Gå til innhold

Kan jeg bruke krølltang på dattra mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 6 år med langt og tykt hår. Vi er ganske jålete begge to, og hun elsker når jeg børster håret hennes og setter det opp og hun føler seg veldig fin med

hårspenner osv.

Jeg tror hun ville sett utrolig søt ut med noen store mye krøller, så jeg lurer på om det kan ødelegge håret hennes når hun er så ung? Jeg bruker selvsagt varmebehandlende spray + lav varme på krølltanga.

Anonymous poster hash: 304b4...ecf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noe problem så lenge det ikke er for ofte, såklart. :)

Skrevet

Å gjøre det en gang innimellom gjør da ingenting. Her jåler vi opp skikkelig til jul og bursdag, stas å få krøller i håret da :)

Skrevet

Å prøve litt er det nok ikke noe galt i, men du burde ikke gjøre det på daglig basis. Barnehår tåler ofte mindre, splitter seg raskere og får lettere floker.

Her får hun lov til å ha litt krøller i håret ved spesielle anledninger, f.eks. når hun skal i bursdag. Det funker når håret er satt opp (altså at jeg lager musefletter først og så krøller flettene), men ikke hvis hun har det løst, da floker det seg med en gang. Er også mye lettere å krølle det uten å risikere å svi henne med tanga hvis det er i musefletter. :)

Anonymous poster hash: a0e0b...d4e
Skrevet

Om du er redd for håret kan kanskje noen store hårruller eller papiljotter gjøre susen også.

Anonymous poster hash: 1faf6...29f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med det. Selv har jeg brukt krølltang eller glattetang

på min datters hår til spesielle begivenheter siden hun var veldig liten (ca 4 år)

Hun elsker det, føler seg mye mer pynta. Gjør det da hvis vi eller hun alene skal i en

bursdag, til jul, nyttår, 17.mai osv. Hun har store korketrekker-krøller som har lett

for å falle sammen på overhåret, slik at det blir seende halvkrøllete ut, så lett å

ta frem krølltanga å ta noen få krøller her og der for å få det penere, eventuelt

glatte håret noen ganger, noe hun elsker for hun føler at hun ser helt annerledes

ut da, og håret floker seg ikke like lett, så det er lettere å ordne håret de andre

dagene etter at det er glattet ut. Bare ikke gjør det for ofte, slik at du sliter på håret,

og bruk varmebeskyttende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...