Gå til innhold

Småen drar av seg sokkene på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 1,5 år sover mest oppå dynen sin og sover derfor i hel pyjamas og sokker. Men han er fæl til å dra av seg sokkene, og våkner ofte kald på beina.

Er det noen som har tips her? Den eneste pysjen med føtter til så store barn jeg har klart å finne er Nøstebarn sin, og den er svindyr. Finnes det noen sokker som er vanskeligere å dra av for en liten tass? Noen triks for å hindre ham i å dra dem av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaffa-teip? ;)

Nei, mine barn sov med strømpebukse i stedet for pysjbukse i den alderen.

Anonymous poster hash: 93f17...ace
Skrevet

hva er høyden på gutten da? Det fins jo sånne pysjer hvor de ser ut som en heldress... Det hjalp hos meg. Og en sånn "babysovepose". Men jeg vet ikke om nøstebarn har sånt...

Anonymous poster hash: 47a3d...8ec
Skrevet

Kan han ikke sove o body og strømpebukse?

Eller bruk sovepose, så slipper du at han sover oppå dynen sin:) jenta mi brukte posen sin lenge, en sann uten armer

Skrevet

Gutten vår på 1,5 år sover mest oppå dynen sin og sover derfor i hel pyjamas og sokker. Men han er fæl til å dra av seg sokkene, og våkner ofte kald på beina.

Er det noen som har tips her? Den eneste pysjen med føtter til så store barn jeg har klart å finne er Nøstebarn sin, og den er svindyr. Finnes det noen sokker som er vanskeligere å dra av for en liten tass? Noen triks for å hindre ham i å dra dem av?

Innsiden av pysjen..(noe du sikkert har prøvd)

Laange sokker?

Strømebukse og body istedenfor?

Ellos har vel ganske store? Bruker vel 98 ellernoe kanskje?

eeeeller ikke tenk så mye på det. Vi er alle kalde på føttene på morningen,, skjønner bekymringen, men tror ikke det er så mye å tenke for mye på. Lykke til<3

Skrevet

Body og strømpebukse :)

Skrevet

De har pysj med føtter på HM tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Ingen av våre barn har sovet i annet enn pysjamas og sovepose frem til de var to år. Digg å slippe unger som sparker av seg dyna og våkner iskalde, eller som drar dyna over hodet og våkner i vill panikk. Du får kjøpt veldig rimelige soveposer på steder som f eks ikea, vi investerte dog i en av 100 % merinoull. Den kostet 700 kr og har blitt brukt av to unger i to år hver seg. Og siden de sover i 10-13 timer hvert døgn så har det nok vært noe av de mest anvendte pengene vi noensinne har brukt ;)

Anonymous poster hash: 3205e...f76
  • Liker 2
Skrevet

Min på 1,5 gjør det samme.. men har aldri sett på det som et stort problem? Føttene er ikke istapper akkurat? Og min blir ihvertfall ikke syk eller noe slikt av å sove uten sokker. Tror ikke jeg hadde brydd meg så mye om det med mindre han blir forkjølet hver uke:p

Anonymous poster hash: 78d8c...b39

• Liker 1
Skrevet

Kjøp pysjamas med "hele" bein ;)

Anonymous poster hash: e8791...3f1

Skrevet

"Måååå" babyer sove med sokker? Spør helt oppriktig altså - ikke ment som kritikk:) min sover i pysjamas men uten sokker, det gjorde førstemann også...

Anonymous poster hash: 1d0c3...2ba

Skrevet

"Måååå" babyer sove med sokker? Spør helt oppriktig altså - ikke ment som kritikk:) min sover i pysjamas men uten sokker, det gjorde førstemann også...

Vel, noen av oss foretrekker kjølige soverom. Små føtter har en tendens til å bli kalde. Jeg foretrekker varme føtter, ergo var føttene dekket av annet enn dyne. Det er ganske logisk, egentlig.

• Liker 1
Skrevet

Vår 2 åring sover i tynn sovepose uten armer i tillegg til pysjen. Da blir han ikke så kald når han sparker av dyna :) Er sikkert ingen krise å bli kald på beina, men selv synes jeg det er fryktelig ubehagelig å voksne kald på beina!

Anonymous poster hash: 375aa...816

Skrevet

Min sover best i ett litt kjølig soverom og da blir det veldig kaldt for små føtter om de sover uten noe. Har man "stueteperatur" blir det noe annet.

Her har jeg kjøpt sånn nattpose. Hun sover roligere og er aldri kald

Anonymous poster hash: 3a893...463

Skrevet

Tar han de av seg til vanlig også eller er det kun om natten?

jeg kan våkne i panikk hvis jeg sovner med sokker fordi det er så ille å være varm på bena. Kanskje han ikke liker at føttene er for varme?

• Liker 1
Skrevet

Tro om det finnes sock ons i den størrelsen?

Bruker det til babyen her, helt genialt!

Skrevet

Ha på pysjamas med sokker.

Anonymous poster hash: f0466...448

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg har sett pysj med bein i kjedebutikkene flere ganger. Ellers så kan et jo være at han blir varm på beina, og tar av seg sokkene? Gutten min tar av seg sokkene sine så fort han har sjangsen, både her hjemme og i barnehagen.

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg har sett pysj med bein i kjedebutikkene flere ganger. Ellers så kan et jo være at han blir varm på beina, og tar av seg sokkene? Gutten min tar av seg sokkene sine så fort han har sjangsen, både her hjemme og i barnehagen.

Ja, og har de ikke sokker er det dritenkelt å bare sy på et par selv.

Anonymous poster hash: f0466...448

Skrevet

Hvilken størrelse bruker han da? Er jo stort utvalg av hel-pysj opp til str. 86/92. Ellers stemmer jeg også for strømpebukse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...