Ella Skrevet 12. juli 2004 #1 Skrevet 12. juli 2004 Har nettopp sett "Drømmen er din" på dansk tv 1. Handlet om en irsk storfamilie som driver et klesimperium på 1980-tallet. Og familiens overhode er Emma Harte. Jeg husker at jeg så en serie som het Emma Harte på NRK da jeg var barn. Den var skikkelig spennende! Husker den handlet om Emma Harte. En skikkelig tøff kvinne som virkelig brøytet seg fram i livet. Og: mer husker jeg ikke!!!!! Noen andre som husker denne serien? Hilsen nostalgisk Ella
LilleBille Skrevet 12. juli 2004 #2 Skrevet 12. juli 2004 Ja... husker filmen .. og har vel sikkert lest boken en to tre ganger..
Gjest Embla s Skrevet 12. juli 2004 #3 Skrevet 12. juli 2004 Vel, husker navnet Emma Hart, men husker ikke noe fra serien. (kanskje jeg ikke så den, i såfall har jeg glemt det )
Gjest care Skrevet 12. juli 2004 #4 Skrevet 12. juli 2004 Vel' date=' husker navnet Emma Hart, men husker ikke noe fra serien. (kanskje jeg ikke så den, i såfall har jeg glemt det )[/quote'] Jepp, jeg også husker navnet og jeg tror jeg likte serien godt. Fordi jeg ble litt nysgjerrig nå.
Ella Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2004 Det er jo LENGE siden jeg så den, og jeg husker så og si ingenting om handlingen. Likevel husker jeg at den gjorde skikkelig inntrykk på meg. Føler at det var noe tragisk i handlingen. Jeg var jo bare barnet da jeg så den og jeg synes å huske at den var en "velkommen til visse deler av voksenlivet"- film. Hilsen Ella
Tusenfryd Skrevet 13. juli 2004 #6 Skrevet 13. juli 2004 Hun ble vel etterhvert velstående på noen varemagasiner i New York? Husker også den serien, såvidt.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #7 Skrevet 13. juli 2004 A woman of substance, mener jeg er tittelen på romanen som TV-serien er basert på. God bok, og god serie om en dame så fiksert på hevn og "trygghet" at hun glemmer det meste av det Kjell Magne Bombevik kaller "verdia." Den er også dubbet til tysk, for dem som foretrekker dét...
orakel Skrevet 13. juli 2004 #8 Skrevet 13. juli 2004 Serien er basert på bøker av Barbara Taylor Bradford
Gjest Tabby Skrevet 14. juli 2004 #10 Skrevet 14. juli 2004 Er det den som nettopp har kommet ut som serie i pocketform eller? Kjøpte en slik tykk pocketbok for et par uker siden som omhandlet Emma Hartes familie i denne tiden, med noen tilbakeblikk på da Emma selv levde? Noe med 3 klaner som har holdt sammen siden Emma var ung og sånn. Hun i min bok hadde også tjent bra på varehus og medier. Skulle komme en ny bok om ikke så altfor lenge, og forfatteren er Barbara Taylor Bradford her også.
orakel Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Den første boken i serien, A woman of substance, kom ut i 1979. De neste bøkene i serien het Hold the dream og To be the best. Det er laget tv-miniserier av alle tre bøkene. Bradford kom med en ny bok i serien i 2003 som heter Emma's Secret. Husker jeg leste triologien på 80-tallet
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 Orakel; det er godt at vi i hvert fall er to som lever opp til nickene våre...
Gjest Tabby Skrevet 15. juli 2004 #14 Skrevet 15. juli 2004 Å den trilogoen må jeg få tak i til bibliotekkroken jeg skal ha!
Bokalven Skrevet 15. juli 2004 #15 Skrevet 15. juli 2004 Deichmanske bibliotek har noen av bøkene hennes, men det ser ikke ut til at de har denne triologien.
villkatt Skrevet 17. juli 2004 #16 Skrevet 17. juli 2004 Hjelp! Eg har akkurat kjøpt pocket nr to (ifølge en venninne), og er nesten ferdig med den.. Konklusjonen min er klar: Den skal brennes etterpå!!! Alle er jo fantastiske og geniale og vakre og heroiske og..og... *pjukpjuk!* Kom inn i handlingen, så eg må lese den ferdig først men så: Peisen neste! (etter at venninna mi har lånt den da! hehe..)
Ella Skrevet 18. juli 2004 Forfatter #17 Skrevet 18. juli 2004 Konklusjonen min er klar: Den skal brennes etterpå!!! Alle er jo fantastiske og geniale og vakre og heroiske og..og... *pjukpjuk!* Er helt enig med deg! Jaja, har jo ikke lest bøkene, men da jeg så denne denne serien på tv nylig, så ble jeg merkelig nok satt tilbake til tider hvor Falcon Crest og Dynastiet regjerte tv-kanalen Hilsen Ella...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå