Gå til innhold

kjøpe fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er tatt opp flere ganger før, men blir ikke helt klok på disse reglene som gjelder for innførsel av brudekjole fra utlandet. :klø:

Hvilke avgifter kommer i tillegg til selve kjøpsprise+forsikring+frakt?

Hvor mange % moms og toll og hvaffornoe ellers :klø: :klø:

Begynner å nærme seg kjoleprøving for alvor her og da er det igrunn greitt å vite litt om kostnadene før jeg evt. bestiller :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basically tar du prisen + frakt. Så må du legge på norsk mva som er 24% også må du legge til toll som er 13.7% for brudekjoler. (De 13.7% som skal legges på da regnes ut av beløper pris+frakt+mva).

Skrevet

Jeg blir ikke helt klok på disse satsene jeg heller. Jeg har kjøpt kjole fra bridesave, og i tillegg sko og underskjørt. For dette har jeg betalt 6806 kr. Jeg fikk kjolen min i mars og eneste regningen jeg har fått fra tollvesenet var på 1370 kr. I følge fakturaen betaler jeg da 943 kr i moms og 427 kr i toll. Tollsatsen de har oppgitt er 10,7 % og ikke 13 % som jeg fikk oppgitt fra tollvesenet. Jeg regnet det ut på forhånd, da slik som Shakira1977 beskriver og skule da betalt dobbelt så mye i moms og toll.. Men nå sitter jeg altså med kjole, underskjørt og sko som jeg har betalt ca 9000 kr for og her i Norge koster bare kjolen 15 000 kr! Har spart en del der ja og forsår ikke at det ikke er flere som handler på den måten!! :)

Skrevet

Hvordan var bridesave da? leveringstid og sånt....

Skrevet
Hvordan var bridesave da? leveringstid og sånt....

ingenting å klage på der! Jeg bestilte via e-mail og brukte det som kommunikasjonsmåte underveis. Jeg bestilte kjolen i slutten av januar og fikk den to måneder etterpå, faktisk to måneder før leveringsdatoen jeg fikk oppgitt! Snakk om fin overraskelse og da kom den levert på døra hjemme hos meg! :)

Skrevet

hørtes veldig bra ut :-) høres ut som jeg får "gå for" dem :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...