Gå til innhold

Verden blir tryggere, men foreldrene mer overbeskyttende

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kan se sånn ut. Jeg vet om mange som nesten skriker når ungen min får klatrer i treet eller andre steder. Som blir helt hysteriske når han er nærme et basseng osv. Men han har lært seg å klatre, fått erfart at man kan dette i et basseng, slår seg mye. Men han lever jo :)

Barnehagen han gikk i unnskylte seg første dagen fordi han fikk et blåmerke på kneet etter å falt. Jeg sa bare at det måtte de regne med og at det kom til å bli flere. En annen dag unnskylte de seg for at han hadde blitt møkkete på klærene (utedressen sin) og ble helt hysterisk fordi han var våt. Jeg bare lo og sa at vi har heldigvis en vaskemaskin. He he, mye rart man skal borti.

Anonymous poster hash: bdff6...106
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Verden er kanskje blitt tryggere, men den VIRKER mye farligere ;) Problemet er at med internett er vi klar over alt som skjer overalt, får høre om obskure uhell som har skjedd på andre kanten av kloden. I tillegg til krig, terror, ebola som kan krysse kontinenter, osv. Jeg tror at all den informasjonsstrømmen som skjer, gjør oss reddere. Den gjør i alle fall meg reddere.

Ellers jeg helt enig i at det går over stokk og stein når man er redde for vanlige bakterier og skrubbsår. Jeg har aldri møtt en sånn forelder, men jeg får ut i fra at de finnes ;)

Angående mammaen i artikkelen, virker hun fornuftlig hun, men jeg håper hun aldri lar hunden og barna være alene sammen. Det er det eneste jeg skjønner folk kan reagere på. Men jeg synes selvsagt det er helt flott at barna får vokse opp sammen med dyr.

Endret av Harlekin
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes heller ikke verden virker tryggere og jeg måtte lese setningen flere ganger før jeg så at jeg ikke misforsto den.

når jeg leser om nye narkotiske stoffer som kommer, gjør jo det bekymringene mine større for mine egne ungdommer.

men det er langt i mellom slike bekymringer og å nekte ungdommene å bevege seg ute fordi de kan ramle borti det.

derimot synes jeg det er veldig fornuftig å nekte dem å dra på ferie til syria.

Vi hører mer om det som skjer, og da er det jo lettere å tro at verden blir farligere.

Skrevet

Jeg synes heller ikke verden virker tryggere og jeg måtte lese setningen flere ganger før jeg så at jeg ikke misforsto den.

når jeg leser om nye narkotiske stoffer som kommer, gjør jo det bekymringene mine større for mine egne ungdommer.

men det er langt i mellom slike bekymringer og å nekte ungdommene å bevege seg ute fordi de kan ramle borti det.

derimot synes jeg det er veldig fornuftig å nekte dem å dra på ferie til syria.

Vi hører mer om det som skjer, og da er det jo lettere å tro at verden blir farligere.

Enig. Man må se på sannsynligheten for hva som kan skje. Ferie i Syria eller Irak, nei - det viser tidens siste hendelser at det ikke er trygt.

Men her hjemme kan et fortsatt skje ting, men sannsynligheten for det er mindre. Her er det beste man kan gjøre å utstyre barna med sunn fornuft og gode verdier, i tillegg til å være et godt forbilde selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...