Gjest Gjest idag Skrevet 12. juli 2004 #1 Skrevet 12. juli 2004 Mannen min har over lengre tid hatt mobilkontakt med en annen jente. Han bedyrer at det bare er sporadisk, kun høflige meldinger osv, men jeg vet han lyver (jeg har sjekket telefonen. Jada, galt av meg, men det jeg fant var verre.) Hvordan går man frem for å få tak i utskrift ? Jeg vet jeg kan ringe 09000, men tar de imot bestilling fra meg, som ikke er abonnenten ? Og koster det noe, som så kommer på neste regning, slik at han avslører meg ? Han reiser på ferie snart, så jeg planlegger å få det tilsendt mens han er borte. Vil dette gå uten at han oppdager meg ? Dere behøver ikke å fortelle meg hvor forkastelig dette er. Det vet jeg. Men jeg MÅ vite. Han har vært utro, muligens ikke fysisk, men i tanker og sms-meldinger. Han har gått bak ryggen på meg i nesten et år. Han lyver og lyver. Han får meg til å føle meg gal og paranoid. Kan jeg ikke bare gå, sier dere ? Jo, men vi har barn sammen. Jeg må være 100% sikker.
Gjest TomKrus Skrevet 12. juli 2004 #2 Skrevet 12. juli 2004 Hvordan går man frem for å få tak i utskrift ? Jeg vet jeg kan ringe 09000, men tar de imot bestilling fra meg, som ikke er abonnenten ? Og koster det noe, som så kommer på neste regning, slik at han avslører meg ? At noen andre enn abonnenten skal kunne spørre om slik håper jeg ikke går greit, og regner med at det ikke går greit heller. Hva med å spør ham om han er villig til å vise deg noe slikt?
Catzy Skrevet 12. juli 2004 #3 Skrevet 12. juli 2004 I utgangspunktet tviler jeg på at mobilselskapet gir ut slike opplysninger til andre enn den som eier abbonementet, evt. til politiet i rettssaker. Ellers kan jo egentlig hvem som helst lyve på seg en identitet, og spionere og drive etterretning på hvem de vil. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2004 #4 Skrevet 12. juli 2004 Dere har barn og dere har et forhold. Da kan du vel konfrontere ham? Han sier at dette er helt uskyldig. Da har du allerede snakket med ham om det. En annen ting er at en tlf. utskrift sier ingenting annet enn hvem han har ringt til. Du får ikke utdrag av hva han har skrevet i meldingene. Dersom han har kontakt med denne jenten hele tiden, burde du stille ham til veggs og dersom han har rent mel i posen, burde det være i hans interesse også å legge frem disse utskriftene.
Gjest 1111 Skrevet 12. juli 2004 #5 Skrevet 12. juli 2004 Ikke alle mobilselskaper er så nøye på det, for da jeg ville ha utskrift på min telefon var det ikke jeg som ringte og ba om det. jeg kom til å tenke på det nå som jeg leste innlegget ditt. Men - selv om dere har barn sammen så vil jeg si at et forhold et lite verd når dere lyver for hverandre, går bak ryggen på hverandre og har null tillit. kunne ikke dy meg å kommentere det.
liv Skrevet 12. juli 2004 #6 Skrevet 12. juli 2004 det er ikke alltid så viktig hvem som bestiller men de sender det i navnet til den som har abb. og til den adressen
lena24 Skrevet 12. juli 2004 #7 Skrevet 12. juli 2004 hvorfor ikke bare si at du har sett melinger. vist de er fæl, har han ikke så mye å stille opp med.. det hadde jeg gjort. har ike så mye å tape. han som er dust ikke du.
Gjest Trådstarter Skrevet 12. juli 2004 #8 Skrevet 12. juli 2004 Jeg HAR sagt til ham at jeg har sett meldinger. Han blånekter for det som virker åpenbart, til de grader at jeg stiller spørsmålstegn ved min egen psykiske helse. Hvis jeg går fra ham nå, kommer jeg om noen år til å være sikker på at alt var i mitt hode, og at jeg ødela barnas liv for ingenting. Jeg MÅ ha bevis.
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2004 #9 Skrevet 12. juli 2004 Herregud, dette får du ta opp med han. Utro på tlf? han skal på ferie? ER DU SIKKER PÅ AT HAN IKKE SKAL TREFFE BERTA DA? Jeg har mye kontakt med mannlige venner på mobil/sms, men aldri om min mann stusser ved det.
Gjest GreenSky Skrevet 13. juli 2004 #10 Skrevet 13. juli 2004 Hva er din def av utro i tankene, da "Gjest idag"? Hvis han ikke har vært utro fysisk? Tanken er fri, vet du. Om han har hatt en liten flørt med noen via sms, er egentlig det så farlig? så lenge du vet at det er deg han er glad i, mener jeg?
Nabodama Skrevet 13. juli 2004 #11 Skrevet 13. juli 2004 Hva er din def av utro i tankene' date= da "Gjest idag"? Hvis han ikke har vært utro fysisk? Tanken er fri, vet du. Om han har hatt en liten flørt med noen via sms, er egentlig det så farlig? så lenge du vet at det er deg han er glad i, mener jeg? Han har jo fokuset og sine følelser hos noen andre enn henne, da....det er vel utroskap det også. Og definitivt et tillitsbrudd, han lyver jo og går bak ryggen hennes. Dessuten er det nok mer enn en liten flørt, når det har pågått så lenge som et år.
Gjest Madam Felle Skrevet 13. juli 2004 #12 Skrevet 13. juli 2004 Hvorfor ikke gi han et ultimatum. Enten så viser han deg alt som er skrevet mellom de to, + telefonutskriften eller han kan pakke sakene sine og dra. Er så hemmelighetsfull at han ikke vil vise deg det, så ligger det nok noe mer bak. Men gjør det ikke det, vil han ikke ha noen problemer med å vise det til deg. derfor ville jeg ha stilt han et ultimatum.
Gjest GreenSky Skrevet 13. juli 2004 #13 Skrevet 13. juli 2004 Tanken er fri. En kan ikke styre tankene side, men handlingene kan en styre. Så lenge det dreier seg om en sms-flørt ville jeg ikke tatt det så tungt. Men seff - alle har forskjellige grenser for hva som er aksetabelt og ikke. De grensene bør en ha snakket om, for å unngå situasjoner som nettopp denne.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #14 Skrevet 13. juli 2004 Men seff - alle har forskjellige grenser for hva som er aksetabelt og ikke. De grensene bør en ha snakket om, for å unngå situasjoner som nettopp denne. Nettopp. Derfor tok jeg det opp da jeg så de første meldingene, som forøvrig inneholdt "Jeg elsker deg", og beskrivelse av hvordan han ville ha sex med henne. Jeg sa klart ifra om at dette var utroskap for meg, og at jeg forventet at kontakten opphørte. Han lovet å kutte. Det har han ikke gjort. Det er problemet.
Suzy Skrevet 13. juli 2004 #15 Skrevet 13. juli 2004 Vet du - her er det nok et ultimatum som er løsningen... Eventuelt å ta kontakt med henne - på en saklig måte - og spørre om hennes versjon av historien.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #16 Skrevet 13. juli 2004 Du får vel ikke så veldig mye ut av en utskrift heller? Alt du ser er hvor hyppig kontakten er. Du vil jo ikke få tilgang til hva feks SMS'ene inneholder. Og det kan jo være hva som helst. Jeg har driti meg skikkelig ut på nettopp det der. Min samboer ba meg (bare det at han ba meg burde fortelle meg noe) bestille utskrifter fra telefonen hans. Grunnen var at det ble ringt en del fra utlandet i den perioden, og han ville se. Vi fikk utskriftene i posten, og jeg tittet på dem. Noe jeg aldri skulle ha gjort. Men fristelsen var for stor desverre. Jeg fant to nr som det gikk mld og samtaler til mer enn ofte etter min mening. Nesten mer enn mitt eget nr. Dette var selvfølgelig til to jenter. To venninner. Den ene er syk og bor på sykehus i utlandet, liker tydeligvis og prate med han titt og ofte. Den andre er en gammel venninne som har for vane og ringe han når det er problemer med et eller annet. Jeg følte meg rimlig stupid etter det... Men jeg forstår deg. Det er kansje bedre og ta kontakt med henne og spørre om hva som skjer. Etter å ha funnet mld av det kaliberet som du har, så er det jo et eller annet som foregår. Ønsker deg lykke til hvertfall. Håper han finner det for godt og være ærlig med deg. Dere har jo en familie sammen.
nyibyen Skrevet 13. juli 2004 #17 Skrevet 13. juli 2004 Synes ikke det er så "nødvendig" med en utskrift. Hva gjør det antallet når du nå har sett innholdet? Om han har sendt 10 eller 100 meldinger til henne, det er likevel utilgivelig, og jeg slenger meg med de andre som sier at du må stille ham et ultimatum. Vis ham at han mister deg hvis han ikke tar ansvar her og oppfører seg som en mann. (For en drittsekk, forresten. Minner om min ex, som også skrev "jeg elsker deg" til en av sine exer mens vi var sammen. Og glemte å skru av, slik at eposten lå på skjermen da jeg skulle sette meg ved maskina... Jeg gjorde den feilen at jeg tilga og sa til meg selv at det sikkert ikke var så ille- noe som han tolket som at han fikk fortsette i samme banen. Ikke gjør den feilen du!!!)
Lala Skrevet 13. juli 2004 #18 Skrevet 13. juli 2004 Snakk med den som mottar sms'ene. Antakeligvis er det den personen du vil få sanne svar fra. Snakker av erfaring. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver.. Man tviler til slutt på seg. Blir fullstendig paranoid. I mitt tilfelle var jeg ikke det. Jeg hadde rett og du aner ikke hvor god følelse det av. Jeg var ikke gal. han jeg så på som min kjreste, (vi bodde praktisk talt sammen), hadde et forold til en annen jente. han var sammen med henne da han traff meg. 9 måneder gikk før jeg tok han på fersken. 9 måneder med mistenksomet. han sa at han skulle reise bort, men jeg fant han jeg.. Og henne.. hun kom og åpnet døren. hun lurte jo også på hva som foregikk da. De kom tydeligvis fra soverommet. Antrukket undertøy og med skikkelig pulesveis. Dette er flere år siden, men slikt setter spor.Fy søren så lite jeg stoler på menn etter dette. DRITTSEKKER!! :evil: :evil:
Gjest ikke innl *Fiona* Skrevet 14. juli 2004 #19 Skrevet 14. juli 2004 "Jeg elsker deg" og beskrivelser av sex...? Hallo? Det er utroskap, så enkelt er det. Han er ikke tro mot det dere står for. Ultimatum eneste alternativ her. Eller skal barna ha et nervevrak av en mamma uten selvtillit og selvrespekt, og en dritt til far? Hvilke signaler er det? Pakk baegn og si du stikker en stund da vel, at du trenge rå tenke på om du gideder å ha det sånn... så får vi se hvor lenge han gidder å være uten deg. På den annen side - hvis denne typen meldinger har pågåt et år... et ÅR... så vet jeg ikke om jeg hadde tatt meg bryet å være sammen med ham i det hele tatt. Det er lov å sette en standard for seg selv!
Miss-X Skrevet 14. juli 2004 #20 Skrevet 14. juli 2004 Nettopp. Derfor tok jeg det opp da jeg så de første meldingene, som forøvrig inneholdt "Jeg elsker deg", og beskrivelse av hvordan han ville ha sex med henne. Jeg sa klart ifra om at dette var utroskap for meg, og at jeg forventet at kontakten opphørte. Han lovet å kutte. Det har han ikke gjort. Det er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå