Gå til innhold

Tid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg skal ned 15 kg. Har akkurat spist opp min siste haug med brownies, og funnet fram treningsklær til imorgen. Har tenkt å slutte å være støtte medlem av ELIXIA, men heller melde meg inn i LiveGym.no!
Bare 50 kr hver måned!

Hvor lang tid tar det å gå ned 15 kg?

Og hvordan kan jeg gjøre det på raskest mulig måte?

Har noen erfaring med LiveGym?

Anonymous poster hash: 97638...270
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid tar det å gå ned 15 kg?

Tipper det er veldig individuelt. Dels pga. personlige forutsetninger og dels avhenger det jo av hva du gjør for å gå ned i vekt og hvor målbevisst du klarer være.

Selv brukte jeg ca. 8 mnd på 15 kg, men vet om andre som brukte vesentlig kortere tid.

• Liker 1
Skrevet

Legger du deg 500 i underskudd per dag så har du 0,5 kg nedgang i uka. Uten at kostholdet sitter så kan du trene til du kreperer. Og vil du ha en slank, fit og sunn kropp så tenker du livsstil ikke hurtigslanking sånn at du endrer psyke og atferd så du ikke sprekker og går tilbake til gamle vaner.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar. Men jeg tror at jeg vil få økt motivasjon ved å få kickstartet vektnedgangen.

Er det ikke noen som har noen erfaringer med Livegym eller andre web treningssider?

Skrevet

Kickstart er et begrep som noen har funnet på når det gjelder slanking - de fleste får en rask vektnedgang når de starter, uansett metode, både fordi det er mest å ta av i starten og dermed lettest å få stort kaloriunderskudd, og pga vannvekt. Dette fenomenet benytter "slankeprodukt"-selgere seg av for å promotere sine produkter. Når nedgangen ikke går like fort etter en stund, som den verken pleier å gjøre, eller skal, eller bør, gir mange opp. Det er dessverre den samme mentaliteten som får folk til å skyfle nedpå et helt brett med brownies på en gang, som får oss til å ville å gå ned 10 kilo på en uke. Vektnedgang, og da spesielt sunn vektnedgang, krever tid og tålmodighet. Du kan gjøre det lettere for deg selv ved å finne fram til en metode som funker for deg; om den inkluderer treningssenter, eller brownies, eller helt andre ting, er revnende likegyldig, det som er uomgjengelig, er kaloriunderskudd over tid. For å slippe å måtte på'n igjen, er det greit å allerede under vektnedgangsfasen å legge seg til trenings- og spisevaner som passer med resten av livet ditt, for resten av livet.

Skrevet

Legger du deg 500 i underskudd per dag så har du 0,5 kg nedgang i uka. Uten at kostholdet sitter så kan du trene til du kreperer. Og vil du ha en slank, fit og sunn kropp så tenker du livsstil ikke hurtigslanking sånn at du endrer psyke og atferd så du ikke sprekker og går tilbake til gamle vaner.

Det stemmer vel ikke helt? Hvor stor reduksjon i vekt 500 kcal mindre per dag tilsier, avhenger da sannelig også av bl.a. kroppsvekt?

Anonymous poster hash: b4aef...50f

Skrevet (endret)

Det stemmer vel ikke helt? Hvor stor reduksjon i vekt 500 kcal mindre per dag tilsier, avhenger da sannelig også av bl.a. kroppsvekt?

Nei, 500 kcal er 500 kcal.

Men en større person kan få til et større kaloriunderskudd fordi den behøver flere kalorier.

Endret av Pringle
Skrevet

Hæ. 500 kcal mindre per dag i en uke er 3500 kcal. 1 kg kroppsfett er ca 7000 kcal. 3500 kcal vil da tilsvare ca 0,5 kg.

Nå stemmer dette riktignok ikke helt 100% i praksis, men sånn ca.

Anonymous poster hash: f7b5a...208

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...