Gå til innhold

behandler media fattige bedre en rike?

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet

Ingen behøver å stjele i Norge for å overleve...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Ingen behøver å stjele i Norge for å overleve...

Kanskje ikke for å overleve, men der er mer forståelig at en som lever under fattigdomsgrensa gjør det enn en som tjener flere millioner i året.

Gjest Valhalla
Skrevet

I norge er det tilrettelagt for å stjele fra felleskapet gjennom staten. Derfor er det ikke nødvendig for noen å stjele med mindre moralen er borte.

Gjest Anonymous
Skrevet
I norge er det tilrettelagt for å stjele fra felleskapet gjennom staten. Derfor er det ikke nødvendig for noen å stjele med mindre moralen er borte.

Dette er din påstand, men det har intet med den opprinnelige tråden å gjøre.

Skrevet

Går tilbake til opprinnelig spørsmål jeg, om media behandler rike og fattige ulikt.

Jeg tror nok de gjør det. Fordi vi godter oss mer når en rik person har trådt feil enn når en fattig har gjort det. Den fattige blir ofte fremstilt som et offer, men den rike manipulerende og ond.

Det kalles janteloven!

Gjest Anonymous
Skrevet
Går tilbake til opprinnelig spørsmål jeg, om media behandler rike og fattige ulikt.

Jeg tror nok de gjør det. Fordi vi godter oss mer når en rik person har trådt feil enn når en fattig har gjort det. Den fattige blir ofte fremstilt som et offer, men den rike manipulerende og ond.

Det kalles janteloven!

Som jeg påpekte i et av mine tidligere innlegg er det vel mer berettiget med kritikk av en rik person som begår økonomisk kriminalitet?

Gjest Embla s
Skrevet

Som jeg påpekte i et av mine tidligere innlegg er det vel mer berettiget med kritikk av en rik person som begår økonomisk kriminalitet?

hvorfor det egentlig? Mener du at rike bør besitte bedre holdninger og ha en bedre moral enn fattige? Er ikke det i såfall en diskriminerende holdning mot de som ikke har så mye?

Skrevet

hvorfor det egentlig? Mener du at rike bør besitte bedre holdninger og ha en bedre moral enn fattige? Er ikke det i såfall en diskriminerende holdning mot de som ikke har så mye?

Skjønner ikke det jeg heller Embla. Lovbrytere finnes i alle samfunnslag.

Gjest TomKrus
Skrevet

Skjønner ikke det jeg heller Embla. Lovbrytere finnes i alle samfunnslag.

En rik person blir fortere en offentlig person enn en fattig en, og dermed øker da sannsynligheten for at h*n kommer under pressens kritiske lys. Ikke så rart det.

Gjest Esther
Skrevet

anonym skrev:

Det er noe av det dummeste jeg har lest. Hvorfor skulle det være slik ? Stjeling er selvsagt galt enten man er fattig eller rik ...

Ellers er det jo en kjensgjerning at det er mange venstrevridde ansatt både i aviser, radio og TV ... NRK sin nyhetsavdeling har hatt flere ansatte som har vært medlemmer av AKP - og man skal være temmelig naiv hvis man ikke tror at det har vært med på å farge nyhetsendingene derfra ...

Skrevet
En rik person blir fortere en offentlig person enn en fattig en...

Den skjønte jeg ikke. Hvorfor blir en rik person raskere en offentlig person enn en fattig?

Det er da mange velstående personer som hverken har offentlige stillinger, løper rundt på kjendisfester eller på andre måter viser seg i det offentlige rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...