Gå til innhold

La inn bud og megler har gjort seg utilgjengelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

La inn bud på leilighet, med frist til klokken 15 i dag.

Det jeg vet, er at ingen har lagt inn bud før meg. Megler har ikke tatt kontakt. Betyr det at jeg ikke har fått leiligheten?

Jeg trodde at de var forpliktet til å kontakte alle budgivere?

Det var riktignok en skambud, men siden leiligheten har ligget ute 3 mnd tidligere og søndag var den 5. visningen, så tenkte jeg det var ok.

Er jeg bundet til budet?

Anonymous poster hash: 5dc3f...eac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fått noen tilbakemelding på at budet er mottatt av megler engang? Ringte du og spurte?

hvis du la inn med akseptfrist kl 15 i dag, så er ikke du bundet av budet etter den tid

• Liker 1
Skrevet

Ikke fått noen tilbakemelding på at budet er mottatt av megler engang? Ringte du og spurte?

hvis du la inn med akseptfrist kl 15 i dag, så er ikke du bundet av budet etter den tid

Takk for svar.

Jeg fikk en leserbekreftelse på at den er mottatt av megler. Kan ikke tenke meg at det er noen andre enn henne som leser innboksen. Eller?

Skrevet

Takk for svar.

Jeg fikk en leserbekreftelse på at den er mottatt av megler. Kan ikke tenke meg at det er noen andre enn henne som leser innboksen. Eller?

En automatisk bekreftelse er jo ingen garanti for at megleren faktisk har fått med seg ditt bud.

Er det ikke mulig å få kontakt med megler pr telefon da?

Anonymous poster hash: 2125b...fba

Skrevet

En automatisk bekreftelse er jo ingen garanti for at megleren faktisk har fått med seg ditt bud.

Er det ikke mulig å få kontakt med megler pr telefon da?

Jeg har ringt, og sendt sms og lagt igjen beskjed på svareren 15min etter fristen.

Skrevet

TS her igjen,

Jeg har lyst på leiligheten, men ikke til enhver pris. Jeg tolker det slikt at selger ikke aksepterte budet mitt (600tusen under takst).

Det er ikke frekt av meg å komme med så lav bud? Det var ingen som kom på visning og heller ingen andre interessante.

Skrevet

Jeg har ringt, og sendt sms og lagt igjen beskjed på svareren 15min etter fristen.

Så lenge megleren ikke har tatt kontakt med deg så vet du jo ikke om budet har kommet frem. De fleste meglere er vel tilknyttet et firma, så du kan jo kontakte de og høre hvorfor megler ikke gir tilbakemelding til deg.

TS her igjen,

Jeg har lyst på leiligheten, men ikke til enhver pris. Jeg tolker det slikt at selger ikke aksepterte budet mitt (600tusen under takst).

Det er ikke frekt av meg å komme med så lav bud? Det var ingen som kom på visning og heller ingen andre interessante.

Det er umulig å si om 600' under takst er et skambud uten å vite hva prisantydningen er. Uansett burde megler ha tatt kontakt med deg. Megler vet jo gjerne om selger har en minimumspris f.eks og jobben til selgeren blir jo da å få deg til å øke budet for å prøve å møte selgers ønske.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge megleren ikke har tatt kontakt med deg så vet du jo ikke om budet har kommet frem. De fleste meglere er vel tilknyttet et firma, så du kan jo kontakte de og høre hvorfor megler ikke gir tilbakemelding til deg.

Det er umulig å si om 600' under takst er et skambud uten å vite hva prisantydningen er. Uansett burde megler ha tatt kontakt med deg. Megler vet jo gjerne om selger har en minimumspris f.eks og jobben til selgeren blir jo da å få deg til å øke budet for å prøve å møte selgers ønske.

Taksten er 4,5 og jeg la inn 3,9. Leiligheten er fin den, men kjøkken og bad må pusses opp.

Jeg fikk svar for 30minutter siden, hvor jeg fikk svar om at budet var avslått. Selger har allerede flyttet ut av leiligheten, så jeg får gi megler og selger litt tid. Det er ikke akkurat mangel på leiligheter i området.

Skrevet

Vi fikk et bud på 3.7, og vår takst var 4.3., så du er ikke ute av alle proporsjoner. Men jeg skjønner jo at selger avviste budet. Ba du om å få et motbud?

(Vi solgte over takst til slutt, så jeg er glad for at vi ventet, men det kan jo hende at du har en mindre iskald selger...)

Skrevet

Megler skulle uansett svart deg med at selger ikke godkjente budet (evt at han/hun ikke fikk tak i selger eller at de måtte tenke på det). Og ja, det er godt mulig at det var et skambud. Kommer litt an på øyet som ser. Om de tror de kan få takst eller mer, så er 600.000 et skambud. Særlig i første runde.

Synes uansett at det er dårlig av megler og nesten ignorere budet ditt på denne måten.

Anonymous poster hash: 7cdde...49b
  • Liker 4
Skrevet

Vi fikk et bud på 3.7, og vår takst var 4.3., så du er ikke ute av alle proporsjoner. Men jeg skjønner jo at selger avviste budet. Ba du om å få et motbud?

(Vi solgte over takst til slutt, så jeg er glad for at vi ventet, men det kan jo hende at du har en mindre iskald selger...)

Det jeg vet, er at selger vil selge til takst. For meg blir det dumt å legge inn bud over meg, når ingen andre vil ha den. Da jeg var på visning første gangen for ca 3mnd siden, var det to som skrev seg på. Jeg var ikke en av dem. Og det kom aldri inn noe bud.

Jeg har ingen hastverk med å kjøpe noe nytt, selv om jeg har lyst på leiligheten. Mest fordi jeg håpet på å kunne få den til langt under taksten.

Jeg glemte å nevne at selger har forsøkt å leie ut leiligheten, kort tid etter første visning, siden det ikke kom noe bud. Jeg vet ikke hvorfor de aldri fikk noen leietaker. Det sier jo litt.

Skrevet

Normalt vil selgeren gi et motbud om de er interessert i å selge under takst. I dette tilfellet ser det ut som de kanskje ser etter andre muligheter, som utleie eller å vente med salg.

Du kan jo si til megleren at du er interessert fortsatt og ønsker å få beskjed om det kommer inn andre bud eller dersom selgeren er villig til å selge under takst. Megleren skal jo være nettopp en megler, en mellommann mellom kjøper og selger. Han/hun har helt sikkert forståelse for at du ikke gidder å legge inn bud på måfå uten at selgeren gir noe motbud eller et hint om hva han er villig til å selge for.

• Liker 1
Skrevet

Normalt vil selgeren gi et motbud om de er interessert i å selge under takst. I dette tilfellet ser det ut som de kanskje ser etter andre muligheter, som utleie eller å vente med salg.

Du kan jo si til megleren at du er interessert fortsatt og ønsker å få beskjed om det kommer inn andre bud eller dersom selgeren er villig til å selge under takst. Megleren skal jo være nettopp en megler, en mellommann mellom kjøper og selger. Han/hun har helt sikkert forståelse for at du ikke gidder å legge inn bud på måfå uten at selgeren gir noe motbud eller et hint om hva han er villig til å selge for.

Ja, selger har forsøkt å leie ut tidligere uten å få tak i leietakere.

Jeg har fulgt med facebook-profilen til selger og vedkommende har lagt ut annonsen der flere ganger også da de skulle leie ut. For meg virker selger desperat, men for sta til å innse at ingen vil by til takst.

Ingen leiligheter i nabolaget er blitt solgt til takst heller.

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det er et skambud. Be gjerne megler holde kontakt med deg. Vi la inn et bud på vår bolig under prisantydning (ikke så mye da), og selger avslo. Megler anbefalte oss å legge inn samme bud på ny noen dager etterpå (etter at vi hadde gjort det tydelig at vi IKKE ville øke budet, så klart) - og da aksepterte selger.

Du har jo ingenting å tape på å vente, hvis du ikke vil ha leiligheten for en høyere pris. Du får vel beskjed hvis noen andre skulle by.

Skrevet

Megler ringte meg nå, og forsøkte å få meg til å by over. Jeg sa rett ut at jeg har satt grensa ved budet, og velger heller å se etter noe annet.

Selger har luftet frustrasjonen sin på facebook. Noe om at de nok en gang har kastet bort tid på noen frekkiser. Jeg antar at denne "frekkisen" er meg.

• Liker 3
Skrevet

Megler ringte meg nå, og forsøkte å få meg til å by over. Jeg sa rett ut at jeg har satt grensa ved budet, og velger heller å se etter noe annet.

Selger har luftet frustrasjonen sin på facebook. Noe om at de nok en gang har kastet bort tid på noen frekkiser. Jeg antar at denne "frekkisen" er meg.

Kastet bort tiden? Det tar selger to minutt å avslå et bud...

• Liker 9
Skrevet

Glad for at du gjorde det siden både bad og kjøkken må pusses opp. Blir hurtig en halv million-700000kr det.

• Liker 2
Skrevet

Kastet bort tiden? Det tar selger to minutt å avslå et bud...

Selgeren hadde sikkert noen forventninger. Også kom jeg med det skambudet.

Kommentarene på Facebook statusen, bekreftet min antagelse på at jeg var "frekkasen" :) jaja...jeg tror jeg er glad jeg slipper å ha noe med personen å gjøre. Folk som oppdaterer på Facebook for den minste ting, gir meg dårlig vibber.

• Liker 12
Skrevet

Men du fekk ingen motbud?

Skrevet

Men du fekk ingen motbud?

Nei. Jeg vet faktisk ikke hva det betyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...