AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Jaaa jeg vet.. nav hjelper med spørsmål men sikkert noen vordene glupinger som har satt seg inn i dette. Jeg har jobbet i over ett år med bittelitt fast (3hver helg).. ellers ekstra i to forskjellige jobber. Den stillingen slutter jeg i nå, men vil fortsette og jobbe omtrent like mye som før, men som "vikar".. Vil dette fortsatt være nok til foreldrepengegrunnlag? Jeg regner med det er pensjonsgivende arbeid(det meste er vel det...) Jeg har tjent over 44000(halvparten av grunnbeløpet i folketrygden) Og selvom arbeidet mitt skulle minske nå imot da det eventuelt blir aktuelt med en baby, forhåpentligvis innen 1 år.. så er det vel i bunn og grunn det at du har arbeidet 6 av 10 mnd som utgjør om du får foreldrepenger?? Pappan jobber fast i eget firma og tjener godt fast i mnd og har hatt gode årslønner site 3 årene. takk på forhånd Anonymous poster hash: c2b44...cba
Kvinne87Rogaland Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Når du søker om foreldrepenger må du levere inn skjemaet "inntektsopplysninger". Det er det arbeidsgiver som fyller ut. Når du jobber som vikar og har variabel lønn, regner arbeidsgiver ut et gjennomsnitt og fyller det inn i feltet for månedsinntekt. Det beløpet får du da hver måned mens du er i permisjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå