AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Jeg var på byn for noen uker siden med en venninne, og målet for kvelden var å finne en for hun. Vi kom etterhvert i snakk med en kompisgjeng, og jeg ble sittende å prate med en av dem en stund. Det viste seg at vi hadde en del felles venner, og at vi hadde gått på samme ungdomsskole blant annet. Da han la meg til på Facebook noen dager senere føltes det derfor naturlig å godta forespørselen, ettersom jeg har veldig mange "venner". Jeg fikk aldri sagt til han da vi snakket sammen at jeg hadde kjæreste, men det var heller aldri tema eller en samtale som dreide seg "om sånt". Vi har ikke hatt kontakt siden, før han for noen dager siden spurte hvordan det gikk. Høflig som jeg er svarte jeg på meldingen (på Facebook), og vi snakket litt om ferien han hadde vært på, siden jeg var der i sommer. Nå har han spurt om vi skal finne på noe... Jeg har som sagt kjæreste, og selv om han var hyggelig har jeg ikke interesse av å møte han for å "finne på noe" bare vi to. Det tror jeg heller ikke typen min syns noe særlig om. Men hva skal jeg svare? Er det ok å si at jeg har kjæreste, og at jeg derfor ikke stab det er lurt? Eller skal jeg bare si at jeg har planer for uken, og håpe at han ikke spør igjen? Han er som sagt hyggelig, så jeg vil ikke virke frekk, særlig når vi også har felles venner. Men jeg vet jo også at jeg ikke kommer til å treffe han, ikke med mindre vi er flere og det blir veldig naturlig (noe jeg tviler sterkt på...). Hva er greit å si?Anonymous poster hash: 7575e...679
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Du får skrive noe som dette; Bare så du skal være klar over det har har jeg type. Men vi kan godt finne på noe som venner om du er interessert i det? Anonymous poster hash: 96c70...542
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #3 Skrevet 29. september 2014 Jeg synes absolutt du skal si at du har kjæreste, så han forstår. Våge unnskyldinger om at det "ikke passer", er jo ikke spesielt oppklarende.Anonymous poster hash: cb747...85f
PrinsesseNila Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 (endret) Ehm, du sier SELVSAGT at du har type og ikke tror det er noen god ide, eventuelt om han vil finne på noe som venner. Ellers vil han for det første fortsette å spørre om han er oppriktig interessert. Dessuten vil kjæresten din ikke bli spesielt happy dersom han skulle finne utav at du har en fyr "på kroken" selv om du ikke gjør noe med det. I sånne situasjoner informerer man om at en er opptatt. Sånn er det bare Jeg hadde i hvertfall gått helt av skaftet om samboer ble spurt av en jente som er interessert om de skal finne på noe, og han sier han ikke har tid, ikke at han er opptatt. Endret 29. september 2014 av PrinsesseNila 1
Ava Mae Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Hvorfor i all verden skal du finne på en unnskyldning fremfor å fortelle sannheten? Jeg personlig finner ikke en eneste grunn til å holde denne informasjonen skjult. Det er det mest redelige å gjøre ovenfor han som vil ha deg med på date men ikke minst ovenfor han som faktisk er kjæresten din.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Hvorfor i all verden skal du finne på en unnskyldning fremfor å fortelle sannheten? Jeg personlig finner ikke en eneste grunn til å holde denne informasjonen skjult. Tror det heller er snakk om det er greit eller "innafor" å si at man har kjæreste. Kanskje TS er redd for å bli oppfattet som "innbilsk" med å svare noe sånt. Det har i hvert fall jeg følt på tidligere. Jeg ville uansett si på en fin måte at du er opptatt. Ingenting gale i det! :-)Anonymous poster hash: 7575e...679 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Dette er lett. Det er bare å si at du gjerne kunne tenke deg å finne på noe, og du håper det er greit at kjæresten din også blir med. På den måten er du ikke "innbilsk" dersom han ikke mener en date, og du respekterer kjæresten ved å si fra at du er i et forhold. Anonymous poster hash: da299...ac1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Dette er lett. Det er bare å si at du gjerne kunne tenke deg å finne på noe, og du håper det er greit at kjæresten din også blir med. Men hun skriver jo at hun ikke er interessert i denne fyren. Da kan hun jo bare skrive det. Trenger ikke skrive "Nei, for jeg har kjæreste" for kjæresten er jo ikke grunnen til at hun ikke vil "finne på noe" med denne fyren. Man bør jo ikke anta at fyren ser for seg en date. Anonymous poster hash: 61529...e26
Jacinta Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Synes du bør svare at du har kjæreste og er ikke interessert.
Lanoungen Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Jeg ville sagt noe som: "Hei! Jeg beklager, men jeg vet ikke om det kom helt tydelig frem sist, men jeg har altså kjæreste. Bare litt greit å få det oppklart, så de ikke blir noen misforsåelser ;)" Hvis min kjære hadde unnskyld seg for noe slikt ved å si at "sorry passer ikke, kanskje en annen gang" tror jeg at jeg hadde blitt relativt irritert, og følt meg ganske lite verdsatt, og ihvertfall ikke som ei han var stolt over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå