AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Jeg syns egentlig Tøyen er ganske fint, men det er synd bydelen har så dårlig rykte. Er der ofte da jeg bor i nærheten. Veldig mange rare mennesker der, og det er vel en del sosialboliger der også. Forstår at barnefamilier ikke ønsker å bosette seg der, men er jo mange fine leiligheter rundt Tøyenparken f.eks Hva syns dere? Anonymous poster hash: e6739...775
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Ja. Har også venner med barn som bor der. Anonymous poster hash: 894a4...b85
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Jeg bodde der i flere år tidligere. Riktignok litt i retning Carl Berners Plass, men det var fortsatt Tøyen. Null problemer, stort sett enslige eller unge samboere i området. Kort vei å gå til sentrum (gjenge gjennom botanisk hage) og enormt godt kollektivtilbud. Det gikk trikker, busser og baner i alle retninger, stort sett uten bytte. Det var sjelden bråk om natta, så aldri noe skummelt, gikk hjem alene når jeg hadde vært på byen stort sett. Rett og slett veldig sentralt og rolig. Men jeg hadde vært mer skeptisk til å bosette meg i umiddelbar nærhet av Tøyensenteret/t-banen tror jeg, men uten om dette hadde jeg ikke hatt noe i mot å flytte tilbake dit. Anonymous poster hash: 4ac0a...ca9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Har bodd der og trivdes.Anonymous poster hash: 290bc...43b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Nei! Vil ikke bo på et sted som er okkupert av muslimer..Anonymous poster hash: cb79f...701 2
Gjest Evans Skrevet 28. september 2014 #8 Skrevet 28. september 2014 Ja, det kunne jeg. Vi har faktisk sett litt på leiligheter der, men ikke funnet noe som har falt helt i smak.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #9 Skrevet 28. september 2014 Nei! Vil ikke bo på et sted som er okkupert av muslimer..Anonymous poster hash: cb79f...701 Igjen så klarer vi å dra inn muslimer over alt....Anonymous poster hash: ab10d...750 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #10 Skrevet 28. september 2014 Ja, har bodd der og stortrivdes. Anonymous poster hash: 3134c...07e
Frisørdama Skrevet 29. september 2014 #13 Skrevet 29. september 2014 Ja hvis jeg ikke hadde hatt barn så!
Solknapp Skrevet 1. oktober 2014 #14 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har bodd der i over 7 år og flyttet bl.a pga jeg ikke følte meg trygg der. Har et sosialt oppegående liv og når jeg grudde meg for å gå hjem alene om kveldene var det nok og bestemte oss for å flytte. Årsaken til det var ustabile mennesker og gjengene som hang rundt på Tøyen torget, Grønland og omegn. I tillegg opplevde jeg at det i bygården vi bodde i var mange utleieleiligheter som førte til veldig mye støy/festing til alle døgnets tider - det var slitsomt. Vil kanskje anse på Tøyen som et passe sted å bo når man er "ung". Flere av våre venner som har bodd der (inkl oss) flyttet når de rundet 30 og begynte å få andre interesser og behov i livet.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #15 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har bodd på både Tøyen og Grønland og trivdes helt greit. Opplevde aldri noe ubehagelig, men nå ser jeg at det tunge narkomiljøet har flyttet seg til Grønland og det kunne jeg aldri tenkt meg å bodd midt oppi. Så på tv i går at de holder til rett ved der jeg bodde tidligere og hadde jeg bodd der nå hadde jeg flytta. Anonymous poster hash: c3d8d...281
Gjest FuturePrimitive Skrevet 1. oktober 2014 #16 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Nja..Uten barn og om jeg var ung og "kul" så. Ekstremt kjipt å ha barn i barnehage med 99% innvandrere (primært muslimer), mye trafikk, dårlig luft, mye bråk/skriking om nettene osv. Ganske mye trygdefolk der, alkoholikere, narkiser som henger i området. Selve tøyen sentrum (senteret + tbanen) er forjævlig stygt. Men området rundt er helt OK. Kort vei til sentrum og Grønland, botanisk hage og tøyenparken. Har bodd i området i mange år selv, og det var helt toppers for en ung singel student. Ville jeg bodd der som voksen og etablert? Aldri i verden. Endret 1. oktober 2014 av FuturePrimitive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå