnonymous poster hash: 3146a...39a Jeg gjør jo det. Jeg rydder når jeg får gjester... men hun maser når jeg kommer hjem til henne uten at hun har vært hos meg. Ellers maser hun hvis hun bare skal hjelpe meg å bære noe inn. Jeg ville aldri bedt gjester hjem til meg når det er skikkelig rotete. Anonymous poster hash: 51585...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå