Gå til innhold

Hudpleieprodukt på "fin" hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg burde bruke hudpleieprodukter på huden min. Den er ikke feilfri, men ganske så glatt. Er av og til plaget med kviser i pannen, haken og rundt nesen. Alder: 24

Tar solarium ca. en gang i uka og er mye ute i frisk luft(også en del forurenset). Ellers drikker jeg mye vann, og føler at huden er finere når jeg gjør dette. Om jeg glemmer å få i meg væske, og er mye inne blir huden tørr/dvass.. Vasker kun ansiktet med vann når jeg dusjer. Sminker meg sjelden med noe annet enn mascara.

Bør jeg pleie huden? Hva gjør dere, og hvorfor? Og hvor kjøper dere hudpleieprodukter?

Anonymous poster hash: 2dd6f...ab0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mild rens og en fuktighetskrem tilpasset nornal hud burde holde, kanskje skrubbe huden litt bare for å frem litt glød og fjerne døde hudceller. Jeg har ganske grei hud jeg og, men har slitt litt med urenheter bare akkurat på haken. Jeg får fort tørr og fuktfattig hud hvis jeg ikke smører den, og kjenner meg litt stram og tørr når jeg har dusjer eller vasket ansiktet. Så jeg renser den med skum hver morgen og kveld, etterfulgt av en fuktighetsgivende krem, så skrubber jeg huden 1 gang i uken etterfulgt av en fuktighetsgivende ansiktsmaske. Så har jeg ansiktsolje som jeg bruker på kvelden etter rens og før fuktighetskrem, og unngår da haken.

Skrevet

En mild rens og en fuktighetskrem tilpasset nornal hud burde holde, kanskje skrubbe huden litt bare for å frem litt glød og fjerne døde hudceller. Jeg har ganske grei hud jeg og, men har slitt litt med urenheter bare akkurat på haken. Jeg får fort tørr og fuktfattig hud hvis jeg ikke smører den, og kjenner meg litt stram og tørr når jeg har dusjer eller vasket ansiktet. Så jeg renser den med skum hver morgen og kveld, etterfulgt av en fuktighetsgivende krem, så skrubber jeg huden 1 gang i uken etterfulgt av en fuktighetsgivende ansiktsmaske. Så har jeg ansiktsolje som jeg bruker på kvelden etter rens og før fuktighetskrem, og unngår da haken.

TS her.

Det høres bra ut. Kjøper du dette hos apoteket, eller hos hudpleier? Har ikke lyst å bruke en formue, men ønsker å få et produkt som passer for min hud.

Anonymous poster hash: be9bf...a51

Skrevet

TS her.Det høres bra ut. Kjøper du dette hos apoteket, eller hos hudpleier? Har ikke lyst å bruke en formue, men ønsker å få et produkt som passer for min hud. Anonymous poster hash: be9bf...a51

Rens, krem, skrubb og maske har jeg fra hudpleiesalong. Jeg har gått på hudpleieutdanning og jobbet i praksis på salong så jeg har fått med meg litt produkter derfra :) Det kan bli dyrt å kjøpe på hudpleiesalong, men de pleier å ha rimeligere merker i tillegg som ikke koster skjorta, men som likevel er bedre enn det man kjøper på Rimi eller på apotek. Du trenger jo ikke så mange produkter, og så lenge du ikke faller for mersalg ("du burde ha dette serumet her også, den er bare altså så god! Eller hva med denne nye algemasken, kjempebra for din hud!") så trenger der ikke bli så veldig dyrt :)

Skrevet

Du er heldig og har såkalt normal hud. Det vil si at du ikke trenger like mye

som oss som har problematisk hud. Men det er allikevel ting du burde gjøre,

med milde produkter tilpasset huden din. Det viktigste vil jeg si er å ikke gå

for sterke produkter tilpasset problematisk hud, det kan trigge problemer i

huden din.

Jeg vil anbefale deg en mild rens/toner morgen og kveld, med en fuktighetsgivende

dagkrem, eventuellt også en øyekrem. Alle har godt av å skrubbe huden en gang i blant.

Alt fra 1 gang hver 14 dag, til 1-2 ganger pr uke.

Selv bruker jeg en del sterke produkter på huden min per nå, da jeg har en hud som

lett reagerer på ting, og som dessverre er blitt acneprone med årene. Men før når jeg

var yngre og hadde normal hud uten urenheter eller problemer brukte jeg Biotherme,

og jeg syns den serien er fantastisk for de som ikke har store problemer med huden.

Ellers finnes det mange andre gode merker også, som Decleor, Matis, Ole Henriksen m.m

Men hadde jeg vært deg, med normalhud, hadde jeg testet ut Biotherme sin serie for normal hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...