Gå til innhold

Krem fra Ebay produsert i 2006

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en Md formulations krem på Ebay, og søkte opp det batchnummeret som står under krukken da jeg fikk den. I følge en av disse sidene hvor en kan finne ut av produksjonsdatoen på ulike merker, ble kremen produsert i 2006... Altså er den hele 8 år gammel, og da en vare jeg vil kategoriser som "utgått". Kjøpte den hos selgeren "brandnameskincar". I beskrivelsen var kremen beskrevet som "new & fresh".

Hva skal jeg gjøre? Er dette greit? Sende melding til selger og kreve et prisavslag? Den var ganske billig - 450 kroner - og samme vare på Blush.no koster faktisk rundt 850. Så en ting er jo at jeg burde forstått at dette kanskje ikke var så bra, men åtte år?? Jeg var altså da 14 år gammel da denne kremen ble produsert!

Anonymous poster hash: 9bc0c...ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville klaget til selver, evenuelt opprettet sak. Står det noe ang holdbarhet i salgsannonsen? Mener selgere er pålagt å opplyse om den er ny - altså ikke utgått. Dersom det står den er ny har du rett på pengene tilbake. Gjør det enten gjennom ebay, og dersom selgeren er vanskelig kan også PayPal hjelpe deg dersom du betalte gjennom dem (de kan tilbakeføre pengene til deg). :)

Skrevet

Takk for svar. Sendte mail til selger, og hun sa kun at det var "the lot number you saw", og at produktet var "new & fresh". Er lot number det samme som batch code? For er batch koden under produktet/esken den kom i jeg brukte for å søke det opp via http://checkcosmetic.net/ ...

Skrevet

Jeg ville klaget til selger og reklamert på produktet og krevd pengene tilbake.

Ett MD Formulations produkt som er så gammelt er ikke trygt å bruke, og burde

ikke selges. Ettersom MD Formulations produkter er såpass sterke mot huden er

det virkelig ikke å anbefale å bruke dette. Jeg har brukt MD i årevis, men fikk en

gammel ansiktsmaske som jeg ikke forstod var gammel før jeg sjekket den, og endte

opp med rødt sviende utslett i ansiktet og så ikke ut. Jeg hadde dog kjøpt den i en

nettbutikk og reklamerte derfor og fikk pengene tilbake :)

Anonymous poster hash: 108d5...0f3
Skrevet

Synes det virker helt håpløst å kjøpe ordentlige hudpleieprodukter på Ebay jeg.

Ville ikke kjøpt sånt andre steder enn i hudpleiesalonger i Norge.

Ikke gi deg, produktet er sannsynligvis gammelt.

Anonymous poster hash: 7415f...fc9
Skrevet

Klag, klag, klag. Jeg sjekker alltid dato på produkter jeg får fra ebay, og har aldri fått noe som har vært utgått. På lik linje med alt annet man betaler for skal man ikke godta at ting har gått ut på dato selv om man handler fra en privat selger på ebay. Hvis du betalte med paypal er du uansett sikret, og om selgeren ikke fikser det kan du åpne sak.

Skrevet

Jeg hadde ikke bare latt det passere hvis jeg hadde vært deg, særlig siden det kosta såpass mye. Det er utrolig hva noen kan få seg til å selge som "ny og ubrukt" vare. For ikke lenge siden kjøpte jeg en primer fra ebay, da jeg fikk den var den var den allerede halvveis oppbrukt, pluss at pumpa var ødelagt. Selgeren hadde "99,9% positive feedback", men ikke fra meg, for jeg var 99,9% irritert!!! :sinna:

Skrevet

Jeg vil ikke la det passere, og har planer om å bare opprette en sak mot selgeren nå, men føler jeg driter meg ut om det viser seg at produktet faktisk ikke var utgått... jeg baserer jo hele saken på at batch koden under i følge en utregningskalkulator på en nettside viser at produktet er utgått. Har sendt mail til MD formulations direkte, men tviler på at jeg får noe svar der...

Skrevet

TS her, igjen. Selger står på sitt og sier at kremen er ny, og hun legger stor vekt på at en ikke kan stole på disse nettsidene som regner ut produksjonsdatoen. Vet ikke hva jeg kan gjøre. Sendte mail til MD, og fikk raskt svar, men da jeg sa at det var en venninne som hadde gitt den til meg i gave (noe som ikke er sant), sluttet de å svare.

Skrevet

TS enda en gang. Testet nettopp to andre MD produkter jeg har kjøpt, og der stemte produksjonsdatoen helt overens med det året jeg kjøpte dem... burde jeg bare starte en sak?

Skrevet

TS enda en gang. Testet nettopp to andre MD produkter jeg har kjøpt, og der stemte produksjonsdatoen helt overens med det året jeg kjøpte dem... burde jeg bare starte en sak?

Ja. du vil nesten garantert få tilbake pengene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...