Gå til innhold

En gang utro, altid utro eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min var utro mot eksen sin og forlot henne av den grunn. De hadde en ny født baby da..

Av en eller annen grunn går jeg rundt og lurer på om han kan gjøre det samme mot meg.. Sier ikke de " once a cheater always a cheater"??

Anonymous poster hash: 234a8...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det behøver overhodet ikke være tilfelle.

Anonymous poster hash: c8c34...eae
  • Liker 5
Skrevet

Har du vært utro, vil du alltid være en som har vært utro. Det er forskjell på setningen med og uten det jeg har krysset ut.

Men det betyr ikke at det skjer igjen :)

Anonymous poster hash: f0579...b63
Skrevet

Jeg var utro mot eksen min... Forholdet var dårlig (ingen unnskyldning). Ville aldri gjort det mot min nåværende partner og har lagt det langt bak meg. Ikke enig i ordtaket, selv om jeg var en drittsekk i forrige forhold...

Anonymous poster hash: fdb4f...498

Skrevet

Det betyr absolutt ikke at det kommer til å skje igjen. Kjæresten min var også utro mot eksen sin, men jeg vet han aldri ville gjort det mot meg. De hadde ikke et spesielt bra forhold, så derfor gjorde han det - men likevel så angrer han fordi han synes det er en utrolig ekkel ting å gjøre uansett grunn.

Skrevet

dere har sikkert rett, blir bare verre med tanke på at de hadde en nyfødt.. Vet ikke hvorfor jeg plutselig går rundt og tenker på det. Muligens fordi vi og har en nyfødt no :)

TS

Gjest Heartbeat
Skrevet

Du vokser på erfaringer , også de dårlige du har gjort. Har gjort veldig mye i livet jeg angrer på og nå vet jeg skal styre unna. Det ordtaket er det ikke noe hold i :)

Selvsagt er det noen som alltid vil være utro, men det trenger ikke å gjelde alle.

Skrevet

Det trenger ikke å stemme, nei.

I mitt tilfelle stemmer det ikke, jeg vil aldri i livet være utro igjen.

Akkurat det Ga seg tvert etter at tenårene endelig var over..

Anonymous poster hash: c8607...e00

Skrevet

For meg sier sånt mye om personens karakter, så om dette mennesket har vært utro i voksen alder, mener jeg at man burde styre unna.

Det er jo forskjellige grunner til at sånt skjer, og den mest normale, og mest akseptable grunnen er at man er i et dårlig forhold... Men da viser jo det at man ikke har nok integritet til å enten reparere forholdet, eller å bare gjøre det slutt.

• Liker 4
Skrevet

Det høres ut som om dere mener det er greit å være utro når man er i et dårlig forhold. Men hvem definerer om forholdet er godt eller ikke? Jo, den som er utro. Jeg hadde en venninne som var utro tre ganger i løpet av like mange år. Første gangen var jeg veldig forståelsesfull, gor hun hadde det jo så vondt i ekteskapet, stakkar. Helt til ekskeren gjorde det slutt. Da skrøt hun ektemannen opp i skyene. Til hun begynte å kjede seg. Plutselig så hun bare feilene hans. Var igjen utro. Men elsker nummer to krevde for mye, ig hun droppet ham. Gikk inn i en periode der ektemannen var verdens beste. Jeg luktet lunta da hun så begynte å klage på han igjen. Jepp, hun ble oppvartet av en ny mann. Når hun så var utro, valgte jeg å ta avstand fra henne. Så vidt jeg vet er hun fortsatt gift, og hennes stakkars mann blir vurdert til å være grusom eller fantastisk, alt etter om hun har seg på si eller ei.

TS: jeg ville ikke følt meg for trygg med en mann som har vært utro. Var det deg han var utro med?

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som om dere mener det er greit å være utro når man er i et dårlig forhold. Men hvem definerer om forholdet er godt eller ikke? Jo, den som er utro. Jeg hadde en venninne som var utro tre ganger i løpet av like mange år. Første gangen var jeg veldig forståelsesfull, gor hun hadde det jo så vondt i ekteskapet, stakkar. Helt til ekskeren gjorde det slutt. Da skrøt hun ektemannen opp i skyene. Til hun begynte å kjede seg. Plutselig så hun bare feilene hans. Var igjen utro. Men elsker nummer to krevde for mye, ig hun droppet ham. Gikk inn i en periode der ektemannen var verdens beste. Jeg luktet lunta da hun så begynte å klage på han igjen. Jepp, hun ble oppvartet av en ny mann. Når hun så var utro, valgte jeg å ta avstand fra henne. Så vidt jeg vet er hun fortsatt gift, og hennes stakkars mann blir vurdert til å være grusom eller fantastisk, alt etter om hun har seg på si eller ei.

TS: jeg ville ikke følt meg for trygg med en mann som har vært utro. Var det deg han var utro med?

Nei nei det var eksen hans.. De var sammen i syv år fra de var 15 ca. Hun hadde vist vært utro tidligere i forholdet og han valgte å tilgi det, men så ble hun gravid og når barnet ble født var han utro. Da valgte han å forlate henne fordi han skjønnte at når han hadde gjort noe slikt, var det ikke håp i det forholdet... Forholdet hadde vært dårlig lenge, barnet var ikke planlagt og han bodde tre timer unna med noen kamarater.

Noe slikt hverfall var det han fortalte meg.

TS

Skrevet

Tror nok det har mye og si hvordan en føler det i forholdet. Den som er utro har det ikke bra i forholdet. Kan være det er en del som ikke skiller lag i samlivet men er utro i stedet. Vanligvis er det kvinner som vil skilles lag i et forhold. Tro mannen føler det er like ille som kvinnen i et forhold noen ganger men drøyer samlivsbruddet.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke alltid tilfelle.

MEN, en mann som er utro når dama nettopp har født er så patetisk og taperaktig at jeg har ikke ord. Det sier så utrolig mye om "mannen".

Skrevet

Nei, det er ikke alltid tilfelle.

MEN, en mann som er utro når dama nettopp har født er så patetisk og taperaktig at jeg har ikke ord. Det sier så utrolig mye om "mannen".

Hvorfor det egentlig? Skjønner det høres "slemmere" ut, men er egentlig det samme viss du skjønner.. Er det bedre å vente til barnet er 1 år eller 6 år?

Eksen min var utro når min sønn var 3,5 år, og da hev jeg han ut. Min sønn var skikkelig lei seg og hadde det utrolig tøft, til og med den dag i dag kan han spørre om korffor jeg hev ut pappaen og om ikke vi kan bo sammen igjen..

Så for min del kunne jeg ønske han hadde vært ute når han var baby, for da hadde ikke min sønn fått vondt av det og heller ikke sett for seg at mamma og pappa må være kjærester og bo sammen..

Skrevet

Enig i at tidspunktet var horribelt dårlig valgt.

Men, forholdet deres var elendig fra før av, i følge trådstarter. Da burde han selvsagt avsluttet det framfor å være utro, men poenget mitt er at det ikke trenger å ha noe med graviditet/fødsel å gjøre i det hele tatt. Hva som skjedde mellom de to vet vi ingenting om. Det trenger ikke å ha vært en umoden fjott av en mann som tenker "nå har jeg ikke fått sex på to uker, så nå har jeg rett til å dyppe pikken et annet sted", liksom (og den tankegangen er patetisk, det er jeg helt enig i!!!).

Det kan ha hatt med helt andre ting å gjøre.

Ellers tror jeg ikke at en gang utro alltid utro trenger å stemme. Vet om flere som har vært utro i et dårlig forhold, lært av det, og aldri vil gjøre samme tabben igjen. Så er det de som er notorisk utro og ikke klarer å la være samme hva... der tror jeg det er liten grunn til å håpe at det ikke skjer igjen.

Anonymous poster hash: 19233...ce5

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor det egentlig? Skjønner det høres "slemmere" ut, men er egentlig det samme viss du skjønner.. Er det bedre å vente til barnet er 1 år eller 6 år?

Eksen min var utro når min sønn var 3,5 år, og da hev jeg han ut. Min sønn var skikkelig lei seg og hadde det utrolig tøft, til og med den dag i dag kan han spørre om korffor jeg hev ut pappaen og om ikke vi kan bo sammen igjen..

Så for min del kunne jeg ønske han hadde vært ute når han var baby, for da hadde ikke min sønn fått vondt av det og heller ikke sett for seg at mamma og pappa må være kjærester og bo sammen..

Hvorfor? Dama har jo nettopp presset en svær unge ut av underlivet sitt. Og han er så desperat etter sex at han er utro? Skjønner han ikke at det er en kropp som har gjennomgått ganske mye for å "gi" de et barn. Hans behov foran en kvinne som nettopp har født, og et barn som aldri vil oppleve en samlet familie.

Det er ikke det samme. Ikke alle kvinner kan ha sex før det har gått en god stund etter fødsel. Da er det litt annerledes enn at dama ikke vil ha sex fordi hun skal se på tv på kvelden.

Nei det er aldri bedre å vente med å være utro. Det er aldri nødvendig å være utro. Forhold er frivillige. En kan gå når en vil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det sier noe om hvordan han håndterer problemer og utfordringer som gjør at jeg løper hylende i motsatt retning.

Anonymous poster hash: 431ae...f9f
Skrevet

Jeg er helt enig med Yme, for meg sier dette mye om karakteren til mannen og ville vært nok til at jeg hadde avsluttet forholdet og gått videre. Jeg er kanskje litt preget av et tidligere forhold der jeg selv ble bedratt og vet med meg selv at jeg aldri kunne klart å gå videre etter det. For meg blir så mye av fundamentet med forholdet brutt opp og ødelag til at jeg klarer å leve videre med et slik tillitsbrudd. Det at forholdet var dårlig og at partneren selv hadde vært utro er ingen gyldig unnskyldning i mine øyne. Igjen, det at man da synker ned til samme nivå når man selv vet hvor mye det sårer å bli bedratt sier ganske mye om en person og absolutt ALLE forhold vil før eller seinere gå ned i sine bølgedaler. Hvor dårlig forholdet dem i mellom var den gangen han var utro vet du jo ikke noe om for det kommer helt an på øynene som ser, i dette tilfelle hans. Kommer du da til å sitte meg hjerte i halsen hver gang dere treffer en stein i veien i frykt for at forholdet er "dårlig nok" til at han bedrar deg? Jeg personlig synes heller ikke at det tross alt var eksen og ikke meg han var utro mot er noen god trøst for deres forhold er ikke nødvendigvis sterkere, mer følelsesesladet eller bedre enn det var med eksen på samme tidspunkt i deres forhold. De aller aller fleste forhold som surner og ender av den grunn har på et eller annet tidspunkt vært så bra at begge parter bestemte seg for å bli og være i det frem til det tok slutt.

Det kan godt være at han aldri gjør det samme mot deg som han gjorde mot henne, for all del. Men jeg personlig hadde nok hele tiden gått med en uro i meg for han har tross alt vist at han er i stand til å bedra og på toppen av det hele forlate henne med et nyfødt barn. Og med tanke på at det å få barn er en av de største krisene man kan utsette forholdet for så er tilliten til at partneren klarer å stå i det alfa og omega, hvertfall for meg.

Skrevet

Enig i at tidspunktet var horribelt dårlig valgt.

Men, forholdet deres var elendig fra før av, i følge trådstarter. Da burde han selvsagt avsluttet det framfor å være utro, men poenget mitt er at det ikke trenger å ha noe med graviditet/fødsel å gjøre i det hele tatt. Hva som skjedde mellom de to vet vi ingenting om. Det trenger ikke å ha vært en umoden fjott av en mann som tenker "nå har jeg ikke fått sex på to uker, så nå har jeg rett til å dyppe pikken et annet sted", liksom (og den tankegangen er patetisk, det er jeg helt enig i!!!).

Det kan ha hatt med helt andre ting å gjøre.

Ellers tror jeg ikke at en gang utro alltid utro trenger å stemme. Vet om flere som har vært utro i et dårlig forhold, lært av det, og aldri vil gjøre samme tabben igjen. Så er det de som er notorisk utro og ikke klarer å la være samme hva... der tror jeg det er liten grunn til å håpe at det ikke skjer igjen.

Anonymous poster hash: 19233...ce5

Da burde han valgt å gå før han hadde sex med andre. Utro mens dama er gravid, utro rett etter fødsel. En dritt blir han uansett, og han kan ikke vinne. Han burde avsluttet forholdet, det er den eneste situasjonen han kunne gått "seirende" utav. Jeg skjønner meg ikke helt på de syns det er så vanskelig å gå ut av et forhold, mens det å ha være utro er liksom sååå mye bedre. Det er en egoistisk handling å være utro ja, men det er verre å gjøre det mot partneren når denne er i en sårbar situasjon. Som hun er i når hun er gravid, og med en nyfødt på puppen.

• Liker 1
Skrevet

Da burde han valgt å gå før han hadde sex med andre. Utro mens dama er gravid, utro rett etter fødsel. En dritt blir han uansett, og han kan ikke vinne. Han burde avsluttet forholdet, det er den eneste situasjonen han kunne gått "seirende" utav. Jeg skjønner meg ikke helt på de syns det er så vanskelig å gå ut av et forhold, mens det å ha være utro er liksom sååå mye bedre. Det er en egoistisk handling å være utro ja, men det er verre å gjøre det mot partneren når denne er i en sårbar situasjon. Som hun er i når hun er gravid, og med en nyfødt på puppen.

Rimelig søplete å lage negative assosiasjoner til tiden rundt ditt eget barns fødsel... Har man skapt et nytt menneske, gjør man alt i sin makt for at dette skal fungere. Gjør man ikke det, har man en elendig, egoistisk karakter. Man får jo til og med hjelp av naturen, med alle slags hormoner som begynner å svirre rundt i kroppen for at man skal ha initiativ til å bli en forelder, så om man ikke en gang greier å prøve, kan man like gjerne sette seg ut i skogen, til ulvene :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...