Gå til innhold

Hvorfor legge seg så opp i andres valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forundres over hvor mange som bryr seg om valg andre mennesker tar i livet sitt.

For min del gjelder det nå spørsmål om barn. Vi har et barn, og folk mener visst det er på tide med ett til. Det kommer ikke til å skje, fordi vi tørr rett og slett ikke gjennomføre en fødsel til.

Fødselen varte i 40 timer. Jeg mistet 1,2 liter blod i/under fødsel. Jeg fikk infeksjon og hadde 41 i feber. Jeg hadde 90/70 i blodtrykk og 195 i puls etter fødsel. Jeg hadde blodprosent på 7. Grunnen til blodtapet var at livmoren ikke trakk seg sammen. Jeg fikk fire tabletter for at den skulle trekke seg sammen, før den trakk seg sammen.

Jeg fikk beskjed på sykehuset at det var fare for like mye blødninger ved en eventuell ny fødsel, siden det hadde skjedd en gang.

I tillegg er det sykdom inne i bildet med barnet vårt. Når folk spør om det kommer flere så sier jeg at nei, det gjør det nok ikke. Da får jeg et oppfølsningsspørsmål med hvorfor ikke, vi må jo gi ungen vår et søsken. Da jeg da forklarer situasjonen, så er det fortsatt ikke slutt på kommentarer. Da får jeg beskjed om at nå vil jo sykehuset være klar over situasjonen og gjøre noe med det. Ja, de er klar over situasjonen, men det gjør ikke at tablettene fungerer bedre. Jeg måtte tross alt ha tre stk. Jeg kjenner jeg blir så innmari sint i slike samtaler. Hvorfor må folk absolutt mene noe om dette.

Vi føler ikke at risikoen ved en eventuell ny fødsel er verdt å ta. Selv om vi selvsagt kunne tenkt oss flere barn. Jeg lurer på hva som får folk til å spørre så inngående om dette, og hvorfor de faktisk ikke respekterer valget vårt uten å trykke diverse meninger over på oss. Vi har tatt et valg. Et vanskelig valg og et vondt valg. Hvilken rett har de til å gjøre det valget enda vondere?

Anonymous poster hash: 6e1d4...a3b
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde et ukomplisert svangerskap, en A4 fødsel og jeg er ikke klar for flere barn enda. Selv om barnet er over 2 år. Og jeg får selv spørsmålet ofte og svarer bare nei. Hvor mange barn jeg får er helt opp til meg og mannen min, og ikke noe noen andre har noe med. At noen folk er født uten sosiale antenner er bare noe man må leve med..

Anonymous poster hash: 8a3f8...20b

Skrevet

Dette har jeg også lurt på mang en gang. Jeg har termin om 2 små uker, og allerede er det spm om nr 2, hvor langt vi vil ha mellom barna osv. Når vi da svarer at for oss så blir det kun med denne møter vi utrolig lite forståelse, at vi er egoistiske, og at jooooda klart dere skal ha en til, bare vent! Jeg har liksom ikke så lyst å utbrodere til gud og hvermann om hvorfor vi har tatt denne avgjørelsen. Mange svarer at det er jo fint med en, men flesteparten, gjerne dem uten barn også, skal fortelle oss hvor lyst vi har på en til om noen år.

Såklart er det lov å undre, de fleste har jo flere barn, men enkelte ting kan man lure på i stillhet eller bare ikke bry seg med.

Vi ønsker ikke flere barn biologisk da denne graviditeten har vært alt for hard psykisk og fysisk på veldig mange plan, men det er jo ikke noe jeg orker å utbrodere til gud og hvermansen...

Skrevet

Folk er idioter, enkelt og greit.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...