AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Hei, Vi blir trukket 40 kroner når vi velger å spise på jobben. Det er god mat og ikke så galt dyrt. Men, hvordan påvirker dette mitt skatteår? Jeg må ha tjent en viss inntekt før skatt, for å kunne få innvilget en familiegjenforening. Hvor på lønnsslippen kommer disse mattrekkene inn? Så lenge de er med på lønnsslippen, så går det greit, da vil UDI se at jeg har den riktige bruttoinntekten, men hvis maten ikke inngår, da kan ikke jeg spise i kantinen. Jeg har fått atalt lønn, men er avhengig av hver krone av denne månedslønnen for å komme i mål med familiegjenforening. Anonymous poster hash: ef55e...367
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Du blir trukket kr 40 per dag i matpenger. Dette vil stå som et eget trekk på lønnsslippen slik at nettoinntekten blir lavere, men har ikke noe å si for bruttoinntekten.Anonymous poster hash: ce8d9...279 1
Gjest Blondie65 Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Vi blir også trukket for kantine og det er da ingen påvirkning av bruttolønnen, mens skattbar inntekt er uten dette beløpet. Omtrent slik ser min lønnslipp ut: Brutto: kr x - Trekk 1 - Trekk 2 - Trekk 3 (kantine, f.eks) = skattbar inntekt - skatt = Nettolønn
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Det trekkes av nettolønn, og har ingen innvirkning på din skattbare/bruttolønn. Anonymous poster hash: 274c2...f91
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Er det utbredt med kantinetrekk på jobb? Hvordan blir dette for de som har allergier og må ha egen mat? Anonymous poster hash: 2e249...d95
Gjest Blondie65 Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Kantine løsning skal være frivillig. Veldig mange forskjellige måter å løse det på. Hos oss er det månedstrekk eller trekk for enkelt dager, andre steder har man bonger, kort eller kontant betaling. Allergikere må da enten ha et fullgodt alternativ i kantinen eller la være å delta.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #7 Skrevet 28. september 2014 Er det utbredt med kantinetrekk på jobb? Hvordan blir dette for de som har allergier og må ha egen mat? Anonymous poster hash: 2e249...d95 Det er mange forskjellige løsninger ja, som Blondie sier. Hos oss blir vi trukket 200kr pr mnd og har gratis lunsj (brødmat og pålegg). de som har allergier må sørge for mat som passer seg for de, men trekkes likevel om de bruker av pålegget. Uansett er 200kr ikke mye penger for mat i en hel måned, så selv om de f.eks ikke spiser osten, så spiser de andre ting. Anonymous poster hash: 274c2...f91
Gjest Blondie65 Skrevet 28. september 2014 #8 Skrevet 28. september 2014 Det er mange forskjellige løsninger ja, som Blondie sier. Hos oss blir vi trukket 200kr pr mnd og har gratis lunsj (brødmat og pålegg). de som har allergier må sørge for mat som passer seg for de, men trekkes likevel om de bruker av pålegget. Uansett er 200kr ikke mye penger for mat i en hel måned, så selv om de f.eks ikke spiser osten, så spiser de andre ting. Anonymous poster hash: 274c2...f91 Og vi har flere ansatte som ikke kan spise det brødet kantinen tilbyr og som velger å ha matpakke isteden og ingen kantinetrekk. Det er helt alright det også. Vi har brød, pålegg og salatbar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå