Gå til innhold

Kaffebønner som pynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å strø litt kaffebønner på et slikt stort lysfat da jeg ikke orker sand/steiner. Men det er jo en ferskvare? Kan bønnene bli dårlige av å ligge sånn?

Anonymous poster hash: 2409c...64a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør vel ikke noe om de kanskje blir dårlige, de skal jo ikke brukes til annet enn pynt?

De vil jo uansett ikke råtne/mugne, de er jo tørket, så de vil fortsatt se fine ut selv om smaken kanskje forringes etter en stund

Anonymous poster hash: c612e...a51
Skrevet

Tenker du å lage kaffe av dem senere? :ler:

Skrevet

Altså de blir dårlige i den forstand at de ikke blir gode å trakte kaffe på.

Men tørkede bønner som oppbevares tørt på et fat blir ikke "ekle" liksom.

Skrevet

Bare vær oppmerksom på at de i motsetning til steiner, glass etc. brenner svært godt dersom de blir for varme.

Skrevet

Bare vær oppmerksom på at de i motsetning til steiner, glass etc. brenner svært godt dersom de blir for varme.

Men på den positive siden vil det jo lukte godt når det først har tatt fyr. :sjenert:

Anonymous poster hash: c612e...a51

• Liker 1
Skrevet

Tenker du å lage kaffe av dem senere? :ler:

Hahaha.. burde kanskje forklart bedre. Tenker mer på om det er muligheter for at det er fuktighet i dem og det dannes mugg eller de råtner og lukter dårlig. Jeg er mye på reise og det blir fort en uke her og en uke der på kort varsel, så jeg liker ikke å ha ting fremme som kan gi meg en ubehagelig overraskelse når jeg kommer hjem;)

Skrevet

Men hvis de ikke kan bli dårlige så skjønner jeg ikke hvorfor folk flest ikke har det fremme som pynt? Må jo lukte himmel=D

Skrevet

Men hvis de ikke kan bli dårlige så skjønner jeg ikke hvorfor folk flest ikke har det fremme som pynt? Må jo lukte himmel=D

Hele kaffebønner lukter ikke så mye.

Kvernet kaffe har derimot en mer distinkt lukt! Men egner seg ikke like godt som pynt..

Kremmerhuset selger(?) duftlys med kaffe, hvis du vil ha ekstra lukt.

Skrevet

Kaffebønner kan fint brukes til pynt, men de bør kanskje byttes litt oftere enn steiner og sand :)

Det lukter nesten ingenting om du ikke utsetter dem for varme. Om du f.eks setter et telys eller to oppå vil det lukte mer. Men ja, de er ikke helt brannsikre.

Anonymous poster hash: 20058...12d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...