Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med bursdagshilsner til familie og venner?

Jeg ringer de aller nærmeste, sender teksmeldinger til kolleger bekjente og/eller i det minste en facebook-gratulasjon.

Hadde bursdag for ikke lenge siden og kjente jeg ble veldig lei meg fordi jeg føler meg glemt.

Ingen i familien min bortsett fra moren min ringte meg, jeg fikk ikke en eneste tekstmelding, bestevenninna mi likte statusen MANNEN min la ut, men tok seg ikke bryet med en gratulasjon og jeg synes det er trist, rett og slett.

Faren min som jeg kun har kontakt med på facebook klarte å skrive en personlig og fin hilsen. Av 6 tanter og onkler fikk jeg "grattis" på wallen min av 2, de resterende har jeg ikke hørt noe fra. Av 9 søskenbarn, igjen 2 tok seg bryet. Svigerfamilien har jeg heller ikke hørt et eneste ord fra, men det er ikke nytt av året.

Føltes godt å få ut skuffelsen.

Har det blitt slik at vi er så opptatt at vi ikke kan gratulere våre nærmeste med dagen? Jeg har ikke samvittighet til å la være jeg, tar meg ikke så lange tida å fiske frem telefonen å sende en melding eller ringe.

Anonymous poster hash: f77a4...b9f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jo ikke fb så på meg blir det jo så lite av gratulasjoner. Men av de få som jeg får det av er jeg mer enn fornøyd. Jeg får de jo på sms, blir ringt og ellers av de hjemme med en kos og gode ord. For meg blir fb veldig upersonlig, man blir minnet på at en av vennene sine har bursdag og gratulerer nærmest automatisk til alle og enhver uansett forhold. Syns det er trist utvikling, fordi flere har blitt så opptatt av responsen de får på fb at de virker så utrolig sårbare for ingenting. Blir så naturlig og sammenligne seg med hva alle andre får av respons at det nesten går på nervene løs.

Hvis dette virkelig plager deg så ta det opp med de som står deg nærmest. Kanskje du blir mer fornøyd neste år:)

Skrevet

Bursdager er ikke slik de en gang var. Flere og flere sender bare en sms eller en melding på facebook.

Anonymous poster hash: 97ba3...1e2
Skrevet

Nærmeste familie ringer jeg, nære venner får enten telefon eller sms, halvnære venner på personlig melding på facebook. Skriver av prinsipp aldri på veggen til folk.

De jeg ikke ville gratulert via telefon får ingen gratulasjon, dvs de jeg hadde kommet til å gratulere om facebook ikke fantes.

Anonymous poster hash: 0474f...f18
Skrevet

Sender på facebook til de fleste. Ringer mamma og pappa. Sender melding eller ringer venninner (kommer an på hvor nære).

Skrevet

Til mine gode venner pleier jeg å skrive en sms eller ringe dem, mens til familie pleier jeg alltid å ringe. På facebook gratulerer jeg kun de jeg har kontakt med til vanlig, så jeg er ikke en av de som skriver 5 bursdagshilsener hver dag :P Det morsomme med facebook er jo å legge ut stygge bilder av meg og bursdagsbarnet på veggen deres og skrive en livlig hilsen. Jeg elsker å få slike på veggen min når jeg fyller år i hvert fall :laugh:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...