AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Min lille datter som er 1 år og 3 måneder har gått ned 4 kg siden barnehagestart i august. Jeg er helt oppgitt og har utrolig lyst til å si opp jobben og bli hjemme med henne. Jeg opplever at barnehagen ikke er flinke til å følge henne opp, hun kommer ofte hjem med urørt matpakke, og ofte er hun dårlig kledd og. Vesla har hatt influensa to ganger siden hun begynte i august. Jeg har snakket med ped. leder og personalet flere ganger, men det har ikke hjulpet. Jeg er helt rådvill nå, personalet sier en ting, men gjør det motsatte, f. eks så har jeg gitt beskjed om at hun skal ha på seg ull undertøy når hun er ute, men ta det av seg når hun er inne, men det jeg har funnet henne svett og klam med ull under klærne inne utallige ganger. En annen ting er bleieskift, jeg har funnet henne med inntørket avføring flere ganger, når jeg har tatt dette opp med personalet får jeg beskjed om at de har faste rutiner på bleieskift og at dette ikke kan stemme. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, det utrolig vondt å sende henne til en barnehage der hun mistrives. Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre? Jeg har tatt kontakt med både personalet og pedagogisk leder utallige ganger uten at det har hjulpet. Jeg har også vært i kontakt med andre foreldre som har ungene på samme avdeling, der har flere fortalt at det egentlig ikke hjelper å si ifra om sånne ting og at barnehage er en tilvenningssak for små barn. Anonymous poster hash: bcf3c...db8
Gjest extra Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Min lille datter som er 1 år og 3 måneder har gått ned 4 kg siden barnehagestart i august. Jeg er helt oppgitt og har utrolig lyst til å si opp jobben og bli hjemme med henne. Jeg opplever at barnehagen ikke er flinke til å følge henne opp, hun kommer ofte hjem med urørt matpakke, og ofte er hun dårlig kledd og. Vesla har hatt influensa to ganger siden hun begynte i august. Jeg har snakket med ped. leder og personalet flere ganger, men det har ikke hjulpet. Jeg er helt rådvill nå, personalet sier en ting, men gjør det motsatte, f. eks så har jeg gitt beskjed om at hun skal ha på seg ull undertøy når hun er ute, men ta det av seg når hun er inne, men det jeg har funnet henne svett og klam med ull under klærne inne utallige ganger. En annen ting er bleieskift, jeg har funnet henne med inntørket avføring flere ganger, når jeg har tatt dette opp med personalet får jeg beskjed om at de har faste rutiner på bleieskift og at dette ikke kan stemme. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, det utrolig vondt å sende henne til en barnehage der hun mistrives. Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre? Jeg har tatt kontakt med både personalet og pedagogisk leder utallige ganger uten at det har hjulpet. Jeg har også vært i kontakt med andre foreldre som har ungene på samme avdeling, der har flere fortalt at det egentlig ikke hjelper å si ifra om sånne ting og at barnehage er en tilvenningssak for små barn.Anonymous poster hash: bcf3c...db8 Kanskje det kan være fornuftig å bytte barnehage? Høres ikke ut som at hun blir tatt vare på der hun går nå. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #3 Skrevet 29. september 2014 Min lille datter som er 1 år og 3 måneder har gått ned 4 kg siden barnehagestart i august. Jeg er helt oppgitt og har utrolig lyst til å si opp jobben og bli hjemme med henne. Jeg opplever at barnehagen ikke er flinke til å følge henne opp, hun kommer ofte hjem med urørt matpakke, og ofte er hun dårlig kledd og. Vesla har hatt influensa to ganger siden hun begynte i august. Jeg har snakket med ped. leder og personalet flere ganger, men det har ikke hjulpet. Jeg er helt rådvill nå, personalet sier en ting, men gjør det motsatte, f. eks så har jeg gitt beskjed om at hun skal ha på seg ull undertøy når hun er ute, men ta det av seg når hun er inne, men det jeg har funnet henne svett og klam med ull under klærne inne utallige ganger. En annen ting er bleieskift, jeg har funnet henne med inntørket avføring flere ganger, når jeg har tatt dette opp med personalet får jeg beskjed om at de har faste rutiner på bleieskift og at dette ikke kan stemme. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, det utrolig vondt å sende henne til en barnehage der hun mistrives. Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre? Jeg har tatt kontakt med både personalet og pedagogisk leder utallige ganger uten at det har hjulpet. Jeg har også vært i kontakt med andre foreldre som har ungene på samme avdeling, der har flere fortalt at det egentlig ikke hjelper å si ifra om sånne ting og at barnehage er en tilvenningssak for små barn. Anonymous poster hash: bcf3c...db8 Småbarn skal ha en primærkontakt. Har hun ikke det og følges hun ikke opp så dokumenterer du avvik og sender en skriftlig klage. Om det er en kommunal barnehage sender du denne til kommunen med kopi til barnehagestyrer, om den er privat må du klage til daglig leders sjef. Få helst med deg de andre foreldrene. Barnehagen bør ha en konkret og fornuftig plan for barnet, og har den ikke det er det viktig å klage så det skjer forbedringer, ikke bare flytte barnet.Anonymous poster hash: 775f2...6b2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Gå til styrer i barnehagen, sånn som dette skal det ikke være! Anonymous poster hash: d8723...24d
MissPierce Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Min lille datter som er 1 år og 3 måneder har gått ned 4 kg siden barnehagestart i august. Jeg er helt oppgitt og har utrolig lyst til å si opp jobben og bli hjemme med henne. Jeg opplever at barnehagen ikke er flinke til å følge henne opp, hun kommer ofte hjem med urørt matpakke, og ofte er hun dårlig kledd og. Vesla har hatt influensa to ganger siden hun begynte i august. Jeg har snakket med ped. leder og personalet flere ganger, men det har ikke hjulpet. Jeg er helt rådvill nå, personalet sier en ting, men gjør det motsatte, f. eks så har jeg gitt beskjed om at hun skal ha på seg ull undertøy når hun er ute, men ta det av seg når hun er inne, men det jeg har funnet henne svett og klam med ull under klærne inne utallige ganger. En annen ting er bleieskift, jeg har funnet henne med inntørket avføring flere ganger, når jeg har tatt dette opp med personalet får jeg beskjed om at de har faste rutiner på bleieskift og at dette ikke kan stemme. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, det utrolig vondt å sende henne til en barnehage der hun mistrives. Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre? Jeg har tatt kontakt med både personalet og pedagogisk leder utallige ganger uten at det har hjulpet. Jeg har også vært i kontakt med andre foreldre som har ungene på samme avdeling, der har flere fortalt at det egentlig ikke hjelper å si ifra om sånne ting og at barnehage er en tilvenningssak for små barn. Anonymous poster hash: bcf3c...db8 SÅNN SKAL DET IKKE VÆRE, OG FERDIG MED DET!!! Hadde absolutt byttet bhg hadde jeg vært dere. En ting er at noen barn trenger lengre tid på å venne seg til bhg, men det som du skriver her er virkelig ikke greit. Når man jobber i bhg skal man ta seg av barna, og gjøre sitt beste for at barna skal trives. Noen barn spiser dårlig da de begynner, men det bør gå seg til veldig fort. Å gjør det ikke det så bør det tas opp med foreldrene. Vi har alltid en pågående komunikasjon med forledre når det er sånne saker. Man kan jo ikke gå flere dager uten å ha spist noe på alle de timene man er i bhg. Er jo ikke rart man blir syk da. Det kan også hende at man ikke alltid merker at barn har bæsjet med en gang, men man lærer seg fort hvilke barn man må sjekke oftere. Da noen av de kan ha bleier det ikke lukter like mye av, og som må sjekkes oftere enn de som stinker ned hele romme med sine. Men de burde virkelig ha hatt tid til å bli såpass kjent med datteren din nå. Hun har tross alt gått der siden i august. Nei, dette er ikke en bhg jeg ville fortsatt å ha barne mitt i!
mulberrygal Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Drt som bekymrer meg mest her er nedgang på hele 4 kg. Min gutt er like gammel og veien 10 kg og et tap på 4 kg høres svart mye ut. På hvilken måte mistrives hun i barnehagen? Gråter hun bare alene i en krok hele dagen? Disse tingene du nevner om påkledning og bleieskift har jeg hørt om fra flere barnehagehistorier fra de andre jeg kjenner med barn, men er egentlig ikke relatert til trivsel av barnet. Er hun trygg på de voksne som jobber der?
Gjest Magdalene Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Ærlig talt.. De som jobber i bhg har da ikke tid til å skifte på alle ungene fra innerst til ytterst hver gang de skal ut/inn? Kan hun ikke ha ull på seg inne, så dropp ulltøyet i det hele tatt. Det er jo unasett ikke sååå kaldt enda. Og influensa to ganger på to mnd? Forskjølet : ja!, men influensa er noe man kanskje har et par ganger i løpet av livet. Og slik er det med barnehagebarn. Mange har ikke en full uke i løpet av det første året pgs sykdom. Det med inntørket avføring skal selvsagt ikke skje, og da anbefaller jeg at du klager høyere opp, slik at de kan få skikkelig opplæring i bleieskift. Det er en uting at de ikke tar i mot kritikk på en annen måte enn det de gjør. Når det kommer til mat, så er det jo ikke så mye de kan få gjort. De kan jo ikke bedrive tvangsmating. Mange barn syns det jo er grusomt i bhg, og bruker lang tid på å finne seg til rette. 8
pusekatta Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Det her høres helt drøyt ut.. Bytt barnehage eller gå høyere opp i systemet?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Jeg føler at dette er en sterkt overdrevet tråd, muligens for å skape en debatt eller for å få oppmerksomhet. Men et vekttap på 4 kg på et barn som kanskje veier 10 kg +/- er jo nesten en halvering av vekta og det får jeg meg ikke til å tro på. Og at barnet har hatt influensa to ganger på så kort tid nekter jeg å tro på. Hun har muligens vært forkjølet, men influensa... -niks! Og det er helt vanlig å bli smittet av litt forskjellig når man begynner i barnehage. Og du kan ikke forvente at personalet skal kle av og på fra innerst til ytterst flere ganger om dagen, da må du satse på et lag eller go ekstra som kan tas utenpå. Og man blir i utgangspunktet ikke klam av ullundertøy. Det puster og isolerer bpde mot kulde og varme. Det med bleiene høres jo ikke bra ut, men har det skjedd én eller flere ganger. Tilsvarende kan faktisk skje hjemme også. Det er ikke all avføring som lukter like sterkt...Anonymous poster hash: 88a93...278 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Du har tatt opp ting/klaget UTALLIGE ganger på bare 2mnd? Hvis jeg syns det er så kaldt at min lille skal ha ull innerst når hun er ute, blir hun levert i kun ullundertøy, uten noen andre klær over. Da blir det ikke for varmt inne, og personalet slipper å bytte alle klærne hennes hver gang de skal inn/ut. Det med bæsjen skjønner jeg er litt kjipt. Er hun blitt sår? Hva med å heller nevne at hun blir så lett sår, og om de derfor kan være litt ekstra raske/nøye, uten at det blir så anklagene? Kan barnet ditt få ha noe mat hun liker ekstra godt nå i starten? Litt juice/biola/yoghurt feks? Jeg tror det er vanlig at de spiser litt lite i starten. Men jeg vil vite mer om det du sier om mistrivsel. Gråter hun hele dagen? Føler du deg trygg på at de voksne har omsorg for henne? Virker hun trygg på de? Dette er det aller viktigste syns jeg:)Anonymous poster hash: fa116...bfb 5
sunSpring Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 Småbarn skal ha en primærkontakt. Har hun ikke det og følges hun ikke opp så dokumenterer du avvik og sender en skriftlig klage. Om det er en kommunal barnehage sender du denne til kommunen med kopi til barnehagestyrer, om den er privat må du klage til daglig leders sjef. Få helst med deg de andre foreldrene. Barnehagen bør ha en konkret og fornuftig plan for barnet, og har den ikke det er det viktig å klage så det skjer forbedringer, ikke bare flytte barnet.Anonymous poster hash: 775f2...6b2 Er det privat bhg ville jeg kontaktet bydelskontoret eller kommunen,.det er de som står ansvarlig og gir løyver.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #12 Skrevet 29. september 2014 Enig med dem som sier at du ikke kan forvente at de barnehageansatte kan kle av og på barnet ditt mer enn nødvendig hver eneste gang dere går inn eller ut. Ullundertøy puster godt og skal i utgangspunktet ikke være klamt. Sats heller på et lag ull som barnet kan ha innendørs uten bukse og genser utenpå, og etpar lag som de ansatte kan ta på når dere går ut. At de skal ta av først bukse og genser, for deretter å ta av ullundertøyet, og deretter på bukse og genser igjen... Det har de rett og slett ikke tid til. Ang bleieskiftet så burde du ta det opp med ledelsen i barnehagen. Det kan skje en gang eller to, både i barnehagen og hjemme, men om det ofte gjentar seg så tyder jo det på slurv i bleieskiftrutinene. Anonymous poster hash: 66ca3...5a5 2
MissPierce Skrevet 29. september 2014 #13 Skrevet 29. september 2014 Men vist barnet har ull innerst, så burde det ikke være værre enn at personalet tar av det ytterste laget. Sånn at barnet bare går i ullundertøyet. Det bør være mer enn nok klær inne nå og ikke for varmt eller for kaldt. At barnet har hatt influensa 2 ganger er ikke riktig, men forkjølelsen som har gått nå har vært kraftig, og mange sier influensa der de mener kraftig forkjølelse. Min har hengt i over en mnd med feber, muskelsmerter, halsvondt og stemmen forsvant helt. Vist barnet nesten ikke spiser, så er det jo ikke rart h*n blir syk. Her burde bhg virkelig samarbeide med foreldrene, og også være bekymret. Vi har sendt hjem barn som er veldig nye i bhg fordi at de ikke har spist hele dagen, og er helt utslitte. Å foreldrene er kjempe glad for at vi tar det at barnet ikke spiser på alvor. Vi bruker mye av dagen på å få disse barna til å spise, og ikke bare da det egentlig er måltider, men utenom måltidene også. Grunnen til at jeg ville ha byttet bhg er at jeg hadde ikke følt at de brydde seg nok om barne mitt til at jeg ville ha latt de ha ansvar så store deler av dagen. Det å vise genuin intresse for at barnet skal ha det bra er alfa og omega for meg!
Harlekin Skrevet 29. september 2014 #15 Skrevet 29. september 2014 Jeg må si jeg synes det er merkelig hvor lite krav enkelte har til barnehage her. Selvsagt skal barnehagen sørge for at barnet er riktig kledd og får sjansen til å spise matpakken sin! Hvis barnet ikke spiser NOE i barnehagen over flere måneder, må barnehagen selvsagt kontakte foreldrene og jobbe med dette. Selvsagt skal de vaske barnet skikkelig ved bleieskift. Selvsagt skal de sørge for at barnet ikke er for varmt eller kaldt. Men jeg synes at det er litt mye forlangt at de skal skifte klær helt når hun kommer inn. Kan hun ikke bare ha på seg ullundertøyet inne uten noe over? At de blir syke ofte, det må man regne med ved barnehagestart. Det har nok ikke noe med barnehagen å gjøre, kun at barnet blir utsatt for fremmede bakterier. Men at barnet har gått ned 4 kilo, det er bekymringsverdig. 4 kilo er ekstemt mye for en så liten kropp, så hvis det stemmer, bør du gå til legen. Hvordan oppfører barnet seg ellers? Er hun glad og fornøyd, eller virker hun lei seg og plaget? 6
Eliza Doalot Skrevet 29. september 2014 #16 Skrevet 29. september 2014 Gått ned 4 kg på 1-2 måneder? For et normalt barn på 15 måneder vil det utgjøre en nedgang på 30-40%, noe som absolutt bør følges opp av lege. Det er selvfølgelug under forutsetning av at dette er sant... noe jeg ikke tror det er. Pussig greie egentlig, å være så bestemt på at barnehage ikke er bra for de små men ute av stand til å finne reelle argumenter, så de må finnes på i steden? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå