AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 God kveld alle sammen. Vår sønn skal døpes om 2 uker og jeg og samboer(bf) har invitert hele familien fra begges side. Nå har det seg slik at det har skjedd veldig mye mellom samboeren min og hans onkel. I alle år vi har vært sammen har onkelen vært ute på kjøret og drevet med mye rart. Bl.a. salg og bruk av narkotika(som regel marihuana, noe han også benytter seg av hver dag) samt ypper med alt og alle spesielt etter litt innabords. Jeg har alltid lukket øynene for det, med tanke på at han har holdt seg på matta når han har vært med oss. Men, for drøyt en måned siden fikk jeg vite ganske mye vilt om han. Blant annet at han forventer at samboeren min skal betale boten for besittelse av marihuana(fordi han er blakk...) og prøver å få samboeren min med på alt sammen, skryter over livet osv. Derfor har jeg sagt at det er uaktuelt å ha en slik person rundt min sønn og jeg har sagt til samboer at jeg absolutt ikke vil ha han der. Jeg skjønner at dette er vansklig for samboeren min. Syns dere kravet mitt er urimelig? Han drar samboeren min ned i samme bøtta (han har vært litt på kjøret som ung og jeg er derfor veldig redd for at onkelen skal få han tilbake til den situasjonen) Jeg føler meg utrolig råtten, men tanken om å ha han der sammen med sønnen min og hele min familie gjør meg rett og slett kvalm. Trenger virkelig tips her. Anonymous poster hash: 467f2...6c4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Neida ikke ha dårlig samvittighet, når onkelen er nykter kan han delta i familieselskaper. Anonymous poster hash: 8fd39...7e2 6
Gjest Solsmil Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Jeg synes IKKE du er urimelig, ville gjort det samme selv
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Vi har også et familiemedlem som er narkoman, har blitt tatt for besittelse, oppbevaring hjemme, osv, men han er en hyggelig fyr som oppfører seg pent i alle sammenhenger, så det er aldri noe problem å ha ham med på det som skjer av familieting. I deres tilfelle forstår jeg veldig godt at du har aversjon mot denne onkelen. Sånn du beskriver det ville ikke jeg heller hatt ham med i slike sammenhenger. Men hva med samboeren din? Er han virkelig så lettpåvirkelig at det er en reell fare for at onkelen får ham med på ville veier? Jeg tenker det er noe med tilliten mellom dere to også.. Anonymous poster hash: 5d325...96f 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Det er mange vi unnlot å invitere i dåpen til vårt barn, fordi de er som de er. Anonymous poster hash: 1aace...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Dere hadde jo ikke trengt å invitere noen tanter og onkler av dere. Inviter barnets besteforeldre, barnets tanter/ onkler og faddere. Det er helt vanlig å utelate grandtanter og grandonkler. Anonymous poster hash: 64ecb...54f 2
Glitnir Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Tja, jeg synes det er mer enn god nok grunn til å ikke invitere denne onkelen om dere hadde vært enige om det. Men om det her er så at far ønsker å ha ham tilstede (vi snakker om en dåp, ikke et narkoparty!) synes jeg han må få bestemme det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Syns ditt krav er stort. Har han null vilje han samboeren din? Ingen får han i dritten om han ikke vil selv. Du vil ikke ha slike folk rundt ditt barn.....vet du...folk bruker både det ene og det andre..hasj, piller og alkohol. Jeg var i et bryllup. Dt var en kjent sak at bror til bruden brukte hasj. Betingelsen for å få komme var at han ikke hadde tatt noe. Når han kom, ble han spurt, han svarte bekreftende ja, og ble dermed kastet ut. At tante olga satt der med 4 valium innabords...gjorde ikke noe. De var jo på resept, legen sier hun skal ta to pr. dag,men hun synes de er så bra så hun tar 4. Bror til brudgommen er alkoholiker, man kunne tydelig høre at han hadde tatt litt for mye. Så hva om han var alkoholiker spurte jeg? Ville dere kastet han ut da også? Det er et urimelig krav å stille til folk som bruker div Da har du null peiling på hva det deier seg om Jeg selv har en muskelsykdom som gjør at jeg må ta medisiner som "SLØVER" MEG. Noen har faktisk trodd jeg er ruset. Jeg kan eks ikke kjøre bil. Skulle noen kreve at jeg kutter ut med min? Anonymous poster hash: 1f33b...2bc 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Vi inviterte ingen av våre tanter/onkler i slike selskaper. Det blir mer enn stort nok selskap av barnas foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.Anonymous poster hash: 11e90...36c 1
anybody Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Jgg mener at man skal verne om sine barn, og i dette tilfellet høres det ut som om at du gjør det riktige. Denne onkelen høres ikke stabil nok ut for å innvolveres i et lite liv, når han er mer stabil ville jeg gitt ham en sjangse.
Antoinette Skrevet 30. september 2014 #11 Skrevet 30. september 2014 Hadde ikke invitert en slik fyr i dåpen og når han attpåtil prøver å få med din samboer nedi dritten... nei vet du hva.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #12 Skrevet 30. september 2014 Jeg syns det er dårlig gjort hvis han er den eneste i familien som ikke er invitert. Alle mennesker har noen spøkelser i skapet, og dere gjør jo ikke akkurat situasjonen noe enklere for vedkommende ved å tydelig vise at dere ikke aksepterer han som person. Jeg har også personer med stoffproblemer i min familie. De blir alltid invitert og de har satt pris på det og møtt opp pent kledd og hatt det hyggelig sammen med familiemedlemmer. Satt på spissen... Hvis denne mannen ikke er bra nok til å bli invitert, hvorfor er samboeren din bra nok til å få barn med da? Hvis han også har vært på kjøret tidligere. Og samboeren din bør jo ha guts nok til å stå i mot et eventuelt press fra onkelens side... Tror heller dette går på tilliten din ovenfor din samboer. Anonymous poster hash: 17dab...b55 3
Ciara Skrevet 30. september 2014 #13 Skrevet 30. september 2014 I alle år vi har vært sammen har onkelen vært ute på kjøret og drevet med mye rart. Bl.a. salg og bruk av narkotika(som regel marihuana, noe han også benytter seg av hver dag) samt ypper med alt og alle spesielt etter litt innabords. Jeg har alltid lukket øynene for det, med tanke på at han har holdt seg på matta når han har vært med oss. Men, for drøyt en måned siden fikk jeg vite ganske mye vilt om han. Blant annet at han forventer at samboeren min skal betale boten for besittelse av marihuana(fordi han er blakk...) og prøver å få samboeren min med på alt sammen, skryter over livet osv.Anonymous poster hash: 467f2...6c4 Jeg syns det er dårlig gjort hvis han er den eneste i familien som ikke er invitert. Alle mennesker har noen spøkelser i skapet, og dere gjør jo ikke akkurat situasjonen noe enklere for vedkommende ved å tydelig vise at dere ikke aksepterer han som person. Jeg har også personer med stoffproblemer i min familie. De blir alltid invitert og de har satt pris på det og møtt opp pent kledd og hatt det hyggelig sammen med familiemedlemmer. Satt på spissen... Hvis denne mannen ikke er bra nok til å bli invitert, hvorfor er samboeren din bra nok til å få barn med da? Hvis han også har vært på kjøret tidligere. Og samboeren din bør jo ha guts nok til å stå i mot et eventuelt press fra onkelens side... Tror heller dette går på tilliten din ovenfor din samboer.Anonymous poster hash: 17dab...b55 Det finnes skjeletter i skapet og det finnes skjeletter i skapet Å prøve ut hasj og annet som ung og slutte med det er etter min mening milevis unna å være godt voksen, på kjøret, selge dop, kreve penger av andre, prøve å pushe dop på andre. I tillegg er fyren generelt utrivelig når han har fått seg noe innabords. Nei, TS, jeg er helt enig med deg. Denne fyren har virkelig ingenting i en barnedåp å gjøre. Det hadde vært et absolutt krav fra meg at et sånt menneske ikke hadde noe med min familie å gjøre. Og jeg hadde ikke hatt snev av dårlig samvittighet, heller. 1
Jacinta Skrevet 30. september 2014 #14 Skrevet 30. september 2014 Jeg synes ikke du er urimelig, men det kommer jo an på om onkelen faktisk klarer å oppføre seg i slike situasjoner. Jeg skjønner deg godt, og ville heller gitt han en sjanse når han er mer stabil.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #15 Skrevet 30. september 2014 Det finnes skjeletter i skapet og det finnes skjeletter i skapet Å prøve ut hasj og annet som ung og slutte med det er etter min mening milevis unna å være godt voksen, på kjøret, selge dop, kreve penger av andre, prøve å pushe dop på andre. I tillegg er fyren generelt utrivelig når han har fått seg noe innabords. Nei, TS, jeg er helt enig med deg. Denne fyren har virkelig ingenting i en barnedåp å gjøre. Det hadde vært et absolutt krav fra meg at et sånt menneske ikke hadde noe med min familie å gjøre. Og jeg hadde ikke hatt snev av dårlig samvittighet, heller. Mem en barnedåp er vel gjerne på en søndag og relativt tidlig på dagen. Og jeg har enda tilgode å bli skjenket i en barnedåp så problemet med at han blir utrivelig etter å ha fått noe innabords er vel ikke kjempestort vil jeg tro. Anonymous poster hash: 17dab...b55
Ciara Skrevet 30. september 2014 #16 Skrevet 30. september 2014 Mem en barnedåp er vel gjerne på en søndag og relativt tidlig på dagen. Og jeg har enda tilgode å bli skjenket i en barnedåp så problemet med at han blir utrivelig etter å ha fått noe innabords er vel ikke kjempestort vil jeg tro.Anonymous poster hash: 17dab...b55 Sant nok. Men dette høres jo ut som en type som fint kan finne på å røyke litt før han kommer. Men det får nesten TS svare på om kan skje eller ikke. Men jeg er faktisk så streng at jeg mener det er helt forståelig at TS ikke vil ha ham der selv om han oppfører seg eksemplarisk der og da. Dopsalg er kriminelt og noe jeg tar sterk avstand fra. At han er hyggelig gjør det ikke mindre kriminelt.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #17 Skrevet 30. september 2014 Og jeg sliter fremdeles med å se hvorfor det er naturlig å invitere denne onkelen. Barnets onkel, ja. Men foreldrenes onkler er da ikke selvskrevne gjester i barnedåpen.Anonymous poster hash: 11e90...36c 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #18 Skrevet 30. september 2014 Og jeg sliter fremdeles med å se hvorfor det er naturlig å invitere denne onkelen. Barnets onkel, ja. Men foreldrenes onkler er da ikke selvskrevne gjester i barnedåpen.Anonymous poster hash: 11e90...36c I min familie har det aldri vært naturlig å invitere våre onkler og tanter i slike sammenhenger. Jeg kan forstå om det er tradisjon i veldig små familier. Svigerinnen min har f.eks én eneste onkel, og han er med i alle familiesammenhenger. Anonymous poster hash: 5d325...96f
IngenIdé Skrevet 30. september 2014 #19 Skrevet 30. september 2014 TS her! Jeg stoler fullt og helt på mannen min, jeg møtte han da han var litt ute å kjørte men skjerpet seg ganske fort. Grunnen til at jeg virkelig har satt foten ned nå er fordi det handler om sønnen min.. Ikke hvem som helst.. Jeg har vært streng på at sånt miljø skal han ikke vokse opp i! Det er en veldig sammensveiset familie så det er naturlig å be både tanter og onkler i dåpen! Samboer er helt enig med meg men syns det tøft siden det er famili, men for meg er det ikke familie når en voksen mann blir sur på oss fordi vi ikke har penger til å betale en bot han fikk! Det er denne boten som fikk begeret til å renne iver fra min side. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #20 Skrevet 30. september 2014 Og jeg sliter fremdeles med å se hvorfor det er naturlig å invitere denne onkelen. Barnets onkel, ja. Men foreldrenes onkler er da ikke selvskrevne gjester i barnedåpen.Anonymous poster hash: 11e90...36c Det kommer vel litt ann på hvor stor familie man er, hvilken kontakt de har i dagliglivet og hva familien praktiserer. Det må jo være opp til hver enkelt. Anonymous poster hash: 17dab...b55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå