AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Og de ikke kan svare. Spesielt? En onkel som spurte mine barn om dette, og de kunne ikke svare,eh... dvs de vet ikke alltid er informert om det i en travel hverdag noe jeg vil tro er ganske vanlig. Stor gaveflyt etterhvert og ikke alltid barna blir informert om hva man gir til voksne familiemedlemmer, eller man sier det kanskje i forbifarten men de interreserer seg ikke så mye om det. Er det ikke litt spesielt av mannen å spør om det? Er det ikke litt spesielt å alltid ha en trang til å målbinde andre siden lignende ting skjer relativt ofte og onkelen storkoser seg når andre "settes fast" for da har han overtaket *man kan fornemme triumfen*? Anonymous poster hash: d160e...0d7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Jo, hørtes ut som en dårlig form for humor. Og hvis det var for å "sette de på plass", hørtes det sært ut. Mamma gir f.eks onkelen min sin familie julegave med hilsener fra hele familien vår uten at jeg alltid vet om hun har kjøpt håndkler eller konfekt Hvis onkelen min hadde spurt meg om hva han fikk, hadde jeg nok tatt igjen med å sagt; Hva er yndlingsfaget mitt, eller lignende. Anonymous poster hash: adc4e...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 "Husker du ikke hva du fikk..?" ville jeg svart. Anonymous poster hash: 12379...b7b 15
ViljaH Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Barna kan da bare svare på tiltale "mamma ordnet gaven, spør henne, jeg bryr meg ikke"? 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Barna kan da bare svare på tiltale "mamma ordnet gaven, spør henne, jeg bryr meg ikke"? Ja men først takket han barnet for gaven, barnet svarte "bare hyggelig", så sa onkelen,"Hva fikk jeg da?" Sært av han. Men takk for gode forslag til hva man kan svare. Bare at man blir helt målløs hver gang han smeller til med sine dumme "stunts" Ts Ts Anonymous poster hash: eef3a...52d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Hvor gammelt er barnet? 15 Ts Anonymous poster hash: eef3a...52d
Chloe- Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 15 TsAnonymous poster hash: eef3a...52d Da burde dere ha sagt til barnet hva dere ga på familiens vegne. Mulig onkel prøver å utfordre "barnet" litt, for ærlig talt - det er jo mer en tenåring. 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Da burde dere ha sagt til barnet hva dere ga på familiens vegne. Mulig onkel prøver å utfordre "barnet" litt, for ærlig talt - det er jo mer en tenåring. Vi sa det men som sagt er onkelen ganske sær så ungdommen bryr seg ikke noe særlig noe han ellers gjør. Skinner vel gjennom at vi all her er litt slitne av det. Rettere sagt;onkelens måte å anstrenge seg for å bli likt går ikke hjem Ts Anonymous poster hash: eef3a...52d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Vi sa det men som sagt er onkelen ganske sær så ungdommen bryr seg ikke noe særlig noe han ellers gjør. Skinner vel gjennom at vi all her er litt slitne av det. Rettere sagt;onkelens måte å anstrenge seg for å bli likt går ikke hjem TsAnonymous poster hash: eef3a...52d Men sier han det med glimt i øyet? Eller i en mer sur og negativ tone? Hvis det er forsøk på humor ville jeg ikke reagert så sterkt som du gjør, mange som er klønete sosialt og spesielt mot barn og ungom.. Er det for å ville skape dårlig stemning ville jeg bare tatt det der og da, rett og slett sagt "du, nå skjerper du deg".Anonymous poster hash: adc4e...c4c
Gjest Sanne__ Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 (endret) Men sier han det med glimt i øyet? Eller i en mer sur og negativ tone? Hvis det er forsøk på humor ville jeg ikke reagert så sterkt som du gjør, mange som er klønete sosialt og spesielt mot barn og ungom.. Er det for å ville skape dårlig stemning ville jeg bare tatt det der og da, rett og slett sagt "du, nå skjerper du deg".Anonymous poster hash: adc4e...c4c Endret 29. september 2014 av Sanne__
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #12 Skrevet 30. september 2014 Det er jo en måte å oppdra på. Når du er femten år, bør du begynne å ta litt ansvar selv, og i hvert fall vite hva slags presang mamma har fikset. Så kanskje barnet ditt gjør det til neste gang. Jeg synes generelt at foreldre fikser altfor mye, altfor lenge, for barna sine. Når barnet er femten år gammelt, bør de vite hva de setter navnet sitt på. Anonymous poster hash: ab286...eab 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #13 Skrevet 1. oktober 2014 "Husker du ikke hva du fikk..?" ville jeg svart. Anonymous poster hash: 12379...b7b God ide! Ts Anonymous poster hash: eef3a...52d
Veggdyret Skrevet 1. oktober 2014 #14 Skrevet 1. oktober 2014 I min familie gjør vi stadig vekk narr av hverandre (godmodig) fordi vi er med på speisegaver og ikke aner hva vi selv gir - det er jo en del av moroa! Og så er det enda flere som er spente på hva gaven er når den pakkes opp. Tipper onkelen bare prøvde å tulle litt med tenåringen, jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå