Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært hos legen for å bytte ut den vanlige kobberspiralen. Tenkte å prøve hormonspiral, og legen var enig i at dette ville være en grei løsning. Fikk med en resept, må selv hente spiralen på apoteket.

Nå vet jeg at denne spiralen er dyr (over 1200,-?). Derfor ville jeg gjerne høre andres erfaringer før jeg går til innkjøp.

Jente 36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefornøyd.. Har ikke hatt noen former for bivirkninger - annet enn betraktelig mindre mens.. (så godt som ingen ting..)

Anbefaler det på det varmeste.

Skrevet

Jeg har min andre hormonspiral nå og er kjempefornøyd! De holder i fem år, så sant og si er de ikke dyre i det hele tatt sammenlignet med f.eks fem års forbruk av p-piller, p-ring e.l..

Jeg hadde ikke nølt! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde blødninger hver dag i ett år, da var det nok og jeg tok den ut!

Bruker nå vanlig spiral, men er ikke så fornøyd med den heller, har lange blødninger, selv om de er små.

Prøvde også p-sprøyte, men samme resultat av den som hormon spiral, blødninger hver dag. Så jeg tror jeg må ha de gamle typen p-piller som har mer hormon i seg, holder ikke med sånne små doser hos meg nei! :wink:

Har en venninne som er kjempefornøyd med hormonspiral, har ikke mensen lenger omtrent. Det er billig prevansjon! :)

Skrevet

Da jeg fikke satt inn min hadde jeg to dager med blødning,så gikk det fire og et halvt år. Var egentlig fornøyd med det meste,men etter noen år merket jeg at humøret ikke var det samme lenger,jeg var godt over 25 og kvisene ploppet frem stadig oftere. Så forsvant den lysten som gjør at en trenger prevensjon... Jeg tok det opp med legen og han sa dette var vanlige bivirkninger som vanligvis kommer så snikende innpå en at en ikke merker det. Da jeg tok den ut kom mitt gamle jeg tilbake sakte men sikkert. Så nå har vi fått sistemann og min mann steriliserte seg istedet. Kjempe løsning på vårt problem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skulle til å fortelle hvor fornøyd jeg er med hormonspiralen - ingen mens på 4 år :sjarmor: - men bellybuttons erfaring gjør at jeg nøler litt....... har vesentlig redusert sexlyst, men det kan komme av andre ting. Dvs - jeg har ikke tenkt meg muligheten av at det var hormonslipralen.......hmmmmm *i tenkeboksen*

Skrevet

Jeg har hatt min hormonspiral i halvannet år, og er strålende fornøyd, så langt :-) !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...