Gå til innhold

Mamma hater kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 18 år og har vært sammen med kjæresten min i snart 3 år. Men det virker som om mamma hater han? Han får ikke lov å sove hos meg, nesten alle vennene mine som har kjæreste bor ilag omtrent (det er samt, det er ikke sånn "alle andre får lov" propaganda).. Og hver gang han kommer litt for sent til noe eller gjør noe så klager hun og syter. Hun klager alltid på at han ikke er hos meg, jeg er bare hos han, men han sier selv at han ikke har lyst for han føler seg ikke velkommen..

Jeg har spurt mamma om dette og hun sier bare hun ikke syns han behandler meg bra, men jeg fatter ikke hvorfor hun sier dette? Hun kan heller ikke komme med døme selv...

Noen som har råd? Jeg vil sove med og være med kjæresten min også 😒 jeg sover ofte hos han med det er litt stress siden han bor 1,5 time unna skolen min, mens jeg bor 35 min unna...

Anonymous poster hash: 2e0e5...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke forlange at han sover der. Det er hennes hus. Da får du skaffe deg en hybel.

Du kan forlange at hun behandler han bra eller gi en god grunn for å ikke gjøre det. Hvis hun mener han ikke behandler deg bra så kan det det være en grunn til det? Tror alle mødre ville satt ned foten om dattern ikke ble behandlet bra av kjæresten.

Anonymous poster hash: 4e0a1...eae
Skrevet

Du kan ikke forlange at han sover der. Det er hennes hus. Da får du skaffe deg en hybel.

Du kan forlange at hun behandler han bra eller gi en god grunn for å ikke gjøre det. Hvis hun mener han ikke behandler deg bra så kan det det være en grunn til det? Tror alle mødre ville satt ned foten om dattern ikke ble behandlet bra av kjæresten.

Anonymous poster hash: 4e0a1...eae

Nei jeg vet jeg ikke kan forlange det men jeg synes hun kunne gitt meg en grunn siden det ikke er et problem for såå mange foreldre.. Hadde skjønt det om jeg var 14, men jeg er faktisk 18 år..

Hun har ingen grunn! Hun sier ingenting når jeg spør hvordan han ikke behandler meg bra. Ville ikke jeg lagt merke til det hvis jeg ble behandlet dårlig? Vi har jo vært sammen i 3 år, den værste forelskelsen har jo lagt seg..

Skrevet

Så är det bara ibland.

Min mamma försökte acceptera en av mina pojkvänner men det var tydligt att hon inte gillade honom även även om han fick sova över och var välkommen att besöka oss. Klart tydligt att hon hellre hade sett att jag var tillsammans med mitt ex, som hon var tydlig "extramamma" åt även efter det tagit slut och jag fått ny pojkvän.

Du kan inte tvinga henne att tycka om henne, kanske ser du samma otrevliga drag i pojkvännen den dag ni gör slut, kanske kommer ni att vara tillsammans i hela livet och ha en ansträngd relation till din mamma. Det vet ni inte.

Vad kan du göra?

Sluta tjata, sluta fråga. Hon har kanske sett sidor hos honom hon inte vill prata med dig om för att inte såra dig. Kanske är det inget hos HONOM utan mer i henne, att se att hennes baby blivit stor.

Acceptera läget, och om det är för jobbigt, försök att skaffa en hybel i hop närmare din skola.

Skrevet

Du er 18, du er stor nok til å flytte hjemmefra. Da kan hun ikke si noe på at typen din sover over...

• Liker 1
Skrevet

Syns mora di burde si hvilken sider som er så dårlig med kjæresten din, ellers blir det bare dumme påstander fordi hun vil være vrang. Du trives med han, han får deg til å føle deg vel/elsket? Det er ikke alltid mora, faren eller søsken ser noe som helst, de bare har bestemt seg for å mislike personen. Har sett mye av det og. Dessuten så er jo han en meget ung man også som sikkert har sine felt han trenger å vokse mere på. Men som sagt over her så er det hennes hus/leilighet, der har hun siste ord på hvem hun vil slippe inn. Du er 18 år og myndig, og bestemmer selv hvem du vil tilbringe tiden med. Det må mora di respektere.

Skrevet

Tusentakk for svar alle :-)

Jeg har tenkt mye på å flytte ut, men har ikke økonomi til det ved siden av skolen.. Jeg kommer jo ikke til få stipend hvis jeg flytter ut siden foreldrehjemmet er for nærme skolen, og da sliter jeg økonomisk..

Får vel bare holde ut med sovingen og holdningen til mamma frem til jeg blir tvunget ut pga utdanning til høsten igjen :-)

Skrevet

Syns mora di burde si hvilken sider som er så dårlig med kjæresten din, ellers blir det bare dumme påstander fordi hun vil være vrang. Du trives med han, han får deg til å føle deg vel/elsket? Det er ikke alltid mora, faren eller søsken ser noe som helst, de bare har bestemt seg for å mislike personen. Har sett mye av det og. Dessuten så er jo han en meget ung man også som sikkert har sine felt han trenger å vokse mere på. Men som sagt over her så er det hennes hus/leilighet, der har hun siste ord på hvem hun vil slippe inn. Du er 18 år og myndig, og bestemmer selv hvem du vil tilbringe tiden med. Det må mora di respektere.

Enig med deg! Spurte igjen idag om hun ikke rolig og greit kunne forklare meg hva problemet var. Hun sa hun bare ikke likte måten han oppfører seg på mot meg og sovingen var bare et prinsipp hun hadde.. Åhh er litt lei nå

Skrevet

Enig med deg! Spurte igjen idag om hun ikke rolig og greit kunne forklare meg hva problemet var. Hun sa hun bare ikke likte måten han oppfører seg på mot meg og sovingen var bare et prinsipp hun hadde.. Åhh er litt lei nå

OK, hvordan er han til deg da?

Skrevet

Vet ikke hva slags miljø du er i når det kommer til venner, men i min verden er det absolutt ikke vanlig at 18-årige kjærester nærmest flytter inn til hverandre - mens de enda bor hos foreldrene sine!

Jeg hadde ikke likt å skulle dele min leilighet/mitt hus med mitt barn kjæreste hver eneste dag. Det betyr da ikke at jeg ikke liker vedkommende.

Verken jeg, mine søsken eller mine venner har hatt "friheten" til å ha kjæresten på overnatting når som helst, selv om vi har fylt 18 år. Jeg tror ikke på at det er så normalt som du påstår.

Og nei, det er ikke ørtenhundreogfemti år siden jeg var 18 år.

Anonymous poster hash: dcd0f...fdd

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun ellers er alright så er det sikkert noe i det hun sier. Hun er moren din, hun vil vel din beste. Be henne komme med ko konkrete eksempler på hvorfor han behandler deg dårlig.

Skrevet

Hun ser kanskje noe i fyren som du ikke ser da...

Skrevet

Vet ikke hva slags miljø du er i når det kommer til venner, men i min verden er det absolutt ikke vanlig at 18-årige kjærester nærmest flytter inn til hverandre - mens de enda bor hos foreldrene sine!

Jeg hadde ikke likt å skulle dele min leilighet/mitt hus med mitt barn kjæreste hver eneste dag. Det betyr da ikke at jeg ikke liker vedkommende.

Verken jeg, mine søsken eller mine venner har hatt "friheten" til å ha kjæresten på overnatting når som helst, selv om vi har fylt 18 år. Jeg tror ikke på at det er så normalt som du påstår.

Det er forskjell på å flytte inn og å overnatte. Hos oss fikk vi lov til å overnatte når vi var 17. Det ble 17 fordi min søsters første kjæreste hadde eldre søsken som hadde fått den grensa. Når jeg var 17 hadde de fleste jeg vet om lov til å overnatte med kjæresten.

Og jeg har aldri hørt om noen som er over 18 som ikke har hatt lov til å en kjæreste på overnatting.

Anonymous poster hash: 1845e...2ba

Skrevet

Det er forskjell på å flytte inn og å overnatte. Hos oss fikk vi lov til å overnatte når vi var 17. Det ble 17 fordi min søsters første kjæreste hadde eldre søsken som hadde fått den grensa. Når jeg var 17 hadde de fleste jeg vet om lov til å overnatte med kjæresten.

Og jeg har aldri hørt om noen som er over 18 som ikke har hatt lov til å en kjæreste på overnatting.

Skrevet

TS skriver at alle venninnene hennes så godt som "bor ilag" med kjæresten.

Det har jeg aldri hørt om noen som gjør mens de enda bor hos foreldrene sine.

Skrevet

Jeg sa heller ikke at vi aldri hadde overnatting/overnattet. Jeg skrev at vi ikke hadde friheten til å ha kjæresten på overnatting når som helst.

Skrevet

Det har jeg, faktisk alle som jeg kjenner fikk ikke lov til dette.

Nå er det syv år siden jeg var 18 så muligens ting har endret seg så mye på de årene.

Anonymous poster hash: 37695...f43

Skrevet

Der er da ikke noe uvanlig eller rart i at foreldrene må godkjenne hvem som overnatter og når. Å ha fri tilgang til å dra hvem som helst inn i foreldrenes hus uten avtale, er ikke noe man kan forvente. Slikt kan man gjøre når man går flyttet for seg selv.

En annen ting er at jeg godt forstår at moren din ikke er så begeistret for at du er i et seriøst forhold med en du ble sammen med å så ung alder. Om du var mitt barn, ville jeg absolutt foretrukket at du flyttet hjemmefra som singel og fikk litt tid til å vokse og bli kjent med deg selv som voksen. Så kan du treffe en mann som passer sammen med ditt voksne jeg senere.

Anonymous poster hash: a6633...877

Skrevet

Morne din liker ikke kjæresten din veldig godt, og da forstår jeg at hun ikke ønsker å ha han sovende i sitt hus. Uansett hvor urettferdig du opplever det. Det er fremdeles hennes hus, og hennes regler. Så lenge du frivillig bor der, godtar du implisitt disse reglene.

Hva andre foreldre lot mine venner gjøre, brydde mine foreldre seg abolutt ingenting om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...