Gå til innhold

Spiser for lite, men kan jeg bruke kreatin likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser for lite om dagene, er naturlig ganske slank, 174cm og 60kg.. Prøver å legge på meg, men jeg er arbeidsledig for tiden så det er vanskelig å få til en strukturert hverdag med nok mat og energi..

Prøver å trene, var i god form før, greit med muskler osv. Men alt er borte, og jeg prøver å komme meg opp på det nivået igjen, så jeg blir litt større, men kan jeg bruke kreatin? Det hjalp meg før, kan det hjelpe litt nå med å få "fart på sakene", eller burde jeg vente med det til jeg spiser nok og er i god form igjen?

Usikker på om det kan komme noen bivirkninger om jeg prøver nå.

Ellers har jeg bare i meg gainer etter trening..

Anonymous poster hash: 370ae...580
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke, det har da ekstra kalorier det også.

Anonymous poster hash: 7bf6d...6fb
Skrevet (endret)

Bare ta kreatin. Du vil ikke legge på deg muskler eller fett av kreatin, men det øker mengden vann i musklene og derfor er det normalt å gå opp litt i vekt når man starter med kreatin.

Kreatin har dog en ergogen effekt og gir deg evnen til å overbelaste muskelen mer. Noe som bidrar til bedre fremgang og sterkere muskler. Det er dette du legger på deg av. Det fordrer også at du har nok energi i systemet. Dvs at du spiser nok. Men det betyr ikke at du nødvendigvis må spise så vanvittig i overskudd.

Det finnes noen enkle triks for å øke energi-inntaket. Det ene er å drikke melk. Gjerne 1 liter H-melk hver dag. I tillegg til det andre du spiser. Om du sliter med å få dette ned kan du blande det med proteinpulver eller i verste fall o-boy.

Et annet triks er å ta en spiseskje med olivenolje etter hvert måltid.

Lykke til!

Hvorfor ikke, det har da ekstra kalorier det også.

Anonymous poster hash: 7bf6d...6fb

Vet du hva kreatin er? Om det hadde hatt noen fordøyelig energi i det, så er det irrelevante da kreatin tas i doser <5g per døgn.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 1
Skrevet

Er du mann eller dame?

Anonymous poster hash: accd5...a89

Skrevet

Jeg spiser for lite om dagene, er naturlig ganske slank, 174cm og 60kg.. Prøver å legge på meg, men jeg er arbeidsledig for tiden så det er vanskelig å få til en strukturert hverdag med nok mat og energi..

Prøver å trene, var i god form før, greit med muskler osv. Men alt er borte, og jeg prøver å komme meg opp på det nivået igjen, så jeg blir litt større, men kan jeg bruke kreatin? Det hjalp meg før, kan det hjelpe litt nå med å få "fart på sakene", eller burde jeg vente med det til jeg spiser nok og er i god form igjen?

Usikker på om det kan komme noen bivirkninger om jeg prøver nå.

Ellers har jeg bare i meg gainer etter trening..

Anonymous poster hash: 370ae...580

Anbefaler deg å først og fremst få i gang et ordentlig kosthold før du tenker på ulike former for tilskudd.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...