Gå til innhold

Kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokså standard for en kvinne å ligge på ca. 2000 kalorier per dag? Jeg har en BMI på 30 og har fått tildelt nesten 1800 kalorier per dag for å gå ned 1/2 kg i uka. Det virker veldig mye. For mange mange år siden gikk jeg på GR-kurs og mener å huske at jeg lå på 1100/1200...?

Anonymous poster hash: d91e8...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på høyde, vekt, alder og aktivitetsnivå.

Anonymous poster hash: 7785f...bc1
Skrevet

I vedlikeholdsmodus ligger mange kvinner på 2300-2500, så jeg synes det høres moderat og fornuftig ut at du har fått beskjed om å ligge -500 per dag.

Anonymous poster hash: 7b63a...191
  • Liker 2
Skrevet

Er det nokså standard for en kvinne å ligge på ca. 2000 kalorier per dag? Jeg har en BMI på 30 og har fått tildelt nesten 1800 kalorier per dag for å gå ned 1/2 kg i uka. Det virker veldig mye. For mange mange år siden gikk jeg på GR-kurs og mener å huske at jeg lå på 1100/1200...?

Ikke sammenlign med GR. GR mishandler kroppen... De ligger altfor lavt... 1800 kcal høres fint ut det.

Anonymous poster hash: 2dbb8...473

• Liker 1
Skrevet

1800kcal kan du lage en livsstil ut av, og leve sunt og godt samtidig som du gradvis går ned litt etter litt. Etterhvert når du har nådd idealvekten din, så kan du nesten basere det på det kostholdet du nå skal leve av, men unne deg litt mer hver dag.

1100kcal går du fortere ned med, men det er godt mulig at du går på en smell ganske fort, siden dette er en stor overgang for kroppen din. Dessuten kan det være vanskelig når du har nådd idealvekten din at du må lære deg hvor mye du skal spise nok en gang, for å ikke gå opp i vekt igjen.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg ønsker å bli en bedre løper mens jeg går ned i vekt og derfor heller ta det litt sakte. Morsomt å gå fort ned, men jeg må ha overskudd til trening også. Legger meg på 1800 og ser hvordan det går. Kan jeg da la være å spise ekstra de dagene jeg trener normalt og heller bruke det til litt helgekos? Det er kanskje greit at matinntaket er noenlunde likt hver dag uavhengig av trening? Må nok spise ekstra de dagene jeg løper langtur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...