Gå til innhold

Enkelt- eller dobbeltdyne i dobbeltseng?

Alterna

Bruker du dobbeltdyne eller to enkeltdyner i dobbeltseng?  

1. 1. Bruker du dobbeltdyne eller to enkeltdyner i dobbeltseng?

• To enkeltdyner
      63
    • En dobbeldyne
      36

Anbefalte innlegg

Dobbel, uten tvil!

Det er så deilig å smyge seg inntil uten den teite glippen i midten.... Og vi vil jo gjerne ligge tett sammen, men ei vanlig dyne ville blitt for lite. Så dobbeldyne er det perfekte alternativet for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tabby

Helt klart en egen dyne til meg og en egen til sambo. Han vil helst ha vinterdyne hele året mens jeg foretrekker en lettere dyne, helårsdyne passer meg best.

I tillegg vil jeg slippe at en av oss snur seg litt og drar til seg dyna i søvne og den andre våkner og er kald.

Den eneste gangen jeg tenker på at det hadde vært fint med en dobbeldyne er ved sengekosen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten tvil en dobbeltdyne!

Deilig å ligge under den sammen med kjæresten, uten glipper som det ofte blir av to enkleltdyner.

Mer en nok dyne til begge er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Mer enn nok dyne haddet det kanskje kunne vært (om ikke sambo skulle brukt sin som en sånn "kosebamse" og jeg måtte trykke den rundt meg på alle kangr, og brette den opp under bena) men det vanskeiggjør vel gjerne dette med ulik tykkelse på dyna... Jeg bytter til vinterdyne myyye tidligere på høsten, og tilbake til sommerdyne myyye senere på våren, enn hva min samboer gjør, som bare bruker den tykke dyna dersom det er en ekstremt kald vinter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To enkeltdyner, noe annet hadde ikke gått med den mannen som sover så urolig ved siden av meg :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dodgy Lady
Vi har en dyne hver. Mannen min er varm som en bakerovn på natta' date=' så jeg hadde nok krepert av heteslag om jeg måtte dele dyne med han. Av og til hadde en dobbeldyne hver fristet da :wink:

:Nikke: Som jeg skulle sagt det sjøl!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dodgy Lady
Finnes det noe godt utvalg av dynetrekk/sengsett ment til dobbeltdyner da?

Jepp, tror det blir bare bedre og bedre utvalg. Jeg bor på en ganske liten plass og kjøpte sengetrekk til dobbeltdyne i julegave til søstra mi. Ikke noe problem å finne fine trekk faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg ønsker meg dobbeltdyne! Det ender som regel med at vi sover under samme enkeltdyne uansett, og den andre ramler på golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To enkle dyner!!!

Mannen er veldig urolig om natta og nærmest endevender dyna hver natt, men jeg pakker meg godt inn i den og kooooooser dyna......

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To enkle dyner!!!

Mannen er veldig urolig om natta og nærmest endevender dyna hver natt, men jeg pakker meg godt inn i den og kooooooser dyna......

:sove:

Samme her!

90cm madrass til hver, hver sin dyne og en klar trussel ved leggetid er det eneste som hindrer meg i å våkne av Elle Melle-mannen som SLIPPER armer og ben fra stor høyde når han sover (i mitt ansikt for eksempel).

Etter noen slike bråvåkninger skjønner man at slaget er tapt for romantikken. Legger han seg på meg mer enn to ganger på en natt nå, så biter jeg ham i skulderen... :ler:

Hvis vi må låne en liten seng går det fint å dele dyne, men da blir det nokså klamt siden han er varm som en tropenatt om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeldyne er jo bare så herlig :hjerter:

Før vi kjøpte dobbeldyne sov vi med en enkeldyne på deling. Klarer ikke å sove uten full hudkontakt med kjæresten jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til alle som synes dobbeltdyne er det beste. De faa gangene vi har maattet ha en dyne hver (f.eks naar vi er paa besoek hos foreldrene mine) saa proever vi frebrilsk aa overlappe dynene om natta saa vi kan ligge tett inntil hverandre. Selvfoelgelig kan det bli litt dynekamp med dobbeltdyne, men det er jo halve morroa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...