Gå til innhold

Tips til Londonreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og min kjære ønsker å planlegge en tur til London, og lurer på om noen har litt tips til hotell og slikt.
Dette er vår første Londontur og mye tid kommer nok til å gå med til shopping, så vi ønsker hotell i nærheten av oxford street, eller ihvertfall med gode forbindelser dit. Har noen et hotell eller to og anbefale? Vi er ikke ute etter noe luksushotell, og gjerne noe som ikke er altfor dyrt (men har skjønt at hotell i London ikke akkurat er billig). Vi tenker å reise fra fredag-mandag. Når på året er det best å reise dit? Jeg har termin i slutten av Mai og ønsker å ha turen unnagjort før det. Tenker at Desember hadde vært en koselig tid i London, men samtidig er vel kanskje hotellprisene høye da, eller? Hva med november? Og hvordan er taxiprisene der nede?
Tar i mot alt av tips og anbefalinger:-)

Anonymous poster hash: 25410...fc3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler St. Giles. Det ligger helt i enden på Oxford Street. Det er et helt greit hotell. Ikke altfor dyrt.

Desember er en fin tid. Da får dere med dere julemarkedene, og det kan virkelig anbefales. Det samme med Winter Wondreland i Hyde Park. Fantastisk fint og morsomt. Jeg kan ikke huske at det var noe spesielt dyrere å bo på hotell da. Vi bestilte i passe god tid. Jeg var der rundt 16. desember og det var behagelig. Ikke for kaldt, men om man går nede ved Themsen er det litt kjølig.

Anonymous poster hash: 3db71...1f8
Skrevet

Kan jo og bruke airbnb og få leigd seg leilegheit til ein rimelig slant pengar :D Mykje forskjellig der!

Skrevet

Alt finner du i den store London-tråden.

Anonymous poster hash: c93d9...baf
  • Liker 1
Skrevet

Kan jo og bruke airbnb og få leigd seg leilegheit til ein rimelig slant pengar :D Mykje forskjellig der!

Har du brukt airbnb i London? Selv et lite rom uten frokost og uten eget bad kommer på minst 50 pund pr natt hvis du skal ha akseptabel standard og beliggenhet.

Anonymous poster hash: 98bc6...72a

• Liker 1
Skrevet

Har du brukt airbnb i London? Selv et lite rom uten frokost og uten eget bad kommer på minst 50 pund pr natt hvis du skal ha akseptabel standard og beliggenhet.

Det er så sant så sant. Men hotellprisene og -standarden er ikke mye bedre enn AirBnB

Anonymous poster hash: e0d34...526

Skrevet

Det er så sant så sant. Men hotellprisene og -standarden er ikke mye bedre enn AirBnB

Eh jo, ofte er de det om du sammenligner på pris. Det er mange gode hotelltilbud i London, faktisk, særlig last minute-tilbud og tilbud som omfatter ukedager og ikke fredag-lørdag. Jeg har hatt helt greit dobbeltrom, selvsagt med eget bad, i sentralt strøk med full engelsk frokost (buffet) helt ned i 30-55 pund pr natt.

Skrevet

Eh jo, ofte er de det om du sammenligner på pris. Det er mange gode hotelltilbud i London, faktisk, særlig last minute-tilbud og tilbud som omfatter ukedager og ikke fredag-lørdag. Jeg har hatt helt greit dobbeltrom, selvsagt med eget bad, i sentralt strøk med full engelsk frokost (buffet) helt ned i 30-55 pund pr natt.

Ja, det er jo ofte slik på KG at generelle betraktninger slås i hjel ved å trekke frem helt enkeltstående eksempler. "Joda, for jeg var i London og kunne sole meg jeg, så der er det IKKE regn, nei." :plystre:

Hotellrom i London er dyre, trange, urenslige, på en dårlig plassering og med frekke ansatte med svært begrenset engelskkunnskaper. Der har du kjernen av hva du kan forvente av hotell i London.

Det du setter opp mot hverandre har jo også motsatt natur. "Last minute" sier du om hotell. Vel, AirBnB fungerer ikke slik i London i det hele tatt. Der må du være tidlig ute med planleggingen, fordi de flotte unntakene som er verdt pengene selvfølgelig bookes lang tid i forveien. Så hotellbestillinger og AirBnB-steder fungerer helt motsatt av hverandre. Og så klart er det også unntak å AirBnB.

Jeg var heldig å bodde i et veldig fint strøk av London og ramlet over en leie som var overkommelig. Går jeg rundt å hevder at det er billig å bo i London? Nei. Fordi jeg erkjenner realitetene selv om jeg selv var sånn relativt heldig. Etter at jeg flyttet ut en enkel togtur unna sentrum er jeg aldri tilbake for å overnatte. Rett og slett fordi hotellrom er dyre og dårlige, og AirBnB fungerer ikke noe bedre. Da finner jeg mye bedre kvalitet til lavere priser i resten av England, og ikke minst i Sør og Øst-Europa.

Skrevet

Anbefaler St. Giles. Det ligger helt i enden på Oxford Street. Det er et helt greit hotell. Ikke altfor dyrt.

Desember er en fin tid. Da får dere med dere julemarkedene, og det kan virkelig anbefales. Det samme med Winter Wondreland i Hyde Park. Fantastisk fint og morsomt. Jeg kan ikke huske at det var noe spesielt dyrere å bo på hotell da. Vi bestilte i passe god tid. Jeg var der rundt 16. desember og det var behagelig. Ikke for kaldt, men om man går nede ved Themsen er det litt kjølig.

Anonymous poster hash: 3db71...1f8

Akkurat det jeg kom inn i tråden for å si :) St. Giles er sentralt og greit nok til å sove på ettersom dagene blir tilbringt ute uansett :) Desember i London bare må oppleves!

Skrevet

Ja, det er jo ofte slik på KG at generelle betraktninger slås i hjel ved å trekke frem helt enkeltstående eksempler. "Joda, for jeg var i London og kunne sole meg jeg, så der er det IKKE regn, nei." :plystre:

Hotellrom i London er dyre, trange, urenslige, på en dårlig plassering og med frekke ansatte med svært begrenset engelskkunnskaper. Der har du kjernen av hva du kan forvente av hotell i London.

Det du setter opp mot hverandre har jo også motsatt natur. "Last minute" sier du om hotell. Vel, AirBnB fungerer ikke slik i London i det hele tatt. Der må du være tidlig ute med planleggingen, fordi de flotte unntakene som er verdt pengene selvfølgelig bookes lang tid i forveien. Så hotellbestillinger og AirBnB-steder fungerer helt motsatt av hverandre. Og så klart er det også unntak å AirBnB.

Jeg var heldig å bodde i et veldig fint strøk av London og ramlet over en leie som var overkommelig. Går jeg rundt å hevder at det er billig å bo i London? Nei. Fordi jeg erkjenner realitetene selv om jeg selv var sånn relativt heldig. Etter at jeg flyttet ut en enkel togtur unna sentrum er jeg aldri tilbake for å overnatte. Rett og slett fordi hotellrom er dyre og dårlige, og AirBnB fungerer ikke noe bedre. Da finner jeg mye bedre kvalitet til lavere priser i resten av England, og ikke minst i Sør og Øst-Europa.

Nå er jeg i London 6-8 ganger i året pga jobb og familie utenfor London, så det er litt mer enn enkelteksempler jeg baserer meg på. Dessuten svarte jeg på innlegget til noen som hevdet at man får en hel leilighet på airbnb for det man betaler for hotell. Det stemmer ikke.

Du misforstår noe voldsomt her. Selvsagt fungerer ikke airbnb som hotell med tanke på booking. Man kan booke airbnb kort tid i forveien, men de populære stedene blir fort fulle uansett og ingen opererer med last minute-priser, heller ikke lavere priser i helgene.

Poenget mitt er at utfra det du får for pengene kan hotell (eller hostell for den saks skyld) fort være bedre enn airbnb, spesielt om du vil bo sentralt. Det er sjelden omvendt. Med hoteller har man i tillegg diverse dealer som last minute, ukedager og kombinert fly og hotell. Det har man ikke med airbnb.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...