Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Blinkende lys - er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har akkurat flyttet inn i ny leilighet, og alt er rosenrødt. Bortsett fra en liten ting;
Når jeg for eksempler kobler i støvsugern i stikkontakten så blinker lyset i hele leiligheten. Samme skjer hvis jeg kobler i TV'n, så blinker lyset på kjøkkenet.

Jeg er ingen elektriker, og lurer derfor på om dette er farlig? Har aldri opplved det før. Strømsystemet ble oppgradert i 2007 kan tidligere huseier opplyse om.

Kan dere hjelpe?

Skrevet

Det høres ut som en feil på det elektriske anlegget. En elektriker vil kunne finne feilen. Hvis tidligere eier har navnet på elektrikeren som utførte oppgradering i 2007 vil jeg tro det er en smal sak å få rettet feilen om du kontakter samme elektriker nå. Hvis feilen skyldes feil utførelse ved oppgradering i 2007 skal du da ikke betale noe. Hvis tidligere eier gjorde jobben selv er det nok vanskeligere å vinne fram med noe krav, spesielt dersom eiendommen er "solgt som den er". j.f. avhendingsloven § 3-9. Men du kan jo anføre at dette er noe tidligere eier "måtte ha visst" (avhendingsloven § 3-7) i og med at han må ha registrert de samme blinkende lysfenomen.

Anonymous poster hash: eec73...a4f
Skrevet

Blinker lyset en gang eller hele tiden?

Dersom det blinker en gang i det du starter støvsuger/tv kan det være at strømkursen er for liten. På hytta blinker lyset alltid når vi starter støvsugeren fordi aggregatet gir litt for lite strøm. Og støvsugeren trekker ekstra strøm i det den starter. Det samme skjer i campingvogna, men her fordi kursen fra diktingsskapet er litt liten.

Skrevet

Du har spøkelser!!!

Hehe, neida, men jeg ville fått en elektriker til å se på det, tilfelle det er noe som er brannfarlig på noe vis.

Skrevet

Reklamer skriftlig til megler. Dette er ikke normal oppførsel av det elektriske anlegget. Du har fått en leil. Med feil og mangler du ikke var klar over da du kjøpte? Men som selger må ha kjent til. Er dette opplyst om i salgsprospektet?

Har du kjøpsforsikring? Eller innboforsikring? Da har du mest sannsynlig og rettshjelp inkludert i en av disse. Da slipper du unna med egenandel dersom du kontakter advokat. Dette kan jo være brannfarlig å bo i!

Anonymous poster hash: 4d4f0...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...