Dina Skrevet 12. juli 2004 #1 Skrevet 12. juli 2004 Noen som vet? Jeg har en hann og en hunn, men har liksom ikke funnet ut av dette... :oops: Ja, jeg har lest om dverghamster før jeg anskaffet det...! Hvor mange unger er det vanlig at de får om gangen?
Gjest 1111 Skrevet 12. juli 2004 #2 Skrevet 12. juli 2004 Du har en hann og en hunn? :o *ser for seg dina med minst hundre unger om en måned*
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2004 #3 Skrevet 12. juli 2004 Hjelp! :o Yngler de så voldsomt??? Det var dette med hvor lang drektighetstid de har da vet du....
Gjest 1111 Skrevet 12. juli 2004 #5 Skrevet 12. juli 2004 Jeg vet ikke hvor lenge de er drektige, men ei venninne av meg hadde en hann og en hunn sammen og det var ikke mange ukene før hun hadde små unger krypende rundt overalt og de fortsatte å parre og parre og ungestrømmen tok ikke slutt før hun ga opp hele prosjektet og ga dem fra seg.
Dina Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2004 Har hatt dem noen måneder, og de har allerede fått 7 unger i ett kull...! :o Det går greit, ungene er kjempesøte, og jeg har fått ordna så jeg får gitt dem bort! Jeg lurer vel egentlig mest på når jeg kan forvente neste kull..... utifra det du sier Mylian, så blir det ikke lenge til... :o Men jeg har jo ikke hjerte til å ta livet av de stakkars små krypene....
Gjest 1111 Skrevet 13. juli 2004 #7 Skrevet 13. juli 2004 Kan jeg spørre hvorfor du har en hann og en hunn sammen? er du garantert å få gitt bort alle? kjedelig hvis du ender opp med masse unger og du er nødt til å avlive dem til slutt
Dina Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2004 Kan jeg spørre hvorfor du har en hann og en hunn sammen? er du garantert å få gitt bort alle? kjedelig hvis du ender opp med masse unger og du er nødt til å avlive dem til slutt Jeg har en hann og en hunn fordi jeg ville ha en grå, og en perlemorfarget, m.a.o, jeg var så opptatt av fargen på hamsterne, at jeg glemte å spørre om kjønn.....!!!
Gjest 1111 Skrevet 13. juli 2004 #9 Skrevet 13. juli 2004 Oida. hmm.. du kan ikke kjøpe et til bur da? kan bli fatale konsekvenser utav en hann og en hunn :o :D
Dina Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #10 Skrevet 13. juli 2004 Bur nummer to ble innkjøpt i går faktisk.... Men jeg har jo lyst at de skal få være sammen også da! Må jo være litt kjedelig for et sånt lite dyr å bo helt alene i et bur??? Gjør ingenting at de får unger av og til, men ikke for ofte...! :o
Gjest 1111 Skrevet 13. juli 2004 #11 Skrevet 13. juli 2004 Tenker også på dyrene.. blir det for mange unger må du jo avlive dem. sjeldent folk er så interessert i hamsterunger..
Dina Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #12 Skrevet 13. juli 2004 Jada, jeg har ikke tenkt å starte produksjon av hamsterunger... Derfor er det selvfølgelig greit å ha to bur! Syns likevel at de kan få være sammen av og til, det er jo det de er vant til. Derfor hadde det jo vært kjekt å visst hvor mange ganger i året de pleier å få unger, og hvor lenge de går drektige hver gang..
~Viva~ Skrevet 13. juli 2004 #13 Skrevet 13. juli 2004 Vanlige hamstere går drektige ca 14 dager, så jeg går utifra at det samme gjelder dverghamstere. Bare husk at du må fjerne vatten de sover i når det nærmer seg (om du bruker det da).
~Viva~ Skrevet 13. juli 2004 #15 Skrevet 13. juli 2004 En annen ting er at de slett ikke trenger å få være sammen, da hamstere er noen einstøinger som sjelden liker dyr av samme art (bortsett fra av det motsatte kjønn da, men det er jo for å formere seg). Allikevel, det er jo bare koselig med unger, og dyrebutikkene tar som regel imot slike dyr så bør ikke være noen problem å bli kvitt dem.
Gjest 1111 Skrevet 13. juli 2004 #16 Skrevet 13. juli 2004 Fant nettopp ut at de går drektige i 19-22 dager Ønsker deg lykke til jeg og håper du slipper så altfor mange unger :D
Dina Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #17 Skrevet 13. juli 2004 Fant nettopp ut at de går drektige i 19-22 dager Ønsker deg lykke til jeg og håper du slipper så altfor mange unger :D Takker og bukker Mylian!
Gjest Madam Felle Skrevet 14. juli 2004 #19 Skrevet 14. juli 2004 16-18 dager, og derfor kan det fort bli mange små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå