Gå til innhold

Snerr... Naboer!

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Har i over en måned, siden de nye naboene flyttet inn, irritert meg over dem. Vinduene våre peker rett over veien og inn mot dem. Det er vanlig å se ut av vinduet, og hvis dere skal dømme MEG som en kikker nå, er det bedre å la være å skrive innlegget for dere tar FEIL!

Nå, det var innledningen min. Hver gang jeg går ut av kjøkkenet, ser jeg en silhuett i vinduet hennes som står og glor. Eller så står hun ute på gårdsplassen deres. Jeg går kjapt forbi, men hun blir stående, gjerne å vinke.

I dag skulle min venninne til legen, og møtte min nabo der i venterommet. Det hun fikk høre var "jaaa jeg ser jo ofte du og "spidey" driver og tøyser rundt, har ofte sett dere stresse for å rekke bussen, og spidey gå rundt i håndkle..."

Jeg er så målløs at jeg ikke kan snakke! (høh)

Det er greit å la øyet flakse bort og se en rask tur, men å observere slikt i flere sekunder, kanskje minutter er jo uakseptabelt!

Eller hva mener dere?

Har forøvrig tenkt å arrangere et "mord" eller leke blotter, så kanskje hun slutter å stirre så fælt.

Eller enda enklere og mindre ydmykende; anskaffe persienner.

Fysj og fy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irriterende med snokende naboer. :-x Men det beste er nok å bare overse det.

Gjest gjest1
Skrevet

Men at hun tilogmed sier at hun ser på :o

Tenk om jeg noengang glemmer å kle på meg og sprader naken forbi vinduet mens hun ser! Ikke at det er så stor sjanse for det men aldri si aldri!

Gjest gjest1
Skrevet

Midt på lyse dager? men igjen hadde det jo gitt henne en tankevekker...

Gjest Elenath
Skrevet

Hvis du henger opp persienner, men har de på det mest åpne får du lyst inn samtidig som du skjermer ganske bra.

Skrevet

Persienner er smart ja. :Nikke: Er glad ingen kan se inn til oss i allefall. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta det med et smil. Har du ikke persiennner?

Gjest gjest1
Skrevet

vel, vi har 5 vinduer på sidenav hverandre, 1 meter lange og høyere enn meg, så det blir sikkert dritdyrt :(

Skrevet

gå naken en stund så stopper hun nok!

Skrevet

Eller dersom du allikevel har god tid kan du jo begynne å stirre tilbake. Evt sette ut noen falske ryker om alt det sjokkerende du "har sett gjennom vinduet" at de nye naboene dine gjør... :wink:

Skrevet

Jeg går for den derre mordgreia. Kunne vært morsomt. :wink:

Gjest Embla s
Skrevet

Sånne naboer har jeg hatt en gang og. De bodde såpass langt unna at de ikke kunne se gjennom vinduene. Til gjengjeld brukte de kikkert, noe de tydeligvis syntes var helt naturlig, for de la ikke en finger imellom når de fortalte til alle som mått orke å høre på, hva de ulike naboene hadde gjort, hvem de hadde hatt besøk av og lignende kjempeinteressante ting :roll:

Hvis du henger opp gardiner, vil hun sikkert komme bort og klage, be deg trekke de fra så hun ser bedre eller noe :roll::tunge1:

Gjest gjest1
Skrevet

Hihihi ja embla det tror jeg også, og vi vil jo ikke ødelegge fritidssysslene deres, nå vil vi?

Ærk. De har iallfall igjen gardinene nå, takk gudene. Må være observant nå og passe på hva en gjør :-? kan ikke klø meg på nesa eller lignende lengre heller sikkert... sukk og akk

Gjest GreenSky
Skrevet
gå naken en stund så stopper hun nok!

Eller kanskje ikke?

Skrevet

Der jeg bor har vi også ganske god innsikt til naboene på andre siden, vi kan nok se noe av det som foregår dersom vi ser godt etter, og skal jeg gjøre noe som jeg ikke ønsker skal bli sett så drar jeg for gardinene selv om det er på dagen, også drar jeg dem heller fra igjen etterpå. og hva naboene mener om det bryr jeg meg nøkken i for å være ærlig!!

Jeg valser rundt naken også i hytt og pine jeg, og kler meg forran speilet som er i oppholdsrommet, der kan naboer se rett inn dersom de virkelig VIL se rett inn. Men det er såpass avstand at dersom de skal se det som skjer innerst i rommet, så må de virkelig gå inn for det!

Men helt ærlig talt så gir jeg beng i hva naboer ser, jeg er i mitt hjem, dersom de ikke har mer folkeskikk en at de faktisk STIRRER inn i andres hjem, og ikke har mer av ett liv en at de må leve gjennom andre, så er det DEM det er synd på!!

Neste gang hun snakker om alt hun ser du gjør og ikke gjør i ditt eget hjem, så se på henne med oppriktig sjokk og avsky og spør høyt og forferdet om hun er av "kikkertypen" som lever av å snoke i andres hjem!!!???

Sørg for å si det såpass høyt og med såpass avsky at det ikke levner tvil om hvor pervo hun må være, og gjerne mens andre er i nærheten!!

Har hun det minste snev av skamvett så blir hun flau og slutter kanskje å gjøre det så åpenlyst og snakke om det etterpå?

Gjest gjesta
Skrevet

Har tidligere bodd slik at naboen kunne se inn. Det tok en tid før jeg skjønte hvor godt.... :o

Ble litt stresset i begynnelsen, men så kom jeg til den konklusjonen at det her er mitt hjem og her gjør jeg som jeg vil. At noen har kikkertendenser så er det deres problem og ikke mitt.

Synes aline sitt råd var ypperlig. Så er det bare å håpe at naboen skjemmes når du kommenterer hennes kikkertendenser.

Gjest GreenSky
Skrevet

Neste gang hun snakker om alt hun ser du gjør og ikke gjør i ditt eget hjem, så se på henne med oppriktig sjokk og avsky og spør høyt og forferdet om hun er av "kikkertypen" som lever av å snoke i andres hjem!!!???

Sørg for å si det såpass høyt og med såpass avsky at det ikke levner tvil om hvor pervo hun må være, og gjerne mens andre er i nærheten!!

Me like! :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...