AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Har en på 1,5 år og lurer litt på hva slags votter man skal kjøpe til dem utover? Jeg har forsøkt å lete etter tynne fleecevotter til kalde høstdager, men finner det ingen steder i hans størrelse. Bare til større barn.. Noen som vet hvor man kan få tak i litt rimelige "mellom"votter? Jeg gidder ikke kjøpe noen til 150-200kr for mest sannsynlig mister han de innen kort tid uansett.. de er forferdelig rotete i bhg han går i, så hjelper ikke med votteklyper. Og hva slags vintervotter anbefaler dere? Som er lette å ta på og som tåler litt? Og som er enkle å gripe med? Anonymous poster hash: 93e74...29d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Hva med regnvotter med fleecefor? Det brukte jeg mye til mine små når de gikk i barnehagen, da holdt de varmen, ble ikke våte, og ettersom de har strikk på midten sitter de på uten ekstra klyper. Samt at de er like mye som andre fleecevotter. Selges på de fleste barneavdelinger, alt fra sportsbutikker til HM. Anonymous poster hash: d4cbe...fa3
^^Belle^^ Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Våre har nesten uten unntak brukt tynne votter fra Polarn O. Pyret - de passer ned til ganske små hender. Ihvertfall eldstemann, som HATER vanlige votter. Hun blir helt rabiat. Men disse liker hun. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Hva med regnvotter med fleecefor? Det brukte jeg mye til mine små når de gikk i barnehagen, da holdt de varmen, ble ikke våte, og ettersom de har strikk på midten sitter de på uten ekstra klyper. Samt at de er like mye som andre fleecevotter. Selges på de fleste barneavdelinger, alt fra sportsbutikker til HM.Anonymous poster hash: d4cbe...fa3 Har ikke funnet noen på HM, de hadde ikke votter i det hele tatt til verken små eller store (gutter) når jeg var innom flere avdelinger sist. Skal sjekke sportsbutikker, men innbiller meg at de koster litt mer der? Men takk for tips! Skal prøve HM igjen også nå.Anonymous poster hash: 93e74...29d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Våre har nesten uten unntak brukt tynne votter fra Polarn O. Pyret - de passer ned til ganske små hender. Ihvertfall eldstemann, som HATER vanlige votter. Hun blir helt rabiat. Men disse liker hun. Takk for tips! Hva er prisen på disse? Anonymous poster hash: 93e74...29d
^^Belle^^ Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Takk for tips! Hva er prisen på disse? Anonymous poster hash: 93e74...29d Det er disse. 79,- for 2-pakning. Disse har også blitt tolerert forresten. Genialt med glidelås så langt ned! 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 I barnehagen anbefalte de strikkede vanter også til så små. Det fungerte faktisk fint. (Hadde også noen tynne ullvotter, de ble kun brukt til å sove i vogna med) Vintervotter hadde vi fra Reima, de var enkle å få på pga den lange glidelåsen. Anonymous poster hash: cf157...31b
Ulrikke Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Anbefaler f.eks. Polarn o Pyret, Reima eller Hestra som har glidelås langt ned. Votter tolereres ofte bedre hvis man får tatt dem på ordentlig, og det er lettere med glidelåsen.
Millimani Skrevet 30. september 2014 #9 Skrevet 30. september 2014 Har ikke funnet noen på HM, de hadde ikke votter i det hele tatt til verken små eller store (gutter) når jeg var innom flere avdelinger sist. Skal sjekke sportsbutikker, men innbiller meg at de koster litt mer der? Men takk for tips! Skal prøve HM igjen også nå.Anonymous poster hash: 93e74...29d Votte-sesongen har vel bare såvidt begynt nå, så ikke sikkert de hadde fått votter ut i butikken sist du sjekka på HM. Men de vottene som ^^Belle^^ anbefaler ser jo flotte ut til en ettåring Husker selv fra jeg var rundt tre år at jeg hadde regnvotter, og at jeg likte dem. De gled ikke av fordi de var festa med strikk, det var god plass inni og jeg ble ikke våt. Strikkevotter blir man jo veldig fort våt av..., men det er klart at de er sikkert fine til en ettåring som ikke leker så mye som en treåring gjør
Mayami Skrevet 30. september 2014 #10 Skrevet 30. september 2014 Vi kjøpte tynne strikkevotter på Barnas Hus (tror det var Reflex) og den minste str passet til lille da han var 1,5. Passe tynn for litt kjølige dager og soving ute! I tillegg var de tynne nok til å ikke klumpe seg under regnvotter!
LilleBallerina Skrevet 30. september 2014 #11 Skrevet 30. september 2014 (endret) Vi har fire par votter som dekker alle sesongene som krever votter: Regnvotter: http://www.reimashop.com/no/Kategorier/Reima/Tilbehør/Hansker%2C-votter-og-tøfler/Regnvotter/Regnhansker-Rapa/p/527160-4620 Tynne ullvotter: http://www.reimashop.com/no/Kategorier/Reima/Tilbehør/Hansker%2C-votter-og-tøfler/Votter%2C-strikket/Votter-Phact/p/527185-4620 Fleecevotter: http://www.reimashop.com/no/Kategorier/Reima/Tilbehør/Hansker%2C-votter-og-tøfler/Votter%2C-strikket/Votter-Dagna/p/517089-4620 Vintervotter: http://www.reimashop.com/no/Kategorier/Reima/Tilbehør/Hansker%2C-votter-og-tøfler/Votter/Votter-Tassu/p/517085-4140 Lurer på om vi må kjøpe disse også: http://www.reimashop.com/no/Kategorier/Reima/Tilbehør/Hansker%2C-votter-og-tøfler/Votter%2C-strikket/Votter-Betria/p/517088-4620 Som du ser er det mye Reima. Til de yngste finner jeg ikke noen andre jeg liker bedre, og jeg har prøvd en del Endret 30. september 2014 av LilleBallerina
kokkos Skrevet 30. september 2014 #12 Skrevet 30. september 2014 Vi og junior er stor fan av magic mittens til polarn o pyret, liknende vottene belle linka til. Helt super, og passer godt gjennom flere høst- og vårsesonger.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #13 Skrevet 30. september 2014 Har dere ikke en bestemor eller oldemor som kan strikke? Og i stedenfor votteklemmer der det lurt å ha en lang snor som er festet skikkelig i hver vott og ligger inni uteklærne fra arm til arm bak på ryggen. Evt også festet bak i henge opp tappen i dressen. Anonymous poster hash: be10a...63c
Skogsprinsessa Skrevet 1. oktober 2014 #14 Skrevet 1. oktober 2014 Har dere muligheten, så er hjemmestrikkede votter supert når det ikke er skikkelig vått ute! De gir godbevegelighet
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #15 Skrevet 1. oktober 2014 Har dere ikke en bestemor eller oldemor som kan strikke? Og i stedenfor votteklemmer der det lurt å ha en lang snor som er festet skikkelig i hver vott og ligger inni uteklærne fra arm til arm bak på ryggen. Evt også festet bak i henge opp tappen i dressen. Anonymous poster hash: be10a...63c De trådene er jo for att vottene ikke skal bli borte når de detter av, hjelper fint lite for å holde de på plass. Husker jeg hadde syltetøysstrikk(ble det rett?) for å holde de på da jeg var lita. Anonymous poster hash: cecda...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå