AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Hei. Jeg er en jente på 24 år som har bodd i studentbolig i Oslo i fire måneder. Jeg har eget bad og soverom, men deler kjøkken med fem andre. Nå har det seg slik at en av disse til stadighet gjør ting som lager dårlig stemning. Han stjeler mat fra oss andre og røyker ut vinduet på kjøkkenet selv om det ikke er lov, noe vi stadig får e-post og påminnelser om. I tillegg lager han mye mat på kvelden/natten. Det hadde vært helt ok hvis han hadde HUSKET at han lager mat. Nå har branndøren mellom kjøkkenet og hyblene våre gått i lås fem ganger bare denne måneden. Vi har tre svidde kaseroller på kjøkkenet som er helt sorte fordi han har kokt ting i dem og glemt det, så det tar fyr. Det har fremdeles ikke begynt å brenne sånn ordentlig, men jeg føler nesten at det bare er et spørsmål om tid, og begynner å bli redd for å sovne. Han fikk visst ganske sjokk sist gang det holdt på å gå skikkelig galt. Da var hele kjøkkenet fullt i røyk og pastaen hans var en svidd klump i bunnen av en mer svidd kasserolle. Dette er en måned siden nå, og han har glemt det allerede, virker det som. Spørsmålet er, kan jeg få ham kasta ut? Jeg orker ikke å ha det sånn lenger at jeg er redd for å legge meg fordi ting kan ta fyr. Hvordan går jeg frem i såfall? Anonymous poster hash: 2116d...886
Gjest constance90 Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Du kan hvertfall klage til huseieren
Amarone Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Klag til samskipnaden. Det er de som betaler for alle brannutrykningene, men de vet kanskje ikke at det er samme fyr som skaper problemet hver gang. Da jeg bodde i studentbolig hadde SiO også det de kalte husverter. Dette var andre studenter som ble trent til å megle i denne typen situasjoner. Kanskje det kan være en løsning - du er sikkert ikke den eneste som irriterer/ bekymrer deg over dette på gangen. 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Ta dette opp med ansvarlig i SI.. du kan og kjøpe en enkel røykvsrsler og sette i taket på din egen hybel som en egen sikkerhet for deg selv. Det er verken holdbart eller akseptabelt å leve og bo under slike forhold!Anonymous poster hash: 6da8f...956
Solknapp Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Du kan jo eventuelt søke om internflytting. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg ville klaget til SiO, samt bedt om internflytting. Anonymous poster hash: 376ad...431
Gjest Aella Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Snakk med de andre studentene som du og overnevnte bor med, hør med de hva de føler om problemet. Dersom det er så ille. så er du sikkert ikke den eneste som er nervøs/redd. Det skal ingen behøve å leve med. Som en over meg sier, husverter/tillitsvalgte evt. faddere kan sikkert hjelpe til med å dra dette videre. Men jeg vil tro at dersom du får med de andre studentene blir saken lettere å behandle ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå