Gå til innhold

Paintball.. hjelp!

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Jeg skal være med på paintball om et par dager. Har aldri vært i nærheten av en paintball før og gruer meg litt :oops:

Dere som har gjort dette:

a) hvordan foregår det egentlig? (løper man bare rundt og skyter på hverandre)?

B) Kan man bli fort "død" også ikke være med mer? :lol:

c) Gjør det vondt å bli truffet av paintball kulene?

d) Får man låne klær der, eller må man ha med skift?

e) Sikkert idiotiske spørsmål, men... hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal være med på paintball om et par dager. Har aldri vært i nærheten av en paintball før og gruer meg litt :oops:

Neida, gled deg, det er kjempegøy!!! Jeg regner med du skal på et sted de driver med utleie, så jeg tar utgangspunkt i det:

a) hvordan foregår det egentlig? (løper man bare rundt og skyter på hverandre)?

Som regel blir man delt opp i to lag, hvor hvert lag starter fra hver sin side av banen (som f.eks. kan være et skogsområde). Så er det om å gjøre å skyte ut motstanderene dine, og kanskje hente et flagg ute på banen.

B) Kan man bli fort "død" også ikke være med mer? :lol:

De gangene jeg har vært med på utleie, spiller man flere spill. Man er "ute av spill" når man er truffet med en paintball og den har sprukket (man har maling på seg). Noen spiller med at må løpe tilbake til der man startet, telle til ti, så er man med igjen, andre har sånn at du er ferdig for det spillet om man blir truffet. Pleier å være litt opp til de som faktisk spiller.

c) Gjør det vondt å bli truffet av paintball kulene?

Hvis du noen gang har gått tur i skogen sammen med noen som har gått foran deg på en sti, og så har vedkommede dratt i en kvist og slipper den så du får en smekk av den (skjønner hva jeg mener?), så vondt gjør det. Altså svir det litt, kanskje i ti sekunder. De fleste er så opptatt av å treffe det den de sikter på, at man mest blir irritert over at man er truffet istedenfor å kjenne om det gjør vondt. Man kan få blåmerker, men de ser mye verre ut enn det de kjennes som.

d) Får man låne klær der, eller må man ha med skift?

De seriøse utleiefirmaene låner deg en kjeledress og maske. Om du er veldig redd for at det skal gjøre vondt, kan du ta med hansker, lue, et tynt skjerf til halsen, en tykk genser og bukse å ha under (joggedress), men det blir veldig varmt! Uansett er det lurt å ha på seg klær som du kan svette litt i og som ikke er de fineste du har. Og noe godt fottøy å tråkke i skogsterreng med (joggesko, f.eks.).

e) Sikkert idiotiske spørsmål, men... hjelp?

Helt vanlige spørsmål, ingen fare. Nevn paintball og det er som å putte en femmer på meg ;)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Å, tusen takk :)

(men jeg trodde dette var noe man gjorde i bygninger? Hvis man gjør det i en bygning, er det dusjer og garderober der vanligvis)?

(satser på at vi spiller slik at når man er truffet en gang så er man død :wink: )

Og, sikkert tåpelig spørsmål, men er det ikke litt ekkelt å sikte og "skyte" på vennene dine? Sånn første gangen? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(men jeg trodde dette var noe man gjorde i bygninger? Hvis man gjør det i en bygning, er det dusjer og garderober der vanligvis)?

Kommer helt an på. Noen steder er det innendørshall med noen liksombygninger, eller et nedlagt industribygg. Andre ganger er det i skogen, ren skog eller også skog der det er satt opp dekninger av tønner og tømmer o.l.

(satser på at vi spiller slik at når man er truffet en gang så er man død :wink: )

Pssss, du kommer til å bli så triggerhappy, så ;)

Og, sikkert tåpelig spørsmål, men er det ikke litt ekkelt å sikte og "skyte" på vennene dine? Sånn første gangen? :oops:

Du tenker ikke på det som "å skyte vennene dine", du tenker at "detta skal jeg vinne, jeg skal treffe dem før de treffer meg!!!"

Fortell hvordan det gikk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på. Noen steder er det innendørshall med noen liksombygninger, eller et nedlagt industribygg. Andre ganger er det i skogen, ren skog eller også skog der det er satt opp dekninger av tønner og tømmer o.l.

Pssss, du kommer til å bli så triggerhappy, så ;)

Du tenker ikke på det som "å skyte vennene dine", du tenker at "detta skal jeg vinne, jeg skal treffe dem før de treffer meg!!!"

Fortell hvordan det gikk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det verst å bli truffet steder hvor du har lite "kjøtt" - dvs hode, hender etc.

Andre steder svir det bare litt og blir et blåmerke i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...