Gå til innhold

Samboer med borderline tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sterk følelse av at min samboer har borderline.

Ja, jeg vet det er en heavy sykdom, men han er ganske tung å bo med også. Noen perioder lister jeg meg rundt her og er en smule nervøs for hvilke humør jeg møter når han kommer hjem.

Det er mye, og han har en hard fortid i tillegg. Noe av hans reaksjonsmåter kan nok komme av dårlig fortid. Likevel har han forårsaket alt det som har skjedd helt på egen hånd.

Noen som bor med borderline? Noen tips, litt hjelp, forståelse eller andre ting dere gjør når ting ikke er helt bra?

Anonymous poster hash: eb362...c81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste tipset jeg har er å komme deg vekk før han drar deg ned i søla sammen med han selv.

Å ha en partner med store psykiske lidelser er ikke noe jeg unner min verste fiende.

Anonymous poster hash: c60f0...185
  • Liker 2
Skrevet

Få ham utredet slik at han kan få proff hjelp.

Nekter han, er jeg faktisk enig med AB over her.

Skrevet

Du skal ikke være sammen med han, hvis han ikke har motivasjon og innsikt nok til å oppsøke behandling.

Anonymous poster hash: 0575d...133
Skrevet

Han har null tro på leger, psykologer, medisiner og generelt piller.

ts

Skrevet

Han har innsikt til å endre på småting i ny og ne. Sinneproblemene har hjulpet endel, selvskading eksisterer ikke lengre. Impulskontroll er ikke helt der ennå. Og kontroll på følelsene sine og hvordan vise de. Og det hender fortsatt at han råkjører. Men han har sluttet helt med alkohol fordi han ser det alltid ender dårlig.

Så han ser seg selv veldig godt og prøver å endre noe. Jeg gjør det jeg kan for å være der for han.

Siden jeg ser at han gjør det han kan, så kommer jeg ikke til å dra fra han.

Skrevet

Han har innsikt til å endre på småting i ny og ne. Sinneproblemene har hjulpet endel, selvskading eksisterer ikke lengre. Impulskontroll er ikke helt der ennå. Og kontroll på følelsene sine og hvordan vise de. Og det hender fortsatt at han råkjører. Men han har sluttet helt med alkohol fordi han ser det alltid ender dårlig.

Så han ser seg selv veldig godt og prøver å endre noe. Jeg gjør det jeg kan for å være der for han.

Siden jeg ser at han gjør det han kan, så kommer jeg ikke til å dra fra han.

Han gjør ikke det han kan når han nekter å oppsøke lege, psykolog eller ta medisiner. Det som han derimot gjør er å manipulere deg.

Anonymous poster hash: a8552...7ff

• Liker 1
Skrevet

Som en skrev over deg, så høres det ut som han manipulerer deg. Jeg hadde en veldig god venn som var bordeline, vi snakket hver dag og han ville bare ha mer og mer av meg. Det var kjempevanskelig å bryte ut, han manipulerte meg og fikk meg til å føle meg dritt. Her synes jeg faktisk du må gjøre et ultimatum og si at han MÅ oppsøke hjelp. Borderline er en veldig alvorlig diagnose. Lykke til!

Anonymous poster hash: b0d47...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...