AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Jeg og kjæresten min har sakt opp leiligheten. Siste dagen hvor vi kan bo er den 3.oktober. Dvs at ny leietaker kommer inn 4.oktober. Spørsmålet er når vi må være ute 3 oktober. Huseier ønsker å godkjenne vask av leiligheten i dagslys. Han har satt en frist til kl.13.00 for sjekk og overlevering av nøkler. Vi på vår side har ikke muligheten for å ta oss fri fra jobb så tidlig for å flytte ut av leiligheten og vaske ut. Er det et lovfestet klokkeslett som vi må være ute den dagen kontrakten går ut? Eller har vi juridisk rett til å vaske ut, så sant vi er ute av leiligheten innen 23.59, 3 oktober? Vi har ikke tidsbestemt kontrakt. Anonymous poster hash: 77e62...240
PrinsesseNila Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Dersom det er sjekk av utvask 3. okt bør dere være utflyttet dagen før og vere ferdig med utvask kvelden før. Det dere bestemmer i fellesskap mellom utleier og dere er det som gjelder. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Dersom det er sjekk av utvask 3. okt bør dere være utflyttet dagen før og vere ferdig med utvask kvelden før. Det dere bestemmer i fellesskap mellom utleier og dere er det som gjelder. Her er det ikke snakk om bør. Men om når vi må være ute av leiligheten. Huseier har sakt at han ønsker å se leilighet ferdig utvasket i dagslys, vi har ikke mulighet å ta oss fri. Samt at vi ikke overtar ny leilighet før samme dag. Anonymous poster hash: 77e62...240
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Det er normalt å ga gjennomgang på dagtid, slik at utleier rekker å kreve omvask osv før nye kommer inn. I deres tilfelle bør dere flytte ut kvelden 2. isåfall, slik at den er tom/klar for gjennomgang av utleier den 3. på dagen.Anonymous poster hash: e5c02...290 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Hva reglene er er jeg ikke sikker på. Men om avtalen er at dere må være ute den 3. og noen nye flytter inn 4. er det vel vanlig kutyme å være ferdig vasket ut til et greit tidspunkt på dagen mens det er lyst, ja! Om dere ikke kan vaske ut den 3. burde dere gjøre det kvelden før, eller helgen før. Syns ikke det er greit å nekte eier å se på leiligheten før på kvelden... Anonymous poster hash: 8f8b4...94d 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Hva reglene er er jeg ikke sikker på. Men om avtalen er at dere må være ute den 3. og noen nye flytter inn 4. er det vel vanlig kutyme å være ferdig vasket ut til et greit tidspunkt på dagen mens det er lyst, ja! Om dere ikke kan vaske ut den 3. burde dere gjøre det kvelden før, eller helgen før. Syns ikke det er greit å nekte eier å se på leiligheten før på kvelden... Anonymous poster hash: 8f8b4...94d TS her. Så da må vi ta fri fra jobb for å ta siste utvask den 3. Samt få flyttet alt av møbler til ny leilighet som vi kun får tilgang til den 3? Anonymous poster hash: 77e62...240
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #7 Skrevet 28. september 2014 TS her. Så da må vi ta fri fra jobb for å ta siste utvask den 3. Samt få flyttet alt av møbler til ny leilighet som vi kun får tilgang til den 3?Anonymous poster hash: 77e62...240 Litt sent å ha utvask den 3.? Men hvis dere rekker det før dere skal møte utleier på dagtid så..Anonymous poster hash: e5c02...290 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #8 Skrevet 28. september 2014 TS her. Så da må vi ta fri fra jobb for å ta siste utvask den 3. Samt få flyttet alt av møbler til ny leilighet som vi kun får tilgang til den 3? Anonymous poster hash: 77e62...240 Ja. Det naturlige er å flytte ut i helgen hvis dere ikke kan ta fri. Det normale er jo at man har noe margin/overlapping. Dersom dere har utflytting samme dag som dere har innflytting nytt sted vil det alltid bli stress og vanskeligheter. Anonymous poster hash: 3c871...031 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #9 Skrevet 28. september 2014 En ettermiddag høres veldig lite ut for utvask og flytting. Jeg hadde satset på å vaske ut over flere ettermiddager fra og med nå, pakket ned ting i esker osv og så vasket over gulv og overflater den 3. Vegger, tak og inni skap og skuffer kan dere ta tidligere. Jeg tviler på at det er fotavtrykk på gulvet utleier er interessert i å se. Snakk med ham og fortell hvordan det er, at han er velkommen til å sjekke utvask den 3. på dagen, men at dere dessverre ikke har noe sted å sette flyttelasset før senere den ettermiddagen og at dere vil vaske over overflater etterpå. Evt leier dere inn et vaske og flyttebyrå til å ta jobben på formiddagen den 3. Anonymous poster hash: 84167...26b 3
mon_nom Skrevet 28. september 2014 #10 Skrevet 28. september 2014 Vet ikke om det er nevnt. Men trodde det var slik at man kan søke/be om flyttedag, der man gjør slike ting som å vaske ut og flytte til et nytt sted? Jeg har iallefall hørt om folk som har fått det :-/ men kanskje det er ulønnet.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #11 Skrevet 28. september 2014 En ettermiddag høres veldig lite ut for utvask og flytting. Jeg hadde satset på å vaske ut over flere ettermiddager fra og med nå, pakket ned ting i esker osv og så vasket over gulv og overflater den 3. Vegger, tak og inni skap og skuffer kan dere ta tidligere. Jeg tviler på at det er fotavtrykk på gulvet utleier er interessert i å se. Snakk med ham og fortell hvordan det er, at han er velkommen til å sjekke utvask den 3. på dagen, men at dere dessverre ikke har noe sted å sette flyttelasset før senere den ettermiddagen og at dere vil vaske over overflater etterpå. Evt leier dere inn et vaske og flyttebyrå til å ta jobben på formiddagen den 3. Anonymous poster hash: 84167...26b Takk for svar, TS her Vi har vasket de tingene som kan vaskes nå. Dvs, komfyr, karmer osv nå. Men siste finishen tar vi den 3. Alt er pakket ned i esker også, kun det mest nødvendigste er ute enda. Anonymous poster hash: 77e62...240
PrinsesseNila Skrevet 28. september 2014 #12 Skrevet 28. september 2014 Som jeg sa før: dere bør senest være utflyttet dagen før. Utvask tar raskt mye mer tid enn en tror, og å flytte og vaske ut samme dag er umulig å gjennomføre. I verstefall må dere betale for manglende utvask siden dere ikke har tid til å rette opp. Og å vaske ut mens man flytter fungerer ikke, leiligheten må være helt tømt for å få det til. Profesjonelle vaskebyråer bruker stortsett 6-8 timer på å vaske ut en liten til middels leilighet. Da vi flyttet brukte vi 2 (!!!!) dager - rundt 12 timer totalt på å vaske ut en 45kvm leilighet. Vi måtte også rette opp mangelfull utvask etter det. Utvask er usedvanlig "nazi" om du ikke har vert borti det før. Utleier går rundt og drar fingeren over alle gulv og karmer og sånt, og det skal ikke være støv der. Med andre ord som jeg allerede har sagt: dere MÅ være ute på det aller seneste dagen før. 2
Puny Skrevet 28. september 2014 #13 Skrevet 28. september 2014 Du har ikke tid til å rette opp en evt. Feil hvis det er noe som ikke blir godkjent. Du risikerer da at dere må betale, hvis du har glemt å vaske kjøkkenviften eller noe...
FrkHumle Skrevet 28. september 2014 #14 Skrevet 28. september 2014 Takk for svar, TS her Vi har vasket de tingene som kan vaskes nå. Dvs, komfyr, karmer osv nå. Men siste finishen tar vi den 3. Alt er pakket ned i esker også, kun det mest nødvendigste er ute enda. Anonymous poster hash: 77e62...240 Dere kan jo vaske taket nå, evt flytte alt (inkludert seng) ut i stua, og vaske tak og vegger på soverommet. Husk å pusse vinduer også, det er noe dere kan gjøre på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå