iove Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Jeg har så lyst til å begynne å male malerier. er det noen som har peiling på maling? tenker at det må finnes utrolig mye forskjellig å velge mellom av papir og maling? synes det er litt vanskelig å bare gå i en butikk og kjøpe maling om du skjønner... vet du hva slags maling det er brukt på dette maleriet for eksempel? http://1.bp.blogspot.com/-stM4OSaNpOc/TlTqPfGW4uI/AAAAAAAACC8/iDl5CRdZQUs/s1600/IMG_6265.JPG synes det var fint og kunne tenkt meg å prøvd å male noe som ligner med tanke på at noe stikker ut i bilde (hva er det?) og duse farger som blander seg lett. har ikke så lyst til å melde meg på malerkurs, for jeg er litt sånn at jeg vil prøve meg frem selv.. jeg er litt rar sånn takk for alle svar !
*Mocca* Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Akrylmaling er helt klart det beste å begynne med etter min mening... Du kan fint male noe lignende med akrylmaling(mulig det er det som er brukt og) Anbefaler deg til å begynne med å ta en tur på Søstrene Grene... De har lerret, pensler, akrylmaling osv alt du trenger til å starte opp... Jeg har selv brukt mye derfra og liker produktene... For å få struktur har jeg i tillegg brukt Gesso (de har det i runde bokser på Søstrene Grene) og det fungerer også ekstra fint hvis jeg maler over noe gammel jeg ikke er fornøyd med, dekker bedre enn bare maling. Prøv deg frem, lek deg, ikke lås deg fast til pensler, bruk spateller, fingre, svamper osv.... Og ikke tenk for mye, bare mal! Lykke til!
hjertesukka Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Enig med Mocca, det er bare å male ivei! Men pass bare på at lagene tørker mellom hver gang. Eller kanskje ikke? Her er det bare fantasien som setter grenser.
metempsychosis Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Som sagt over her, akryl er veldig allsidig og letthåndert. For å lage "volum" i malingen kan du bruke Gesso, men også produkter du finner i skapet ditt, i naturen, slik som sand, jord, ris, frø....
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Når du skriver "duse farge som blander seg lett", da tenker jeg med en gang på akvarellmaling på lett fuktet lerret? Kan du kombinere det med akrylmaling for å få det til å stå ut? Kunne sikkert blitt en artig effekt. Kjøp noe maling, ha det gøy, prøv deg fram og se hva som skjer. Anonymous poster hash: 9b15d...afd
iove Skrevet 30. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2014 takk for alle svar, det var dette jeg var ute etter! ble inspirert av å lese svarene deres! ja, jeg har tenkt på å bruke ting fra naturen. jeg tror det kan bli tøft gleder meg til å sette i gang!
iove Skrevet 30. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2014 tror dere søstrene grene har megastore lerreter? tenker å male noe på en størrelse på 2 m x 1 m
metempsychosis Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Når du skriver "duse farge som blander seg lett", da tenker jeg med en gang på akvarellmaling på lett fuktet lerret? Kan du kombinere det med akrylmaling for å få det til å stå ut? Kunne sikkert blitt en artig effekt. Kjøp noe maling, ha det gøy, prøv deg fram og se hva som skjer. Anonymous poster hash: 9b15d...afd Man kan fint få akvarell-effekt med akryl maling med fuktet til nærmest vått lerret samt kombinasjon av lite maling og våt pensel (med myk bust) 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 tror dere søstrene grene har megastore lerreter? tenker å male noe på en størrelse på 2 m x 1 m Søstrene grene har noen ganske store lerreter (husker ikke akkurat str) forholdsvis rimelige Anonymous poster hash: 10ee5...5b4 1
Fanteria Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg har et jeg holder på med nå på 90x120. Mener å huske jeg så et på 120x180. Dette er str som ikke er fast i sortimentet, så det kan være ulikt fra butikk til butikk slik jeg fikk inntrykk av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå