AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Når ga det seg?Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Det er funnet at 2-5% av alle barn får feberkramper. Feberkramper er sjelden før 9 mnd alder og etter 5 års alder. Anlegg for sykdommen er delvis arvelig, og tilstanden forekommer derfor hyppigere i noen familier. Her kan du lese om feberkramper hos barn: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/feberkramper-2877.html Anonymous poster hash: c0a21...fea
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Det er funnet at 2-5% av alle barn får feberkramper. Feberkramper er sjelden før 9 mnd alder og etter 5 års alder. Anlegg for sykdommen er delvis arvelig, og tilstanden forekommer derfor hyppigere i noen familier. Her kan du lese om feberkramper hos barn: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/feberkramper-2877.html Anonymous poster hash: c0a21...fea Jeg gjentar spørsmålet, når ga det seg? (Vil bare høre andre som har erfaring, ikke informasjon om feberkramper i seg selg).Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Vårt barn hadde det kun ėn gang..Anonymous poster hash: 9cafc...ee9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Vårt barn hadde det kun ėn gang..Anonymous poster hash: 9cafc...ee9 Noen andre?Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Jeg gjentar spørsmålet, når ga det seg? (Vil bare høre andre som har erfaring, ikke informasjon om feberkramper i seg selg).Anonymous poster hash: 5ccdc...87b Det varierer hvor gamle barna blir før de slutter å få feberkramper. En forelders erfaringer kan være helt ulik en annen forelders erfaringer. Helsevesnet har derfor samlet statestikk over alle registrerte tilfeller av barn med feberkramper, og funnet ut at det er veldig få som får anfall etter å ha fylt 5 år. Man kan anta at hos de fleste gir det seg et par år før. Et anfall er stort sett kortere enn 3 min. I sjeldne tilfeller kan et anfall vare i over 15 min. Dersom du kun vil ha erfaringer fra andre foreldre som har hatt barn med feberkramper må du spesifisere det i HI, det hjelper ikke å svare frekt til de som forsøker å hjelpe deg. Anonymous poster hash: 18082...b1c 5
Gjest Haaploes Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Vi er en søskenflokk på tre. Jeg hadde aldri feberkramper som barn, søsknene mine har hatt det henholdsvis tre og fire ganger. På et tidspunkt ble jeg supersjalu på mitt ene søsken som fikk kjøre ambulanse både på Island og i Finland...
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Det varierer hvor gamle barna blir før de slutter å få feberkramper. En forelders erfaringer kan være helt ulik en annen forelders erfaringer. Helsevesnet har derfor samlet statestikk over alle registrerte tilfeller av barn med feberkramper, og funnet ut at det er veldig få som får anfall etter å ha fylt 5 år. Man kan anta at hos de fleste gir det seg et par år før. Et anfall er stort sett kortere enn 3 min. I sjeldne tilfeller kan et anfall vare i over 15 min. Dersom du kun vil ha erfaringer fra andre foreldre som har hatt barn med feberkramper må du spesifisere det i HI, det hjelper ikke å svare frekt til de som forsøker å hjelpe deg.Anonymous poster hash: 18082...b1c Det står klart og tydelig i HI. Det står det "Når ga det seg?"Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 TS her, Lurte på når det ga seg, type alder. Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 Holdt på i ca 3 minutter Hvor gammel er barnet?Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
RavN Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Hvor gammel er barnet?Anonymous poster hash: 5ccdc...87b Rundt året var det.
reiseglad Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Har tre barn, ett av dem har hatt feberkramper da hun var mellom 13 mnd og 2,5 år. Kanskje 4-5 ganger tilsammen. Endret 3. oktober 2014 av reiseglad
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Har tre barn, ett av dem har hatt feberkramper da hun var mellom 13 mnd og 2,5 år. Kanskje 4-5 ganger tilsammen. Hvordan fikk barnet krampene? Tenker da på symptomer på at barnet blir varmere, kanskje skjelver litt av temperatur forandringer?Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #15 Skrevet 4. oktober 2014 Har en sønn på 18 måneder som hadde krymper og pustestopp nå i helga. Vi var selvfølgelig på båttur da det hendte. Selve anfallet varte nok 2-3 minutter. Ble gradvis varmere og merket ingenting før anfallet kom. Har en stesønn som også har hatt dette, gav seg v 3 års alder. Anonymous poster hash: ae7c6...8a4
Gjest Vinglasset Skrevet 4. oktober 2014 #16 Skrevet 4. oktober 2014 Mitt barn fikk feberkrampe en gang ved 16 mnd. Ambulanse til sykehuset og det var veldig dramatisk og skremmende. Etter den episoden så var jeg veldig på vakt når feber oppstod. Jeg hadde minimalt med klær på barnet og luftet rommet godt. Hadde fått med meg medisin fra sykehuset dersom feberkrampen skulle oppstå igjen - men heldigvis så skjedde det bare den ene gangen.
reiseglad Skrevet 4. oktober 2014 #17 Skrevet 4. oktober 2014 Hvordan fikk barnet krampene? Tenker da på symptomer på at barnet blir varmere, kanskje skjelver litt av temperatur forandringer?Anonymous poster hash: 5ccdc...87b Mitt barn fikk feberkramper uten så veldig høy feber. Rundt 38,5 var nok for å få feberkramper. Vi måtte dermed være opptatt av at ferberen ikke steg for raskt, for det var da krampene kom. Fra normaltemperatur til 38 kunne det gå bare en halv time, og den raske feberstigningen var nok til at hun krampet. Nedkjøling før krampene kommer er viktig. Av med klær og dyner, kjølig rom, vifte i rommet på sommeren ved feber, evt. Paracet, det brukte vi mer på henne enn på søsknene. Teorien var at hun var lettere disponert for feberkramper pga dårligere temperaturregulering pga for tidlig født, men da søsteren kom noen år senere, var hun enda tidligere født. Hun fikk det aldri.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Har en sønn på 18 måneder som hadde krymper og pustestopp nå i helga. Vi var selvfølgelig på båttur da det hendte. Selve anfallet varte nok 2-3 minutter. Ble gradvis varmere og merket ingenting før anfallet kom. Har en stesønn som også har hatt dette, gav seg v 3 års alder. Anonymous poster hash: ae7c6...8a4 Ga krampen av seg selv eller måtte dere kjøle ned? Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #19 Skrevet 4. oktober 2014 Barn som har hatt feberkrampe får info fra lege om forhåndsregler for foreldrene for å forsøke å unngå at barnet får feberkrampe igjen. Får barn som har hatt feberkrampe feber igjen, skal de ha febernedsettende, bleier med plastikk skal av, går det lang tid før febernedsettende fungerer settes barnet i badebalje med ca. 35 grader varmt/kaldt vann for å kjøle ned kroppstemperaturen. Plast i egnangsbleier holder på varme og dekker et relativt stort kroppsområde, derfor skal bleien av). vi har hatt et feberkrampe anfall og ved hjelp av forhåndsregler unngått flere.Anonymous poster hash: ae2c5...1c4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #20 Skrevet 4. oktober 2014 Barn som har hatt feberkrampe får info fra lege om forhåndsregler for foreldrene for å forsøke å unngå at barnet får feberkrampe igjen. Får barn som har hatt feberkrampe feber igjen, skal de ha febernedsettende, bleier med plastikk skal av, går det lang tid før febernedsettende fungerer settes barnet i badebalje med ca. 35 grader varmt/kaldt vann for å kjøle ned kroppstemperaturen. Plast i egnangsbleier holder på varme og dekker et relativt stort kroppsområde, derfor skal bleien av). vi har hatt et feberkrampe anfall og ved hjelp av forhåndsregler unngått flere.Anonymous poster hash: ae2c5...1c4 Vi fikk aldri slik informasjon av legen. Bare å være flinke med febernedsettende og kjølig inne.Anonymous poster hash: 5ccdc...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå