hamlenaa Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Hei, Jeg er 24 år gammel og har gått 4 år på høyskole, men har klart meg dårlig pga psykisk sykdom. Får ikke lenger støtte fra lånekassen. Bor hjemme og må betale husleie, strøm, mat, reiseutgifter. Måtte slutte på deltidsjobben vedsiden av skolen fordi jeg ikke klarte mer, det er slitsomt for meg å være i arbeid. Sliter med sosial angst og depressiver. Søvnproblemer, ensom osv... Hvilke menneskelige rettigheter har jeg? NAV skal ihvertfall være tilstedet med sosial stønad mener jeg. Men nå sliter jeg enormt med tanke på skole utgifter, mat, husleie hjemmme, strøm hjemme, reiseutgifter som blir buss, ja... Tanker? Hadde vært hyggelig med svar
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Jeg ville anbefalt deg å ta kontakt med nærmeste Nav kontror. De har kontroll på hva du har rett på (og jeg vil tro du har rett på noe når du sliter med sykdom), slik at du kan fullføre studier ol. Anonymous poster hash: b6e4c...113
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #3 Skrevet 29. september 2014 For det første: Veldig dumt at du har sluttet i jobben! Høres ut som at du har greit sykemeldingsgrunnlag... Litt usikker på dette med lånekassen, men man har vel krav på studiestøtte i 8 år? (Eller var det 6?) Uansett, du har jo ikke brukt opp rettighetene dine der når du har fått støtte i bare 4 år! Når det gjelder NAV og studenter så er ikke det mitt område, men NOE må du da vel få...?Anonymous poster hash: 425b6...707 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 For det første: Veldig dumt at du har sluttet i jobben! Høres ut som at du har greit sykemeldingsgrunnlag... Litt usikker på dette med lånekassen, men man har vel krav på studiestøtte i 8 år? (Eller var det 6?) Uansett, du har jo ikke brukt opp rettighetene dine der når du har fått støtte i bare 4 år! Når det gjelder NAV og studenter så er ikke det mitt område, men NOE må du da vel få...?Anonymous poster hash: 425b6...707 Det begrensinger for hvor forsinket man kan være, regner med det er det som gjør at TS sier hun ikke får noe fra Lånekassen lenger, siden hun skriver at det går dårlig. Anonymous poster hash: acc94...68f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Wow. Sliter med sosial angst og depressiver.. Overraskende!! Anonymous poster hash: 51701...f7c 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Du må slutte på skolen for å få hjelp fra NAV. AAP kunne vært en mulighet, men du må være sykemeldt i ett år før det er aktuelt. Så da er det støtte til livsopphold fra NAV Sosial som er alternativet, og da kan du ikke studere ved siden av. Anonymous poster hash: 52004...ae2 1
hamlenaa Skrevet 29. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2014 ikke få støtte av NAV hvis jeg går på skole og fullføre det? Det hørtes veldig merkelig ut for meg. Det er noe som heter støtte med studier der nav støtter deg, og de gjør det som skal til for at du skal lykkes
The Kitten Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 ikke få støtte av NAV hvis jeg går på skole og fullføre det? Det hørtes veldig merkelig ut for meg. Det er noe som heter støtte med studier der nav støtter deg, og de gjør det som skal til for at du skal lykkes Ut i fra det jeg har lest om det er det ikke noe økonomisk støtte. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 ikke få støtte av NAV hvis jeg går på skole og fullføre det? Det hørtes veldig merkelig ut for meg. Det er noe som heter støtte med studier der nav støtter deg, og de gjør det som skal til for at du skal lykkes Kva utredninger hos lege har du vært hos, TS? Og kor gammal er du? (Dette påvirker kva du har rett på) Anonymous poster hash: f3df2...c2f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #10 Skrevet 30. september 2014 ikke få støtte av NAV hvis jeg går på skole og fullføre det? Det hørtes veldig merkelig ut for meg. Det er noe som heter støtte med studier der nav støtter deg, og de gjør det som skal til for at du skal lykkes Nope, jeg som er aleneforsørger, ikke har utdannelse og ikke har rett på lånekasselån får ikke hjelp fra nav. Hvis det er snakk om omskolering vil de hjelpe, men ellers ikke virker det som. Eller dvs, jeg har krav på lån og stipend til jul, gleder meg! Anonymous poster hash: 39872...404
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå